Ny på Android; behöver hjälp med hemskärmen (launcher)

Permalänk
Medlem

Ny på Android; behöver hjälp med hemskärmen (launcher)

Hej!

Jag har precis fått min efterlängtade OnePlus 2. Då jag är helt nollad på Android undrar jag om det finns något sätt att kunna ha den första hemskärmen helt blank UTAN ikoner och UTAN widgets, men samtidigt kunna ha flera sidor efter varandra?

§3.1 //screamin-daemon, moderator
Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Jag ingen aning om hur Android är på OnePlus 2.

Så vi gör det lätt för oss.

Gå till Play och installera Nova Launcher.
Den ser skitful ut på play. Bara byt bakgrund till vad du vill.

Nova

Du ska ha denna med för meddelanden. Glöm ej.
Tessla för Nova

Vill du inte pilla med utseende själv så kolla här.
Themes

Exempel på hur det kan se ut. Du få det precis hur du vill om du gillar att fixa och trixa.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Alltså. Alla default launchers kan ju lägga till flera screens som man vill.
Det är ju bara att lämna homescreen tom, och sen lägga allt annat på dom extra screens du har.

Alla mobiler har olika sätt att göra detta (ex 2 fingrar som man drar mot varandra på skärmen för samsung, hålla inne meny för dom som har kapacativa etc)

För oneplus 1 verkar det vara
You have to move an icon to the right, and it will create a new home screen
Vet inte om de är samma för 1+2 då dom inte kör cm längre.

Sen bara flytta ikoner om du har några sådana på screen1.

Borde väll även stå rätt klart i någon manual eller liknande annars för just 1+2

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Vill man köra Google Now launchern så såg jag när jag kollade lite snabbt att de rekommenderar att skapa en tom widget att ha på din "tomma" homescreen.

http://www.androidauthority.com/zooper-widget-custom-384426/

Permalänk
Testpilot

Slår ett slag för Nova Launcher oavsett stock launcher eller annan 3.e parts launcher, Nova är hands-down den bästa launchern på marknaden: Snabb, lättdriven och väldigt mycket 'customization' så man kan ändra hur man vill ha det.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Hej!

Tack för alla svar, ska ge Nova en ärlig chans. Just nu har jag faktiskt en Outlook-widget som jag trivs mycket bra med än så länge.

Nu till en lite OfT fråga: Jag är stensäker på att jag någonstans sett en inställning som gör det möjligt att bestämma vid vilka tidpunkter som Wi-Fi skall vara avstängt. Är det någon som kan bekräfta detta, vart hittar jag det i så fall?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless