Gainward Geforce GTX 980 Ti Phoenix Golden Sample

Permalänk
Skrivet av LeVvE:

Om du kollat på bilderna så hade du sett 2st SLI kontakter.

Skrivet av Juiblex:

På bilden under slutsats så tycks det finnas två portar för SLI längst ner till höger....

Skickades från m.sweclockers.com

Tackar. Tycker det ser ut som den där rödaktiga ramen täcker alla möjligheter till SLI, men så är tydligen inte fallet. Nice.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Det kommer ju ändå att sitta inuti en låda, som antagligen ligger nere på golvet med en ruta, som pekar mot sängen.

ROFL

**Sorry...har kramp i magen***

Och seriöst Equilibrium. Nej det har ingen skillnad

Ja precis en ruta är en synonym till fönster.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Spoltjut igen , tycker det är allt vanligare med detta oljud.
I denna prisklass borde man kunna arbeta bort det , gäller Amd också!

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk

Inte guld färg på kylaren dock:) Snarare guldrosa färg

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

trevligt kort, men jag anar shitstorm om nvidia erkänner emulerad dx12 support.
#grön skandal 2.0 Drivers strike back.
#revenge of the 0.5gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Inte läst testerna men jösses det var mig en ful sak hahaha

Tänkte samma, Verkar vara ett grymt kort men vilket gräsligt val av färg asså.
"Golden sample" varför välja rosa då ? * Ryser i kroppen *

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange75:

Spoltjut igen , tycker det är allt vanligare med detta oljud.
I denna prisklass borde man kunna arbeta bort det , gäller Amd också!

Det är uppenbarligen svårare att lösa än vad många inklusive jag själv trott. Hade tillverkarna kunnat slänga på 50-100kr dyrare komponenter för att helt få bort spoltjut, så hade vi sett sådana kort på marknaden idag. Spoltjut på korten beror säkerligen på flera faktorer. GPU-frekvens skulle kunna vara en orsak, i och med att det är något som ökat en del sista tiden, speciellt om när det gäller Nvidias kort.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Det är uppenbarligen svårare att lösa än vad många inklusive jag själv trott. Hade tillverkarna kunnat slänga på 50-100kr dyrare komponenter för att helt få bort spoltjut, så hade vi sett sådana kort på marknaden idag. Spoltjut på korten beror säkerligen på flera faktorer. GPU-frekvens skulle kunna vara en orsak, i och med att det är något som ökat en del sista tiden, speciellt om när det gäller Nvidias kort.

Du har säkert helt rätt med GPU-frekvensen.
Men ska detta accepteras? Man har ju hört riktiga skräck exempel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk

Jag vill se mera tester med SLI och surround/eyefinity tester.

Visa signatur

Moderkort: Z790 Aorus Master CPU: i9 13900K Minnen: Kingston 128GB DDR5 5600MHz GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X PSU: Corsair AX1500i Skärm: 3st XB270HU Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO HDD: Kingston KC3000 2Tb X2 Övrigt: "Kan du inte backa upp ett påstående med fakta eller erfarenhet så bör du hålla fingrarna i styr och käften stängd."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Buulaa:

trevligt kort, men jag anar shitstorm om nvidia erkänner emulerad dx12 support.
#grön skandal 2.0 Drivers strike back.
#revenge of the 0.5gb

Emulerad? Nvidias DX12 support är inte fullskalig men det betyder ju inte att den är emulerad. Maxwell stödjer en hel del funktioner som ingår i DX12 även om inte alla.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Lite Fascinerande att prestanda korten idag utan problem kostar 6-8000:-
och inte en människa reflekterar över dessa priser (nivåer)
som om Titan priser på 10-12.000:- vore ett "lite" dyrt alternativ...
men inte betyder mer än så...

Visa signatur

Thomas.

Permalänk
Medlem

Imponerande prestanda, 900-serien känns dock lastgammal vid det här laget så jag avstår nog i väntan på Pascal.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Först förväntade jag mig ett riktigt "Golden Sample" och sen tänkte jag att det bara var guldfärgat.
Men nej.

Permalänk
Skäggig legend

Alla snackar om att det är ful... visserligen är det inte väldens sexigaste kort men inte heller det fulaste samt att det klockas som en GUD!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk

Kommer ihåg att jag hade ett golden sample i nvidias 6600-serie. Det var på agp-tiden. Snyggt var det!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

Jag är lessen Sweclockers men jag tycker denne recetion var riktigt dålig.

Varför bara jämföra med referensdesign när kortet konkurerar med tredjepart design?

Vart är Ausus, EVGA, Gigabyte mf. ?

Samma sak gjorde man när man testade Fury och Fury X. Dessa är visserligen referens kort men om man är ute efter att köpa kort i prisklassen så är ju tredjepartsdesign mer intressant.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av OrlMrt:

Jag är lessen Sweclockers men jag tycker denne recetion var riktigt dålig.

Varför bara jämföra med referensdesign när kortet konkurerar med tredjepart design?

Vart är Ausus, EVGA, Gigabyte mf. ?

Samma sak gjorde man när man testade Fury och Fury X. Dessa är visserligen referens kort men om man är ute efter att köpa kort i prisklassen så är ju tredjepartsdesign mer intressant.

#15657752

Permalänk

Långa eländen till grafikkort?

Nej tack!

Permalänk
Medlem

Där lyckades dom med allt förutom utseendet, gillar inte färgen, annars är det helt klart ett toppen kort.

Långa (normala) grafikkort är givetvis att föredra om du vill ha bra tyst kylning,låg temp och hög överklockning potential.

Inte ofta man ser Gainward längre, var för ett av mina favorit märken från Geforce 6 till GTX200 serien hade flera GS kort men dom såg bättre ut då i mitt tycke, dom har halkat efter lite där.

Permalänk
Medlem