Använda 3 st bildskärmar till kort som stödjer 3+ st skärmar

Permalänk
Medlem

Använda 3 st bildskärmar till kort som stödjer 3+ st skärmar

Hej jag har ett msi 970 https://www.komplett.se/product/824861/datorutrustning/grafik... kortet skal stödja 4 skärmar. men när jag ansluter 3 så får enbart 2 bild? Min fråga är då hur får jag den 3:dje att fungera. har googlat men ej funnit det svar jag letar efter. vill ju kunna utnytja 3st och inte bara 2? :S

Tack på förhand!

Permalänk

DVI + DVI/Hdmi + Displayport med aktiva Dual link DVI adapter eller Displayport om skärmen har det.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Stämmer detta verkligen med nvidia? Hade för mig bara amd sug så (som mitt 280x)

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem

@Rouge of Darkness:

mina secendary skärmar har vga anslutning. borde väll gå med adapter? det är de jag har provat med adapter. men får det ej att fungera. någon speciel adapter man skal använda?

Permalänk
Skrivet av SimpanDirr:

Stämmer detta verkligen med nvidia? Hade för mig bara amd sug så (som mitt 280x)

vet inte hur det är med dagens kort då jag inte testat med 3 skärmar på mina 970 kort.

vet att gammla 400 serien samt 8800 serien som jag haft innan hade gemensam utgång för DVI 2 och HDMI utgången.

Skrivet av lsdv2:

@Rouge of Darkness:

mina secendary skärmar har vga anslutning. borde väll gå med adapter? det är de jag har provat med adapter. men får det ej att fungera. någon speciel adapter man skal använda?

DVI-D har bara Digital utgång dvs den går inte konvertera till VGA utan måste använda en digital ingång på skärmen så som DVI eller HDMI såvida du inte köper en svindyr aktiv digital till analog konverter som konverterar signalen till analog signal.

du bara har en DVI-I (både digital och analog signal) den andra är DVI-D (endast digital)

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

vet inte hur det är med dagens kort då jag inte testat med 3 skärmar på mina 970 kort.

vet att gammla 400 serien samt 8800 serien som jag haft innan hade gemensam utgång för DVI 2 och HDMI utgången.

DVI-D har bara Digital utgång dvs den går inte konvertera till VGA utan måste använda en digital ingång på skärmen så som DVI eller HDMI.

du bara har en DVI-I (både digital och analog signal) den andra är DVI-D (endast digital)

Displayport då? så då måste jag köpa en annan skärm då?

Permalänk
Skrivet av lsdv2:

Displayport då? så då måste jag köpa en annan skärm då?

Displayport finns adaptrar till VGA
http://www.inet.se/produkt/8906304/adapter-displayport-ha-til...
hur de fungerar dock vet jag inte men antagligen någon form av aktiv översättning i adaptern.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem