Apple direktsänder lanseringen av Iphone 6S

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Equilibrium:

nå Papple har ju ett "i" framför typ alla deras produkter så antagligen inom ett par år kommer det att finnas iTV från Papple.

Varför det?! Det har hetat Apple TV sedan lanseringen och det senaste de döpte heter ju Apple Watch och inte iWatch pga att namnet redan var upptaget och de riskerade en stämmning. Samma sak med ITV, namnet är redan upptaget av ett TV bolag.

https://sv.wikipedia.org/wiki/ITV

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Finns verkligen inte "pairing" knappar på allt, så där faller NFC med.

Nej absolut inte på allt. Men ditt okunniga snack om att det inte används samt att det är pinkoder på det mesta föll som en fura vilket var poängen.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Varför det?! Det har hetat Apple TV sedan lanseringen och det senaste de döpte heter ju Apple Watch och inte iWatch pga att namnet redan var upptaget och de riskerade en stämmning. Samma sak med ITV, namnet är redan upptaget av ett TV bolag.

https://sv.wikipedia.org/wiki/ITV

Varför inte? Okej dom har men jag undrar just om det är skillnad på i och I.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Skrivet av Rajat:

Fast det där har ju inget med själva Apple att göra att företag inte börjat anamma tekniken

Tyvärr sätter Apple branschstandard, när det är 80% andra företag som använt tekniken i flera år. Inte från Apple tar upp tekniken som det händer grejer tyvärr :/

Samma med appar, släpper sämre versioner eller ingen alls till android.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Finns verkligen inte "pairing" knappar på allt, så där faller NFC med.
Oj, säger du korkade kommentarer? Bäst att du slutar med det då

SEQR marknadsför inte ens NFC stödet på hemsidan utan endast QR koder:
"Betala i butik eller online. Betalningen är säkrare och snabbare än en traditionell kortbetalning. Alla köp följer samma enkla logik. Du skannar en QR-kod och bekräftar köpet med din PIN-kod och kvittot sparas i mobilen. Du får sedan en faktura på dina SEQR-köp i slutet av månaden."
https://www.seqr.com/se/funktioner/

Såklart du inte kan vinna mot en som har klokare argument, när du själv spelar "stupid" som du säger att du är

Jag skiter fullständigt om de marknadsför det eller inte. Funkar gör det iaf. Jag har som sagt använt det i ett par år. Vad är det som är så svårt att förstå? Du bara käftar emot helt utan anledning. Ja, ja du lär bli äldre och visare med åren förstås, för just nu är du bara som en treåring i trotsåldern.

http://www.mobil.se/mobila-betalningar/mobil-betalning-komple...

Permalänk
Skrivet av Rajat:

Vad spelar utseendet för roll? Ändringarna sitter inte i utseendet, du är alldeles för ytlig.

Skickades från m.sweclockers.com

troll, klart det sitter i utseendet. Jag har inte en samsung mega för att jag tycker den presterar bra. Den är stor och snygg.

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dealerovski:

troll, klart det sitter i utseendet. Jag har inte en samsung mega för att jag tycker den presterar bra. Den är stor och snygg.

What?! Hur blir man ett troll på det? Undrar vem som är ett troll här egentligen

Skrivet av Broken-arrow:

Tyvärr sätter Apple branschstandard, när det är 80% andra företag som använt tekniken i flera år. Inte från Apple tar upp tekniken som det händer grejer tyvärr :/

Samma med appar, släpper sämre versioner eller ingen alls till android.

Där är det apputvecklarna själva som valt att göra och de har t.o.m förklarat varför, det är enklare att göra appar till iOS än till Android då de vet vad de har för hårdvara att arbeta emot när det kommer till iOS, det är svårare att anpassa till Android då det finns för mycket olika specar på hårdvaran, det är inte svårare än så.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gurk:

Nej absolut inte på allt. Men ditt okunniga snack om att det inte används samt att det är pinkoder på det mesta föll som en fura vilket var poängen.

Inte okunnigt snack, inte stött på en enda enhet som använder NFC, varken högtalare, eller annan teknik.

NFC för annat än betalningar kommer troligen vara en nisch kategori, då användningsområdet är rätt tunt än så länge.

Skrivet av Svantesson666:

Jag skiter fullständigt om de marknadsför det eller inte. Funkar gör det iaf. Jag har som sagt använt det i ett par år. Vad är det som är så svårt att förstå? Du bara käftar emot helt utan anledning. Ja, ja du lär bli äldre och visare med åren förstås, för just nu är du bara som en treåring i trotsåldern.

http://www.mobil.se/mobila-betalningar/mobil-betalning-komple...

Har inte sagt att det inte funkar, utan har sagt att det inte används i praktiken på produkter, eller till något användningsområde.

Den dagen du växer upp kommer bli en bra dag

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Inte okunnigt snack, inte stött på en enda enhet som använder NFC, varken högtalare, eller annan teknik.
NFC för annat än betalningar kommer troligen vara en nisch kategori, då användningsområdet är rätt tunt än så länge.

Bara för att du är ignorant för teknik runt omkring dig så betyder ju inte det att du har rätt. Det är en hyfsat vanlig teknik (se länkarna ovan) samt att ditt lilla hittepåuttalande om att det är en nischad kategori visar bara ytterligare på din okunskap. Du ser det bara med dina trångsynta ögon på mobiltelefoner och då är det inte lätt att begripa.

"Har inte sagt att det inte funkar, utan har sagt att det inte används i praktiken på produkter, eller till något användningsområde."

Kom på en grej (men det har inte riktigt med Apple att göra utan NFC)
Har du missat headset kopplade till android? Du håller typ bara upp telefonen mot hörlurarna så är det inkopplat och klart. (Jättesmidigt och mängder med folk som använder det).

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PowerNet:

Inte okunnigt snack, inte stött på en enda enhet som använder NFC, varken högtalare, eller annan teknik.

NFC för annat än betalningar kommer troligen vara en nisch kategori, då användningsområdet är rätt tunt än så länge.
Har inte sagt att det inte funkar, utan har sagt att det inte används i praktiken på produkter, eller till något användningsområde.

Den dagen du växer upp kommer bli en bra dag

Förutom för betalning i kollektivtrafiken så används det i många "passersystem".

Sedan finns det ett hyffsat hobbyområde idag också.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av freevorn:

Reagerar speciellt på "MPEG-4 video up to 2.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per second" där "640 by 480 pixels" verkar absurt.

Någon som känner att detta är självklart och inte har något emot att ge oss andra samma insikt?

/***Från Apples hemsida - se nedan länk***
H.264 video up to 1080p, 60 frames per second, High or Main Profile level 4.2 or lower

H.264 Baseline Profile level 3.0 or lower with AAC-LC audio up to 160 Kbps per channel, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats

MPEG-4 video up to 2.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per second, Simple Profile with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats

http://www.apple.com/tv/specs/

MPEG-4 och H264 i detta sammanhang inte samma sak. MPEG-4, jämförbart med varianterna DivX och XviD, är ovanligt att använda för högupplöst media. H.264 High Profile level 4.2 täcker de mesta filer och är mer ett bekymmer för tredjepart att utveckla sina videotjänster mot. Men intressant att inget H.265-stöd nämns.

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Inte okunnigt snack, inte stött på en enda enhet som använder NFC, varken högtalare, eller annan teknik.

NFC för annat än betalningar kommer troligen vara en nisch kategori, då användningsområdet är rätt tunt än så länge.
Har inte sagt att det inte funkar, utan har sagt att det inte används i praktiken på produkter, eller till något användningsområde.

Den dagen du växer upp kommer bli en bra dag

Så jag har alltså använt tekniken i min mobil i princip dagligen i flera år utan att den används i praktiken? Logiskt. Jag har exempelvis använt den mycket mer än GPS. En funktion som alltså inte heller borde finnas? Bara för att Apple och du inte använder NFC så är det ingen universell sanning vilket du uppenbart har omöjligt att ta till dig oavsett hur många här inne som påpekar motsatsen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Tyvärr sätter Apple branschstandard, när det är 80% andra företag som använt tekniken i flera år. Inte från Apple tar upp tekniken som det händer grejer tyvärr :/

Samma med appar, släpper sämre versioner eller ingen alls till android.

Sen när vart det Apples fel att det är mer lönsamt att utveckla appar till Apples produkter än någon annan produkt?
Handlar väl mer om att Apples konsumenter är mer villiga att betala för en bra produkt än tex Android kundbas som verkar tro att allt ska vara gratis.
Finns en anledning varför företag hellre utvecklar för iOS, titta på tex Panic Inc, deras produkter är exklusiva till Apples produkter och är långt ifrån gratis, men sinnessjukt bra produkter.. Skulle vilja se dom gå plus på att utveckla ett program exklusivt för Linux.

Men antar det är Apples knep att lura sina kunder och öppna plånboken

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gurk:

Bara för att du är ignorant för teknik runt omkring dig så betyder ju inte det att du har rätt. Det är en hyfsat vanlig teknik (se länkarna ovan) samt att ditt lilla hittepåuttalande om att det är en nischad kategori visar bara ytterligare på din okunskap. Du ser det bara med dina trångsynta ögon på mobiltelefoner och då är det inte lätt att begripa.

"Har inte sagt att det inte funkar, utan har sagt att det inte används i praktiken på produkter, eller till något användningsområde."

Kom på en grej (men det har inte riktigt med Apple att göra utan NFC)
Har du missat headset kopplade till android? Du håller typ bara upp telefonen mot hörlurarna så är det inkopplat och klart. (Jättesmidigt och mängder med folk som använder det).

Ignorant mot teknik? Nejdu.
"Hittepåkunnande" vad är det du hittar på?
Att koppla bluetooth enheter funkar minst lika bra med kod, så det är inget speciellt område...

Skrivet av GaMeR2K5:

Förutom för betalning i kollektivtrafiken så används det i många "passersystem".

Sedan finns det ett hyffsat hobbyområde idag också.

Ja, fast nu så är ju de flesta systemen RFID baserade, inte NFC.
Och hobbyområdet kring NFC är ju inget att ens nämna, finns knappt några användbara produkter för NFC på marknaden.

Skrivet av Svantesson666:

Så jag har alltså använt tekniken i min mobil i princip dagligen i flera år utan att den används i praktiken? Logiskt. Jag har exempelvis använt den mycket mer än GPS. En funktion som alltså inte heller borde finnas? Bara för att Apple och du inte använder NFC så är det ingen universell sanning vilket du uppenbart har omöjligt att ta till dig oavsett hur många här inne som påpekar motsatsen.

Den tillför inget till användningen, då snvändsningsområdet är väldigt begränsat än så länge, men om 10-20 år så kanske det är anorlunda och mer utbrett och används.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Skrivet av Rawet:

Sen när vart det Apples fel att det är mer lönsamt att utveckla appar till Apples produkter än någon annan produkt?
Handlar väl mer om att Apples konsumenter är mer villiga att betala för en bra produkt än tex Android kundbas som verkar tro att allt ska vara gratis.
Finns en anledning varför företag hellre utvecklar för iOS, titta på tex Panic Inc, deras produkter är exklusiva till Apples produkter och är långt ifrån gratis, men sinnessjukt bra produkter.. Skulle vilja se dom gå plus på att utveckla ett program exklusivt för Linux.

Men antar det är Apples knep att lura sina kunder och öppna plånboken

Skickades från m.sweclockers.com

Jag köper appar om det är värt det. Använder få appar över huvudtaget på mobilen. Dessa som kostar undviker jag just för jag inte har behovet och kommer ändå inte använda den så mycket.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Jag köper appar om det är värt det. Använder få appar över huvudtaget på mobilen. Dessa som kostar undviker jag just för jag inte har behovet och kommer ändå inte använda den så mycket.

Det är jättebra att du köper appar, tyvärr pratade jag inte om dig som individ, utan som konsumenter i helhet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

MPEG-4 och H264 i detta sammanhang inte samma sak. MPEG-4, jämförbart med varianterna DivX och XviD, är ovanligt att använda för högupplöst media. H.264 High Profile level 4.2 täcker de mesta filer och är mer ett bekymmer för tredjepart att utveckla sina videotjänster mot. Men intressant att inget H.265-stöd nämns.

Tack för svaret och informationen.

Håller med om att H.265 borde varit med i specifikationen då det är en komprimering som säkert kommer krävas mer och mer av strömnings leverantörer. Speciellt om det är 3,5 år till Apple tv 5. Dock, H.264 kanske är tillräckligt för 1080p strömning gällande bandbredd och eftersom Apple tv 4 inte stödjer högre upplösning, är kanske frågan om H.265 irrelevant.

Permalänk
Skrivet av Rawet:

Det är jättebra att du köper appar, tyvärr pratade jag inte om dig som individ, utan som konsumenter i helhet

Skickades från m.sweclockers.com

jo Bara köpt två stycken till min enhet som jag hat i 2 år SMS app för 10 kr på rea (var den vettigaste då), inte helt nöjd men bättre än det som följer med mobilen (kör custom nu mer, men har kvar butiken). Sen ett spel som skulle vara okej för 40kr men det har jag inte ens installerat längre (var inget vidare).

Enligt mig finns det få appar till android som är värda ens 20kr, finns inga välbyggda/genomtänkta (sen dessa som finns för 200kr är ju bara glömma, är ju onödigt dyrt för att ha på en mobil när dessa inte riktade mot mig ens).

Finns en bra app och det är unified remote (kör gratis versionen, finns det jag behöver där), Stabil och bara fungerar och framförallt bra UI. Även Yatse är grym, men rätt dyr (66 kr för att köpa alla funtioner, inte riktigt värt så mycket dock för funktioner som mest är häftiga).

Jo, för mig personligen hade jag tappat enorm frihet med apple.Yatse t.ex finns inte för apple och det är den bästa Kodi appen (kraschar inte och bra UI).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PowerNet:

Ja, fast onödigt att skeppa NFC i telefoner när det knappt kan brukas någonstans i praktiken.

Det borde ju i alla fall inte hämma vare sig utvecklingen eller användningen av NFC eller hur?

Ju fler som redan har en mobil med NFC desto bättre förutsättningar har företagen som ska utveckla apparna och övrig kringutrustning.