Har uppgraderat till w10..

Permalänk
Medlem

Har uppgraderat till w10..

Jag uppgraderade till windows 10 från windows 8.1 men när jag startar och stänger av datorn ser jag typ som flashar av windows 8 som avslutas eller startas, varför gör den så?
Och idag fick jag ett meddelande en liten ruta poppade över skype de va den gamla "internet explorer har slutat svara lämna sidan eller stäng" varför fick ja de var de något bugg eller någonting annat? har nästan aldrig använt internet explorer och nu har jag ju inte ens de och använder chrome..

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem

Windows 10 utloggningen och starten ser likadan ut som windows 8.1 (windowsloggan) om det är det du menar.

Vad gäller skype och internet explorer är det troligtvis en reklamannons som inte laddas korrekt/får meddelandet att dyka upp. Skype använder sig av Internet explorer som är installerat på din dator ("går inte" att avinstallera IE) för att visa annonser. Detta är alltså en bugg som finns i Skype för tillfället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martengooz:

Windows 10 utloggningen och starten ser likadan ut som windows 8.1 (windowsloggan) om det är det du menar.

Vad gäller skype och internet explorer är det troligtvis en reklamannons som inte laddas korrekt/får meddelandet att dyka upp. Skype använder sig av Internet explorer som är installerat på din dator ("går inte" att avinstallera IE) för att visa annonser. Detta är alltså en bugg som finns i Skype för tillfället.

jaha så de därför skype sket sig så ja fick starta om datorn för att få bort den vågade inte trycka på någonting i den rutan xD
o nej ja menar när jag startar och stänger datorn så försvinner windows 10 layouten om du förstår va jag menar och blir till den ljusare win 8.1 för typ en halv sekund men fattar inte vrf antagligen någon bugg också men men..

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem

Du kan klicka på "lämna denna sida" nästa gång så ska inget farligt hända.

Är inte helt säker på vad du menar, kan kolla hur det ser ut för mig senare när jag kommer hem.