Köpråd TV 46-50" till PS4, film/netflix."Budget 4000-7000,-

Permalänk
Medlem

Köpråd TV 46-50" till PS4, film/netflix."Budget 4000-7000,-

Hej

Behöver lite köpråd, har precis köpt en PS4 men äger ingen tv i nuläget.
Kommer även använda TVn för filmkikande via dator m.m.

Spenderar helst 5000-6000 men kan sträcka mig något om det finns nåt exceptionellt erbjudande.

Undrar även ang. uppdateringsfrekvensen, bör man ha 100hz eller 50hz?

Tips hade uppskattats!

Permalänk
Medlem

Alltså.. 50hz är bara att glömma, sjukt kass bild.

Ser du någon plasma så köp den annars så skulle jag rekommendera att lyssna på vad andra säger, alltså personer som har köpt LED/OLED och har levt med dom ett tag.

Denna ser ut att möta dina krav och på pappret ser den helt okej ut, för att var LED

http://www.siba.se/tv-och-hemmabio/tv/47-tum-till-50-tums-tv/...

Visa signatur

Core I5 11600k, GeFore GTX 1080Ti, 32GB Corsair, 2500GB Samsung 870 EVO SSD, Gigabyte Z590 Aorus Elite AX, Samsung Odeyssey G7 32" <3

Permalänk
Medlem

Rekommendera tv till andra är svårt. Vad man gillar är så individuellt. Många verkar rek samsung. Själv skulle jag aldrig köpa en till samsung. Haft 2 apparater men blir inga fler. Blev lagad 4ggr! Under 3 år. Kvaliten verkar vara sådär. Onaturliga färger likasom deras telefonskärmar... Men det är bara min åsikt. Finns säkert många andra som gillar dem.
Så mitt tips är å åka å kika i butiker å försöka bilda dig en egen uppfattning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikkiz:

Rekommendera tv till andra är svårt. Vad man gillar är så individuellt. Många verkar rek samsung. Själv skulle jag aldrig köpa en till samsung. Haft 2 apparater men blir inga fler. Blev lagad 4ggr! Under 3 år. Kvaliten verkar vara sådär. Onaturliga färger likasom deras telefonskärmar... Men det är bara min åsikt. Finns säkert många andra som gillar dem.
Så mitt tips är å åka å kika i butiker å försöka bilda dig en egen uppfattning.

Tänk på att dom skruvar upp kontrast osv i butiker så det blir en onaturlig bild men som ser lockande ut så jag skulle inte rekommendera det, iaf inte Siba eller liknande. HiFi klubben är riktigt bra och kan säkert hjälpa dig men det blir svårt att få en riktigt bra tv med så liten budget, sist jag var i köptagen så kollade jag runt 50-60k.

En annan lösning är att köpa en projektor och duk, dvs om du har plats

Visa signatur

Core I5 11600k, GeFore GTX 1080Ti, 32GB Corsair, 2500GB Samsung 870 EVO SSD, Gigabyte Z590 Aorus Elite AX, Samsung Odeyssey G7 32" <3

Permalänk
Medlem

https://www.dustinhome.se/product/5010851707/49uf675v-49-led-...

Jag hittade den här för nån dag sen när jag slösurfade lite.
Jag är ingen expert på tvapparater men enligt mig verkar den intressant. Inga smartfunktioner så frågan är hur du vill strömma netflix? Jag kör med cromecast och tycker det fungerar bra.
Jag hittar tyvärr inget om responstiden vilket jag förstått är viktigt för tvspelande men det kanske nån annan kan få fram.

Edit: läste om ditt inlägg och såg att du tänker strömma från datorn. Då kan du ju kanske vara utan "smart" i vilket fall.

Visa signatur

MACBOOK PRO TOUCH BAR 15" - FOCUSRITE CLARETT 8PREX - GENELEC M040 - NAD D3020 - B&W 685 S2 - DENON AH-D2000 - IPHONE SE

Permalänk
Medlem

@HiGrip:

Trodde det var en självklarhet å ändra å pilla med bilden i butik. Det gör iaf jag.
Men kan vara svårt å se pga all belyning m.m.. Å alla gillar ju olika bildkataktär....sj gillar jag philips bild. Men deras mjukvara e inte den bästa

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikkiz:

@HiGrip:

Trodde det var en självklarhet å ändra å pilla med bilden i butik. Det gör iaf jag.
Men kan vara svårt å se pga all belyning m.m.. Å alla gillar ju olika bildkataktär....sj gillar jag philips bild. Men deras mjukvara e inte den bästa

Nja, jag brukar köra bildkalibrering när den står på plats hemma istället Dock så tycker jag att recensioner från användare och media kan ge en rätt bra bild av hur bra en pryl är. Sen brukar jag köra på säkra kort och bara köpa top of the line så att säga Lägger hellre 30-50k och får en ruskigt bra TV än att slänga 10k i sjön genom att köpa skit..

Visa signatur

Core I5 11600k, GeFore GTX 1080Ti, 32GB Corsair, 2500GB Samsung 870 EVO SSD, Gigabyte Z590 Aorus Elite AX, Samsung Odeyssey G7 32" <3

Permalänk
Medlem

@HiGrip:

Lägga upp till 50k för en tv känns ju verkligen som å kasta pengar i sjön. Då den ändå är värd 10k om några år.
Tycker verkligen inte man får skit i 10k klassen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikkiz:

@HiGrip:

Lägga upp till 50k för en tv känns ju verkligen som å kasta pengar i sjön. Då den ändå är värd 10k om några år.
Tycker verkligen inte man får skit i 10k klassen.

Det spelar väl ingen roll vad den är värd om några år, med det tänket så kan man ju inte köpa några high end grejer

Visa signatur

Core I5 11600k, GeFore GTX 1080Ti, 32GB Corsair, 2500GB Samsung 870 EVO SSD, Gigabyte Z590 Aorus Elite AX, Samsung Odeyssey G7 32" <3