Permalänk

Får inte in kanaler på min tv.

Hejsan!
Min mor har en samsung tv minns inte vad den heter, är av nyare modell.
Och jag har en lg som är 2-3 år men den var dyr och modern då, vilket jag tycker den fortfarande är^^
Iallafall, vi delar på ett "tvkort" från boxer! Vi får in alla kanaler på varandras tv'ar förutom en!
Nr17 National Geograpich! Den får hon in men inte jag, jag är helt okunnig på tv'ar så undrar om någon här vet?
För skulle vara trevligt att kunna kolla på den kanalen i mitt rum eftersom jag följer ett gäng program där!

Tack på förhand!

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Skrivet av Shrunkbowl:

Vi får in alla kanaler på varandras tv'ar förutom en!
Nr17 National Geograpich! Den får hon in men inte jag, jag är helt okunnig på tv'ar så undrar om någon här vet?

Kan ju vara att TV'n inte är uppdaterad med vilka kanaler som finns tillgängligt.
Vet inte hur man gör just på din tv, men brukar vara att under 'inställningar' finns något typ 'sökning digitala kanaler', starta igång det, kan ta ca 5 min innan alla kanalband har sökts igenom.
Sedan kanske du kan hitta din saknade kanal.

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk
Medlem

Kolla så båda tv har stöd för dvb-T2 tror ja de heter
Många nya kanaler använder de
T.ex tv4sport funkar bara på min nya

Visa signatur