MSI och Corsair i samarbete om vattenkylt grafikkort

Permalänk
Melding Plague

MSI och Corsair i samarbete om vattenkylt grafikkort

Inom kort lanserar MSI i samarbete med Corsair ett vattenkylt grafikkort, där mycket pekar mot en omstöpt variant av värstingmodellen Geforce GTX 980 Ti Lightning.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Så basically ett Lightning kort, med AIO kylare från Corsair. Intressant. Lite som Fury X då.

Permalänk
Jubileumsmästare

Fortfarande en AIO.

Visa signatur

9900K | 970 EVO | 32GB G.Skill Trident Z Neo | 2080Ti
Asus ROG Maximus Extreme XI | Lian-Li PC-O11 Dynamic
Pok3r | G503 | Schiit Bifrost Über | Schiit Lyr
Hifiman HE-500 | HP Omen X Emperium 65
https://www.sweclockers.com/galleri/14987

Permalänk
Master of Overkill

Slutet av året där pascal är nära?
Ja bra där MSI...

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Kommer säkert bli riktigt billigt...

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Entusiast

Intressant men som sagt så är ju Pascal inte särskilt långt bort då, känns ju lite sent.
Någon som vet om Corsair har arbetat något med någon slags kylning för grafikkort förut?

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Uzanar:

Intressant men som sagt så är ju Pascal inte särskilt långt bort då, känns ju lite sent.
Någon som vet om Corsair har arbetat något med någon slags kylning för grafikkort förut?

De presenterade en förra året

Corsair Presents the Hydro Series HG10 GPU Liquid Cooling Bracket

Our Hands-On of the Corsair HG10 GPU Water Cooling Bracket

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Gör om gör rätt med ett riktigt block.

Permalänk
Medlem

Om lanseringen hade kommit Nu, så visst kanske men.. Pascal är ju inte långt borta så hur tänkte de nu? Tänkte de alls?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Om lanseringen hade kommit Nu, så visst kanske men.. Pascal är ju inte långt borta så hur tänkte de nu? Tänkte de alls?

Skulle mer vilja ställa om frågan till "Hur tänker ni?", det finns inget lanseringsdatum på Pascal, att de säger 2016 betyder lika väl att den kommer i December 2016 som att den skulle kunna komma i Februari och nuvarande krets är inte outdated, långt ifrån.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Skulle mer vilja ställa om frågan till "Hur tänker ni?", det finns inget lanseringsdatum på Pascal, att de säger 2016 betyder lika väl att den kommer i December 2016 som att den skulle kunna komma i Februari och nuvarande krets är inte outdated, långt ifrån.

Känns ändå som att Maxwell med alla dess konstigheter är lite av en "mellanarkitektur" Pascal skall ju få HBM liksom. Det är en stor lansering som många säkert ser fram emot. Men lägger man pengar på det här kortet lär man inte köpa nytt när Pascal kommer, om det nu inte blir väääldigt försenat förståss.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Känns ändå som att Maxwell med alla dess konstigheter är lite av en "mellanarkitektur" Pascal skall ju få HBM liksom. Det är en stor lansering som många säkert ser fram emot. Men lägger man pengar på det här kortet lär man inte köpa nytt när Pascal kommer, om det nu inte blir väääldigt försenat förståss.

Man måste inte köpa nytt bara för att det finns, jag sitter fortfarande med GTX680 och kommer antagligen sitta med det ett par år till, du fungerar fortfarande bra och kommer att göra ett tag till.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Inaktiv

Detta borde komma för AMD Fury X också.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Man måste inte köpa nytt bara för att det finns, jag sitter fortfarande med GTX680 och kommer antagligen sitta med det ett par år till, du fungerar fortfarande bra och kommer att göra ett tag till.

Nej men vissa är ju så. Jag sitter själv på ett 670 som inte visar tecken på att gå på knäna än så jag klarar mig också ett tag. Det jag menar är att går man i uppgraderingstankar så kanske man inte direkt kastar sig över det här kortet när man vet att Pascal är på gång.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Skrivet av tvelander:

Slutet av året där pascal är nära?
Ja bra där MSI...

Hur kommer det sig att pascal kommer så nära maxwell?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av blue eyed devil:

Hur kommer det sig att pascal kommer så nära maxwell?

Inte en jävla aning tbh, sen kan det va BS men ja vi får se

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Nej men vissa är ju så. Jag sitter själv på ett 670 som inte visar tecken på att gå på knäna än så jag klarar mig också ett tag. Det jag menar är att går man i uppgraderingstankar så kanske man inte direkt kastar sig över det här kortet när man vet att Pascal är på gång.

Så länge Pascal bara är siffror på ett papper så är det inte ens jämförbart med något, så då är inte Maxwell ett dåligt val, fö980 är absolut inte ett dåligt kort, det visar ju tester me och absolut inte när du kommer till 980Ti, det piskar ju allt.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Bilden i presentationen visar ett normalstort kretskort (lika brett som bracketen). Men lightning-kretskort är väl noterbart mycket större?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem

Roligt med ännu en fräsch produkt som ger konsumenterna större möjligheter. Dom som ej vill bygga egen vattenkylning kanske köper detta kort, och dom som vill bygga eget kan fortsätta göra det.

Ständig utveckling är nyckeln till bra produkter, och i detta fallet kan ett Lightning med en AIO bli mumma för många, låter lyxigt!

MVH

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Om lanseringen hade kommit Nu, så visst kanske men.. Pascal är ju inte långt borta så hur tänkte de nu? Tänkte de alls?

Finns det något specifikt datum för Pascal ??
Är mer än jag vet isåfall, vore intressant att veta mera

Om man bara gissar lite slumpvis så kan det ju bli Maj/Juni eller kanske Augusti/Sept (2016).
Har vi tur så blir det väl Feb/Mars...
men känns något långsökt att säga att det kommer snart ifall det inte finns något datum spikat ännu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Finns det något specifikt datum för Pascal ??
Är mer än jag vet isåfall, vore intressant att veta mera

Om man bara gissar lite slumpvis så kan det ju bli Maj/Juni eller kanske Augusti/Sept (2016).
Har vi tur så blir det väl Feb/Mars...
men känns något långsökt att säga att det kommer snart ifall det inte finns något datum spikat ännu.

Sant. Det jag hört tidigare är Feb/Mars men är det inte spikat så kan det ju flyttas, och då får den här produkten mer relevans.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.