Permalänk
Medlem

Hdmi switch med ljudutgång

Tjena
jag undrar om det finns några bra sådana som inte kostar för mycket
hade tänkt att samla ihop alla spelkonsoler vid datorn
och då behöver jag en hdmi switch med ljudutgång för skärmen har inget ljud så tänkte koppla in headset eller högtalare
jag skulle behöva helst 4 portar

Permalänk
Bildexpert 📺

Den typen av produkter riskerar att gå upp lite pris. Det lär finnas en hel del eBay/kinesiska produkter som matchar beskrivningen ifall du vill hålla dig (långt) under tusenlappen.

Ett alternativ, som kanske är en mer långsiktig lösning beroende på utrustning och dina behov är en hemmabioreceiver. Blir ju lite mer än tusenlappen även om det kan fungera med begagnade produkter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Den typen av produkter riskerar att gå upp lite pris. Det lär finnas en hel del eBay/kinesiska produkter som matchar beskrivningen ifall du vill hålla dig (långt) under tusenlappen.

Ett alternativ, som kanske är en mer långsiktig lösning beroende på utrustning och dina behov är en hemmabioreceiver. Blir ju lite mer än tusenlappen även om det kan fungera med begagnade produkter.

Tack för informationen
Hade jag haft råd med en hemmabioreceiver hade det nog varit perfekt

men annars är det här ett bra alternativ?
HDMI Switcher, HDMI-switch med fyra ingångar till en utgång

Permalänk

Kramer electronics brukar har en hel del bra utrustning för just detta ändamål.

Permalänk

Du kan ju leta eftet en hdmi audio deembedder för att få ur ljudet från hdmi och sätta en hdmi switch innan deembeddern för att kunna välja källa.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@HerrLila:

Den såg väl perfekt ut

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av mantra138:

Kramer electronics brukar har en hel del bra utrustning för just detta ändamål.

Jag kollade och hitta inget som skulle passa för mig

Skrivet av Chrippson:

Du kan ju leta eftet en hdmi audio deembedder för att få ur ljudet från hdmi och sätta en hdmi switch innan deembeddern för att kunna välja källa.

Skickades från m.sweclockers.com

den lösningen skulle bli för krånglig för mig o ta mer plats än jag har

Skrivet av blackeagle:

@HerrLila:

Den såg väl perfekt ut

väldigt troligt att det blir den