Permalänk
Medlem

Köpråd 1440p skärm

Hej

Får börja med att ursäkta ifall ja inte letat nog mycket men känns som ja är 2-3 år efter alla här just nu kring skärmar.

Letar efter en 27"+ skärm 1440p skärm för spel så som world of tanks, world of battleships och kommande fallout 4.
Så undrar lite vilken skärm som rekommenderas för det? Kommer uppgradera resten av datorn i höst för att passa lite bättre, men nöjer mig nog med en skärm som klarar 60hz.

Tittat lite på dells U2715H men har väldigt dålig koll på egentligen vad ja borde köpa?

Eller ska ja titta på en 144hz skärm för framtiden? Isf vilken? Kommer det något jag borde vänta in?
Siktar dessutom på att köpa ett nvidiakort i höst.

Tack på förhand för hjälpen.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Köpte mig en Asus MG279Q. IPS-panel med 144hz och AMD freesync (90hz). Fick den för 5.500 på netonnet för någon vecka sen. Är riktigt nöjd med den hittills. Jag hade nog satsat på 144hz om jag skulle köpa ny.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc Midi R2 Moderkort: ASUS Z97-A ATX CPU: i5 4690K @3,5GHz CPU-kylare: SilverStone Argon AR01 RAM: VENGEANCE LP 4x4GB GPU: Sapphire Radeon R9 290 TRI-X OC 4GB PSU: EVGA Supernova G2 750W SSD: Samsung EVO 840 250GB HDD: Seagate Desktop HDD 7200rpm 2TB Skärm: ASUS MG279Q @2560x1440

Permalänk
Medlem

Hej tack för svar.

Har dom uppdaterat felen som var på den skärmen, kanske alla som säljs nu har rätt firmware?

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Hej tack för svar.

Har dom uppdaterat felen som var på den skärmen, kanske alla som säljs nu har rätt firmware?

Det har dom, den blev säljstoppad helt pga felen.

Permalänk
Medlem

Det är ju en reklam som rullar här på SweC där Asus-skärmen säljs på CDON för 5000kr?

Visa signatur

| Moderkort: Asus Maximus VIII Gene | CPU: Intel I7 6700k | Ramminne: Corsair 16GB | Grafikkort: XFX NANO 4Gb HBM | PSU: EVGA SUPERNOVA P2 850W | Chassi: Phanteks Evolv | Skärm: ASUS MG279Q

Permalänk
Medlem

Låter ju kalas, kanske lika väl köpa en sån så är ja lite säker.

Kommer ändå inte köpa utrustning som klarar driva det så högt, men 60-80 kan ja ju sikta på. På high eller ultra eventuellt

Posta gärna länk till det erbjudandet om någon ser så slår ja till.

Tack igen

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Skrivet av Holic:

Hej

Får börja med att ursäkta ifall ja inte letat nog mycket men känns som ja är 2-3 år efter alla här just nu kring skärmar.

Letar efter en 27"+ skärm 1440p skärm för spel så som world of tanks, world of battleships och kommande fallout 4.
Så undrar lite vilken skärm som rekommenderas för det? Kommer uppgradera resten av datorn i höst för att passa lite bättre, men nöjer mig nog med en skärm som klarar 60hz.

Tittat lite på dells U2715H men har väldigt dålig koll på egentligen vad ja borde köpa?

Eller ska ja titta på en 144hz skärm för framtiden? Isf vilken? Kommer det något jag borde vänta in?
Siktar dessutom på att köpa ett nvidiakort i höst.

Tack på förhand för hjälpen.

Jag har en AOC q2770Pqu som jag är väldigt nöjd med. Köpte den för runt 3000 men den verkar dyrare i dagsläget http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2296503

Jag, liksom andra, har lyckats överklocka den till 80hz utan problem. Gedigen konstruktion och härlig bild.

Permalänk
Medlem

Asus-skärmen finns på webhallen för 5490:- nu om du är medlem.

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/218694-a...

EDIT:
Hittade erbjudandet på CDON för Sweclockers 4990:-

http://cdon.se/hemelektronik/sweclockers_v36/?utm_source=swec...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc Midi R2 Moderkort: ASUS Z97-A ATX CPU: i5 4690K @3,5GHz CPU-kylare: SilverStone Argon AR01 RAM: VENGEANCE LP 4x4GB GPU: Sapphire Radeon R9 290 TRI-X OC 4GB PSU: EVGA Supernova G2 750W SSD: Samsung EVO 840 250GB HDD: Seagate Desktop HDD 7200rpm 2TB Skärm: ASUS MG279Q @2560x1440

Permalänk
Medlem

Ah tack så mycket. Medlem på webhallen så la en beställning där igår

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Skulle ni välja asus 279 skärmen för 5000kr eller eizo ev2736 för samma pris? Som allroundskärm...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikkiz:

Skulle ni välja asus 279 skärmen för 5000kr eller eizo ev2736 för samma pris? Som allroundskärm...

Skickades från m.sweclockers.com

Skulle valt U2715H pågrund av designen.

Visa signatur

JAG ÄR LIVRÄDD FÖR ATT LEVA & JAG ÄR DÖDSRÄDD FÖR ATT DÖ

Permalänk
Medlem

ok
Att det ska vara så svårt å bestämma sig....velat fram och tillbaka i 2 veckor nu

Permalänk
Inaktiv

Är jättenöjd med min Asus MG279Q. Väntade ett tag efter release så alla buggar var fixade när jag fick min. 144hz fungerar felfritt och overdrive fungerar tillsammans med freesync. Att du inte har en dator som orkar driva alla spel i 144fps är inte en ursäkt tycker inte jag. Du kommer ändå ha glädje av hög uppdateringsfrekvens, och när datorn inte orkar så har du glädje av freesync istället. Jag utnyttjar bara 144hz i CSGO, och i mer vanliga spel brukar jag sätta en framerate-limiter på antingen 60, 75 eller 90 fps beroende på vad det är för spel, och självklart köra med freesync. Innan jag skaffade skärmen tyckte jag det var riktigt surt att freesync stannade vid 90hz, men när man väl provat i praktiken så inser man att det är mer än nog. I CSGO vill man ändå inte köra med freesync för man vill ha minsta möjliga input lag, men i alla andra spel kör jag freesync.

Edit: En grej att tänka på om du ska ha IPS, är att en 60hz IPS ger ganska mycket ghosting, kantskuggor, rörelseoskärpa eller vad du nu vill kalla det. Dessa nya 144hz IPS-skärmarna däremot är väldigt nära TN-paneler i snabbhet och ger inte alls mycket rörelseoskärpa. Än så länge finns bara två sådana IPS-skärmar på marknaden, och det är MG279Q, och så är det Acer XB270HU som har samma panel som MG279Q men har g-sync istället för freesync. Ska komma en Eizo i slutet av året också med motsvarande prestanda och freesync.