Battlefield: Hardline i lägre upplösning på Xbox One än Playstation 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av hwasser:

Är det bara jag som blir illamående av att spela spel 720? (åksjuka)

Sådant har väl med FOV att göra snarare än upplösningen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Sådant har väl med FOV att göra snarare än upplösningen?

Hittade denna, lite omvända resultat PS4 och One i detta spel.
https://www.youtube.com/watch?v=Lxdwi2kgSqg#t=13

Permalänk
Skrivet av pg_ice:

du måste vara en klippa på löneförhandlingar va ?

720 vs 900 upplösning är skit samma vid rörelse
båda kommer att se identiska ut på tvn för dom flesta.

varför?
för att dom flesta LCD LED tv apparaterna folk sitter med när som spelar Xbox eller PS4 bara har runt 300 linjers rörelseupplösning vid game mode.
det är där skon klämmer just nu.

ni som däremot kör på en plasma tv kommer nog att märka tydligare skillnad mellan dom två.
plasma tvs kan visa 1080 linjer hela tiden.

Om folk allvarligt inte förstod ironin och skyller på att det är svårt att uppfatta sarkasm på nätet behövs den verkliga världen upplevas och dator skall omedelbart skrotas.

Visa signatur

[i7 7700K] [RTX 2080] [Corsair CX 1000W] [ASUS MARK II] [16GB DDR4] [Samsung EVO 850 500GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av carll:

Lätt!
Alltid hatat skiten. Speciellt nu senaste åren då Pc spelen släppts katastrofalt dåligt och buggigt.
Jag kan också förstå enkelheten. Men mycket billigare blir det faktiskt inte

Tycker konsolspelarna kan få sitta med sina konsoler hur mycket det vill. Men håller med att det inte är okej att PC spelen påverkas negativt av det. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av CynXen:

Tänk på vad du betalar för konsollen, köp valfri dator för samma peng inklusive ett operativsystem och någon form av styrsätt så ska du se att det inte blir mycket mer ögongodis eller fps.

+ att du får en enhet som du kan utföra andra saker med än bara att spela spel (samt ett fåtal andra saker) på.

Skrivet av hwasser:

Någon som gått igenom det jag gått igenom! :'(

Nej men seriöst så är det någonting som gör att jag alltid upplever åksjuka när jag spelar fps på konsoler. Jag blir typ snurrig, disorienterad och illamående. Kanske är latencyn eller det att man styr med spakar.

Problemet är relaterat till suddigheten, vilket påverkas av inexakta upplösningar, framerate samt hur nära man sitter skärmen. Kör hellre 720p på en 720p-skärm än 900p uppskalat på en 1080p-skärm. Det är också därför de gamla spelen fungerade, grafiken var enklare men den var ändå hyfsat skarp och släpade inte.

Visa signatur

Kör Linux - Yes! We are the 2 percent! And growing... Föreslå inte ens något Windows-exklusivt om jag inte specifikt frågar efter något till Win.
2600K - 18GB RAM - 1TB HDD - 64GB SSD - GTX 650 Ti Boost
Minnesvärda trådar: 1, 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erwya:

+ att du får en enhet som du kan utföra andra saker med än bara att spela spel (samt ett fåtal andra saker) på.

Självklart kan man göra mer på en dator. Men det var inte det som diskuterades här.

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blazin87:

Så går det när man väljer AMD i maskinerna...

Nja, tror inte att någon annan tillverkare skulle kunnat trolla fram en starkare apparat, för den "grind-öppnar-peng" AMD fått att skapa X-One och PS4 av.
Enda sättet hade varit att ta en Pentium anniversary edition, eller också I3a och satt i, men då hade priset ökat.
Och nVidia kan du ju bara glömma, som lägger på 3 papp på priset för ett kort, som skall "konkurrera" med liknande dito från AMD.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk

Battlefield 4 på Xbox one var ingen höjdare, känns i många situationer att man springer omkring med knappa 20fps. Tur så finns det datorer. 60fps+ är det enda rätta

Visa signatur

Ryzen 5800x - Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 @ 3200MHz - MSI MPG B550 Gaming Plus - Samsung 970 m.2 500GB + 850 EVO 620GB - ASUS STRIX GTX 1070Ti OC A8G @ 2126Mhz boost - AOC 2460PF 144hz