Tips på hur man gör en C#-applikation som använder actionscript och flash plattformsoberoende

Permalänk
Medlem

Tips på hur man gör en C#-applikation som använder actionscript och flash plattformsoberoende

Har en applikation som är skriven i C# VS2010. Applikationens funktion är sådan att en animering i .flv-format spelas upp ovanför systemtray vid valda tidpunkter med hjälp av flash. Finns det något smidigt sätt att göra en sådan applikation plattformsoberoende?
Ska man använda Unity istället för flash eller är det overkill? Finns det något annat?
Är det bara att kasta allt och börja om från början och vad ska man i så fall använda för att spela upp animeringarna?

Visa signatur

Vem har bajsat i min termos?

Permalänk
Inaktiv

Kolla på mono.

Permalänk
Medlem

FLV är väl "bara" vanliga mp4-filer inbäddade i ett annat format. Så det går väl att konvertera till valfritt format som du kan spela upp med lämpligt språk och API.