Permalänk
Medlem

Hur fungerar Boxer för er?

(Moderator får flytta tråden om den ligger fel, jag letade paj, men detta var det närmaste jag hittade.)

Hallå där, jag funderar lite på hur Boxer fungerar för er, vad jag fattat för så går deras distribution via TV-masterna istället för sattelit.
Jag har 12 km till närmaste mast, och på Teracom´s hemsida så berättar dom att det är en "liten" mast.
Dock har jag enligt min TV-apparat full mottagning på alla "frikanaler", så då borde väl Boxer fungera?
Ni som har Boxer kan gå in på www.teracom.se för att se avståndet till var er närmsta mast finns, och om den är stor eller liten.
Varför jag vill ha information är för att jag vill ha deras utbud.

Jag är väldigt tacksam för svar.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Avstånd till stark sändare 63 km. Medelmottagning enl teracom, funkar u.a för oss.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av insane88:

Avstånd till stark sändare 63 km. Medelmottagning enl teracom, funkar u.a för oss.

Skickades från m.sweclockers.com

Då kan jag känna mig helt lugn, tack för din tid.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

23km stark sändare Mycket bra mottagning funkar galant

Visa signatur

[Fractal Design Define C TG] [Corsair RM750] [AMD Ryzen 7 5800X] [Gigabyte X570 AORUS ELITE] [Gigabyte Radeon RX 6800 XT 16GB GAMING OC] [Corsair 32GB DDR4 3600MHz CL18 Vengeance] [Samsung 980 PRO M.2 NVMe 1TB + Kingston KC2500 1TB M.2 NVMe] [Corsair Hydro H100x]

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypan:

23km stark sändare Mycket bra mottagning funkar galant

Klockrent, själv har jag 12 kilometer till en enligt Teracom "liten" mast med bästa möjliga mottagning.
Jag har dock tillsammans med en elektriker, besökt "huset" där mastens elektronik finns inuti, och såg därmed också masten.
Ordet liten är inget jag vill applicera på en sådan skapelse, men jag har åandra sidan också sett "stora" master, och dom är ju sjukt höga.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!