Bra filmer för både 2,5-åring och vuxna?

Permalänk
Medlem

Bra filmer för både 2,5-åring och vuxna?

Fåret Shaun är ju lite småtrevligt men i övrigt har jag hittat få filmer och serier som passar för en 2,5-åring och som även är underhållande för vuxna. Tips mottages tacksamt!

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk

chicken raCE

Visa signatur

CPU I7 5820k @ 4.63 GHz GPU Gigabyte G1 gaming 980 ti RAM 32 GB @3000MHz MOBO msi x99a sli plus SSD 2 TB SSD HDD 3 TB HDD PSU 850w Evga G2 CASE InWin S-frame black n' gold

Gratis frakt på Inet: http://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delight:

Fåret Shaun är ju lite småtrevligt men i övrigt har jag hittat få filmer och serier som passar för en 2,5-åring och som även är underhållande för vuxna. Tips mottages tacksamt!

Många animerade, typ Pixar, har ofta vissa skämt som endast vuxna förstår och jag tycker att de är väldigt underhållande. Kanske 2,5 år är lite för ungt, men om ett par år borde de passa perfekt.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delight:

Fåret Shaun är ju lite småtrevligt men i övrigt har jag hittat få filmer och serier som passar för en 2,5-åring och som även är underhållande för vuxna. Tips mottages tacksamt!

Min dotter snart 3år , älskar Stadens Hjältar och Rory en racerbil även biet maja är en favorit.
Dom kan man se på Youtube.
Mvh / Mange

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

talespin (kommer inte ihåg svenska namnet)

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk

Nya Bamsefilmen är inte dum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

talespin (kommer inte ihåg svenska namnet

Luftens hjältar.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem

Bamsefilmen har vi hemma, den var faktiskt rätt bra de första 10 gångerna. Ska se om jag kan få tag på luftens hjältar, dom skulle jag nog uppskatta själv, inte minst av sentimentala skäl

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem

Kanske Småkryp (Miniscule Monstre eller nåt sånt i original) och Oscars oas.

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Medlem

Röjar Ralf är bra

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem

När lammen tystnar. Alla ungar gillar väl lamm?

Annars finns det ju många roliga Astrid Lindgren-klassiker.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

The General med Buster Keaton från 20-talet pumpa jag och brorsan när vi var små

Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Permalänk
Medlem

Svampbob fyrkant, fruktansvärt kul även för oss vuxna! Finns ju bara två filmer, men en väldigt massa avsnitt från tv serien.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

De filmer som min treåring har uppskattat allra mest:

Frost (stora favoriten)
Bamse och Tjuvstaden
Dumbo
Trassel
Lejonkungen
Nasses stora film
Nalle Puhs äventyr
Aladdin

Mycket Disney, minsann. Vad gäller TV älskar han Daniel Tigers Kvarter och Katja Katt (båda finns på SVT Play), samt den animerade Mumin-serien.

Permalänk
Medlem

Masha och Björnen, de pratar typ minimalt, allt är med rörelser och gester, perfekt för små barn. Ryssar som tillverkar serien, vilket märks lite då och då
Och ja, jag skrattar lite då och då också

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Jag tycker överlag att barn brukar vara väldigt trollbundna till Studio Ghibli's 'Totoro'. Den har ett ganska lugnt tempo, jättevackert tecknad och fantastisk musik.

Visa signatur

Motorola 68020 @ 42Mhz, AGA Grafik, 2MB RAM, 8MB Fast RAM, 2GB eMMC

Permalänk
Medlem

Netflix Kids är ju överlägset.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk

Dr Snuggles

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av PointMan:

Masha och Björnen, de pratar typ minimalt, allt är med rörelser och gester, perfekt för små barn. Ryssar som tillverkar serien, vilket märks lite då och då
Och ja, jag skrattar lite då och då också

Skrivet av _genki:

Jag tycker överlag att barn brukar vara väldigt trollbundna till Studio Ghibli's 'Totoro'. Den har ett ganska lugnt tempo, jättevackert tecknad och fantastisk musik.

Instämmer med dessa. Mina barn älskar både Masha och björnen och Totoro.

Ett tips till som faktiskt är riktigt roligt för vuxna (med visst barnasinne i behåll) är Larva. Finns på svtplay och youtube. Avsnitten är bara 2 min långa men på Youtube finns spellistor med 100+ stycken.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Alla Astrid lindgren filmer, Pippi långstrump och barnen i bullerbyn går alltid hem.

Tecknat:
Luftens hjältar, Ankliv, bumbibjörnarnam, darkwing duck - dessa är underhållande för vuxna med.

Lite äldre pedagogiskt program men fungerar bra är Från A till Ö med hedvig och ugglan.

Edit: Testa Greve Duckula (duck som i anka) med, flera av de tecknade filmerna uppskattas av barn

Något annorlunda? Baron von munchausen (den tecknade filmen, dock svår att få tag på den Svenska versionen) Varför inte titta på en film med galna historier och en kanin med åtta ben?

Något som man undrar vad som rökts under produktionen? Professor Baltazar.

Något gammalt som du kommer ha svårt att få tag på? Doktor krall. (små sjuka råttor hästar och kaniner får hjälp av en viss doktor krall, var tvungen att sjunga lite)

Klassiker som kanske han/hon är för ung för att uppskatta? Tårtan. (Apan har tagit Janos!) Dock svartvitt men vem behöver färg?

Edit: Är barnprograms samlare från mitten av 90-talet och bakåt så listan kan göras lång

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Kan fylla på med Alfons, Pocoyo, chugginton, stora maskiner och Krambjörnarna, det kanske inte är det roligaste för vuxna men passar bra i den åldern. Barnkanalen har en app med mycket bra.
Vår grabb har även han kollat mycket på Daniel tiger, rorry racerbil, stadens hjältar, masha och björnen, fåret shaun m.m.

Thomas tåget och yakari (vissa avsnitt kan vara läskiga för en 2,5åring.) har även tittats på endel. Sen finns det en hel del filmer på youtube med traktorer, sopbilar och andra "roliga" fordon. Dock är youtube lite vanskligt i början för på något vis så hamnar man alltid på ryska filmer och det är inte alltid barnvänliga. Men om man skapar en användare så kan man dels lägga till kanaler med barnprogram och efter ett tag så har den lärt sig vad barnet brukar kolla på.

Permalänk
Medlem

I princip allt animerat gjort av Dreamworks/Pixar/Disney?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

En riktig klassiker som min dotter tyckte om då hon var i den åldern var Flåklypa Grand Prix

Visa signatur

..:[EVGA Z97 Classified][Intel Core i7 4790K @ 4.8][4x8GB Dominator @ 2133 XMP][2x EVGA GTX 980 Ti SC+ ACX 2+][Cooling EKWB custom loop]:..
..:[EVGA X99 FTW K][Build in progress]:..

Permalänk
Medlem
Skrivet av LazySoft:

En riktig klassiker som min dotter tyckte om då hon var i den åldern var Flåklypa Grand Prix

Den och Skrotnisse var såna filmer som jag tyckte var väldigt bra, men lite läskiga. Och jag var nog runt 6 år när jag såg på det, så skulle inte rekommendera det för 2,5 år gamla barn.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Fragglarna

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk

Pettson och Findus, Thomas tåg. Skratt kommer inte på fler, då min dotter driver mig till vansinne fortfarande med biet maja och fåret Shaun. Hon är idag 4 år och har tjatat dom 2 serierna i över 2 år.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Legion T530-28ICB Desktop (Lenovo) - Type 90L3 > Intel Core i5-9400F Processor > 2x8GB DDR4 2666Mhz > GTX 1660 TI 6GB > 256GB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av StarglowOne:

Pettson och Findus, Thomas tåg. Skratt kommer inte på fler, då min dotter driver mig till vansinne fortfarande med biet maja och fåret Shaun. Hon är idag 4 år och har tjatat dom 2 serierna i över 2 år.

Skickades från m.sweclockers.com

Fåret Shaun är i alla fall vagt underhållande för vuxna... vagt.

Mina barn såg på Drömmarnas Trädgård alldeles för länge, där kan man snacka om hjärntvätt...

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Skrivet av Delight:

Fåret Shaun är ju lite småtrevligt men i övrigt har jag hittat få filmer och serier som passar för en 2,5-åring och som även är underhållande för vuxna. Tips mottages tacksamt!

Oscars oas eller gråben och hjulben finns massor på Youtube knappt någon text så behövs inte översättas.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Avstängd

Rio ett och två, roliga sympatiska filmer, speciellt i 3d för alla åldrar.

Permalänk
Medlem

Kolla på Pingu med texning, barn älskar Pingu sen är texningen som finns humor för vuxna om man nu gillar lite mer buskis.