Stora problem med intern sata-hdd

Permalänk
Medlem

Stora problem med intern sata-hdd

Jag har en som skrivet ovan, sata-hdd som har lagt av. Eller typ lagt av. Den hittas inte diskhanteraren. Vet inte när den slutade fungera, används inte hela tiden, har musik på den. Har testat med andra kablar som jag vet funkar men hjälper inte, och har plockat ur den och testat köra den som extern, men den verkar inte vilja då heller. Den startar upp och låter och så när man kopplar in den. Men den dyker inte upp i datorn nånstans... Går det att "hitta" den på något sätt. Är relativt mycket som jag skulle vilja ha tillbaka

Permalänk
Vila i frid

Finns disken i Enhetshateraren eller Diskhanteraren? Kör isf en CheckDisk på den innifrån Diskhanteraren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasenfrasen:

Finns disken i Enhetshateraren eller Diskhanteraren? Kör isf en CheckDisk på den innifrån Diskhanteraren.

Nej, tyvärr så gör den inte det. Finns inget att göra åt det då?

Permalänk
Inaktiv

Har du kollat om den hittas i bios?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon226320:

Har du kollat om den hittas i bios?

Japp, men den finns inte där heller...

Permalänk
Vila i frid

Prova disken i en annan dator. Fungerar inte det, prova att köpa en likadan disk och montera över elektroniken. Fungerar inte det, återvinningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasenfrasen:

Prova disken i en annan dator. Fungerar inte det, prova att köpa en likadan disk och montera över elektroniken. Fungerar inte det, återvinningen.

Okej, är det svårt att flytta över elektroniken? Finns det någon guide du kan länka till?