Köra cs go på RamDisk.

Permalänk

Köra cs go på RamDisk.

Går det för mig att spela cs på Ramdisken? Har sett någonstans att det inte funkar med VAC. Vill spela helt felfritt mm osv.

Mina speccs :

Intel i3-3225 3.30GHz
Cooler master GX Lite 500W
XFX Radeon HD7750 1GB
MSI B75MA-P45, Socket
Corsair XMs3 1600MHz 4GB
WD Desktop blue 500GB SATA 3.0

Vad innebär det att köra cs på RamDisken?

Permalänk
Medlem

Blir inte lätt att köra CS från RamDisk om du har 4gb ram i datorn.

Permalänk
Medlem

Nää mer ram behövs nog

Permalänk
Medlem

Som tidigare nämnt så räcker 4GB RAM-minne verkligen inte till. Sen är det troligen så att VAC söker efter fusk som använder sig utav RAM minnet, och att CSGO då skulle kunna störa ut VAC på något sätt. Är inte så insatt i hur VAC fungerar, men många fusk gömmer sig i RAM minnet och då vill väl VAC hitta det enkelt och inte tro att CS:GO är ett fusk el. liknande. Men helt ärligt så förstår jag inte varför du ska ha CS:GO på en RAM-disk? Det är inte speciellt mycket du får ut av det så länge 99% av alla motståndare du möter sitter med gamla skrothögar till datorer.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem

Det enda det innebär är massa saker du inte ens kommer märka av. Det kommer gå fortare på laddskärmar men det är ungefär det. Nackdel, du måste installera spelet på RAM varje gång du stänger av datorn..

Det som händer på laddskärmarna är att de delar av spelet som behövs laddas in på RAM, resten stannar på din hårddisk. Skillnaden att köra på RAM-disk är att hela spelet redan ligger i RAM och tar mer utrymme än det behöver och du slipper ladda saker från hårddisken lite då och då. Spelet är dock anpassat för normala människor utan RAM-disk och det är således inte mer som måste laddas in kontinuerligt än vad en vanlig disk klarar och meningslösheten med att köra CS:GO på en RAM-disk är fulländad.