Spelprestandan? ssd eller vanlig

Permalänk

Spelprestandan? ssd eller vanlig

hej det är så här jag har inte världens snabbaste hdd i min dator, i mmorpg spel t.ex. skulle laddningstider eller FPSen öka med en ssd? (ska uppgradera allt annat som moderkort,grafikkort och ramminnen ((vilket ökar FPS och laddningstid hoppas jag)) men funderar också på att byta till SSD för att överföringar till USB ska gå fortare som filmer)

Tack i förhand mvh stiffe

edit: är denna ett bra val? ----------> https://www.dustinhome.se/product/5010798121/arc-100

Permalänk
Medlem
Skrivet av lilla_pip:

hej det är så här jag har inte världens snabbaste hdd i min dator, i mmorpg spel t.ex. skulle laddningstider eller FPSen öka med en ssd? (ska uppgradera allt annat som moderkort,grafikkort och ramminnen ((vilket ökar FPS och laddningstid hoppas jag)) men funderar också på att byta till SSD för att överföringar till USB ska gå fortare som filmer)

Tack i förhand mvh stiffe

edit: är denna ett bra val? ----------> https://www.dustinhome.se/product/5010798121/arc-100

Varken FPS eller laddningstider ökar med en SSD.

FPS kommer vara på samma nivå som innan
Laddningstiden kommer att MINSKA (inte öka)

Överföringar till USB borde inte bli mycket snabbare. Om du kör USB2 så blir det ingen skillnad alls. Kör du USB3 kan det bli lite snabbare

Permalänk
Medlem

Denna SSD'n skulle noga vara ett bättre val.

Du kommer inte få högre fps utav en SSD. Laddningstiderna blir däremot kortare och Windows blir rappare och quickt.

En SSD är ett av de bästa köpen jag har gjort. Kör på.

Permalänk

ja ok tack för svar

Permalänk
Skrivet av niclasc:

Varken FPS eller laddningstider ökar med en SSD.

FPS kommer vara på samma nivå som innan
Laddningstiden kommer att MINSKA (inte öka)

Överföringar till USB borde inte bli mycket snabbare. Om du kör USB2 så blir det ingen skillnad alls. Kör du USB3 kan det bli lite snabbare

skrev fel, menade minska.. `*doh!*

Permalänk
Medlem
Skrivet av niclasc:

Varken FPS eller laddningstider ökar med en SSD.

FPS kommer vara på samma nivå som innan
Laddningstiden kommer att MINSKA (inte öka)

Överföringar till USB borde inte bli mycket snabbare. Om du kör USB2 så blir det ingen skillnad alls. Kör du USB3 kan det bli lite snabbare

Skrivet av Ruzikx:

Denna SSD'n skulle noga vara ett bättre val.

Du kommer inte få högre fps utav en SSD. Laddningstiderna blir däremot kortare och Windows blir rappare och quickt.

En SSD är ett av de bästa köpen jag har gjort. Kör på.

Precis som nämns här så kommer laddningstiderna minska avsevärt i de flesta spel och FPS inte påverkas. Det finns dock undantag då många spelmotorer nuförtiden kan strömma in texturer under spelets gång och då kan SSD även påverka prestandan i spelet. Inte mycket men det kan bli något bättre, speciellt precis efter att spelet startats. Med det sagt, SSD gör under för datorn

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

jag hade valt:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=2880218
5 års garanti och knäcker dom flesta konkurenterna för tusenlapp är helt okej

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Skrivet av Ruzikx:

Denna SSD'n skulle noga vara ett bättre val.

Du kommer inte få högre fps utav en SSD. Laddningstiderna blir däremot kortare och Windows blir rappare och quickt.

En SSD är ett av de bästa köpen jag har gjort. Kör på.

Håller helt med

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile