Permalänk
Medlem

Koppla dumburk till laptop, möjligt?

Hej!

Vet inte om jag får starta ny tråd eller om det ens är rätt ämne men jag testar.
Har en gammal dumburk som jag gärna skulle vilja se film på genom att koppla till min laptop.
Vill veta om det ens är möjligt och om det är det vilken sladd/sladdar jag behöver i så fall.

Postar länkar till bilder på alla uttag som finns så hoppas jag att någon kan hjälpa mig
Bilder

Permalänk
Medlem
Visa signatur

.:[Main System - Chassi: Fractal Design Define R2 XL - Moderkort: TUF Z370-PLUS GAMING - CPU: Intel i5-8600K - RAM: Corsair Vengeance 2133mhz 8GB x2 - GFX: Nvidia GeForce GTX 1080]:.
Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora

Permalänk
Medlem

Det där är väl FRÅN Scart till HDMI, han borde väl behöva tvärtom dvs från hdmi till scart

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Bildexpert 📺

Torde fixa biffen:

http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/kablar-a...

Sedan kommer allting bli suddigt och otydligt jämfört med datorns skärm. Så det kan faktiskt vara lite förgäves jämfört med att titta direkt på laptopen.

Edit: Ja, de två första är felvända omvandlare.

Permalänk
Medlem

De där e ju Scart input och HDMI output..

Vad har du för utgång på datorn? vga/hdmi/dvi?
Du måste ha en adapter som passar in i datorn och som sedan har scart på andra sidan.

Edit*
Jaha här hans det före medans man skrev

Visa signatur

Intel i5 12600KF @5.1ghz | ASUS PRIME Z690A | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U14S Dual | Kingston Fury DDR5 16GB | Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G | Corsair RM 650W | Crucial P3 plus 1tb M2 SSD | 2Tb M2 SSD | Windows 11 x64 | MSI GP63 8RE i7-8750H GTX1060 6G |

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar!

Ja det är ju scart på tvn och hdmi på datorn (tror inte det finns några andra uttag)
Men den senaste adaptern som ni länkat borde fixa både bild och ljud eller?
Och är det här det billigaste alternativet för ja om det inte är säkert att det blir bra bild verkar det väldigt dyrt :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Torde fixa biffen:

http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/kablar-a...

Sedan kommer allting bli suddigt och otydligt jämfört med datorns skärm. Så det kan faktiskt vara lite förgäves jämfört med att titta direkt på laptopen.

Edit: Ja, de två första är felvända omvandlare.

usch den va dyr, nästen lika billigt att köpa en begagnad liten LCD teve och då blir det ju garanterat bättre bild..

Visa signatur

Intel i5 12600KF @5.1ghz | ASUS PRIME Z690A | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U14S Dual | Kingston Fury DDR5 16GB | Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G | Corsair RM 650W | Crucial P3 plus 1tb M2 SSD | 2Tb M2 SSD | Windows 11 x64 | MSI GP63 8RE i7-8750H GTX1060 6G |

Permalänk
Bildexpert 📺

Hur stor är dumburken?

Det kan ju förstås bli bekvämare att sitta i soffan och glutta på TV:n istället för skärmen på laptopen. Men i fråga om upplösning och bildkvalitet så beror det på omvandlaren och TV:n. Omvandlaren arbetar med kompositvideo och i praktiken talar vi om en flytande gräns mellan motsvarande 320x240 till 400x300 pixlar eller något sådant.

600 kronor är ju grundplåten till en ny TV med full HD och HDMI direkt in. Det är i mitt tycke bättre spenderande pengar, men så klart inte möjligt om det är väldigt snålt på kontot just nu.

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/artikel/21068-bildanslutningar-del...

Denna artikeln borde sitta som handen i handsken för dig.

Visa signatur

i5 4670k | Asus Maximus VI Hero | Corsair Vengeance Pro 1866Mhz 16GB | GeForce GTX 1060 | EVGA SuperNOVA G2 750W | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-D14 | Acer Predator XB271HUbmiprz

Permalänk
Medlem

Den är en 28 tums.
Men ja jag funderar också på att lägga pengarna på en platt-tv istället
Känns som mer värt det just nu.

Tack popup75 ska kolla in den!