Skype dras med stora problem för användare världen över

Permalänk
Medlem

En hybrid version mellan skype och TS/Vent/etc.
Att kunna ha en egen server där samtalet är igång ständigt eller att samtalet hostas på servern varje gång hade varit super skönt.

Visa signatur

13700K/32GB@3200MHz/3080. Mer ultrawide åt folket <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiiWeee:

"Ska detta verkligen hända 2015?"
Det kommer att hända i år, nästa år och forever after!

Det har inte inträffat något magiskt som gör att tekniken inte kan gå sönder och problem inte kan uppstå. Kommer alltid vara så att saker och ting skapar lite problem.
Det ordnar sig nog snart

Tänkte mest på att man lär sig av misstag.

Förutseende..

Typ en backup eller annat som gör att en störning gör det möjligt att driva det ändå..

Visa signatur

Intel 5820K~3,3GHZ+/ASUS X99-S/2 st R9 290 CF/Crucial DDR4 2133MHz 16 (4x4)/ANTEC HCG-900 PSU/AeroCool Hitech 7 chassi

Permalänk
Skrivet av KiiWeee:

En hybrid version mellan skype och TS/Vent/etc.
Att kunna ha en egen server där samtalet är igång ständigt eller att samtalet hostas på servern varje gång hade varit super skönt.

Typ det här:
https://discordapp.com/

För bra för att vara sant?
Tyvärr, tror de säljer info osv... det vanliga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpiritual:

Sååå himla farligt har väl skype inte blivit, har bokstavligen inte märkt av en enda förändring de senaste 5 åren.

Mvh.
Linuxanvändare

Skype är mycket trevligare på linux eftersom Microsoft bara uppdaterat back-end och inte förstört gui:n

Visa signatur

CPU: 3570K |Minne: 8GB Corsair Vengence|GPU: GTX 650|Chassi: Nano 304|PSU: Corsair 600W M|Kylning: Batterisyra|Mus: MX150|Tangentbord: JP|Platta: Nexus 7(2013)

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Död åt Skype, reklam direkt i programmet OCH bli spionerad på? Haha, tack men nej tack.

Skickades från m.sweclockers.com

Släng in detta i din host fil:

127.0.0.1 apps.skype.com
127.0.0.1 secure.skypeassets.com
127.0.0.0 rad.msn.com

Så tas reklamen bort.

//M

Permalänk
Avstängd

Ojdå. Har ej märkt att Skype har varit offline under hela dagen tills nu när jag läste artikeln... :s

Permalänk
Medlem

Nu funkar det igen.

Permalänk
Medlem

Det är väl bakdörren till NSA som strejkar. När övervakningen fungerar igen så är nog själva programmet uppe som vanligt.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av meastro:

Släng in detta i din host fil:

127.0.0.1 apps.skype.com
127.0.0.1 secure.skypeassets.com
127.0.0.0 rad.msn.com

Så tas reklamen bort.

//M

Hur går man till väga för att komma till host-filen?

Visa signatur

|> MB: MSI Z370 Tomahawk |> CPU: i5 8600K |> Kylning: Be Quiet! Pure Rock
|> RAM: KFA2/Galax HOF Extreme DDR-4000 2x8GB
|> GPU: ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC |> PSU: Corsair RM750X
|> SSD: Crucial MX500 |> Chassi: Meshify C |

Permalänk
Avstängd

Funkar skype för er?

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Medlem

Halvt.. ser folk online men det verkar inte funka att ringa dom. Min kompis kan fortfarande inte logga in.

Visa signatur

|> MB: MSI Z370 Tomahawk |> CPU: i5 8600K |> Kylning: Be Quiet! Pure Rock
|> RAM: KFA2/Galax HOF Extreme DDR-4000 2x8GB
|> GPU: ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC |> PSU: Corsair RM750X
|> SSD: Crucial MX500 |> Chassi: Meshify C |

Permalänk
Medlem

Issues with Skype status and calling
By My status Leonas Sendrauskas on September 21, 2015.
Updated 15:00 UTC

We have identified the network issue which prevented users from logging in and using Skype today. We're in the process of reconnecting our users, and focused on restoring full service. The issue did not affect Skype for Business users.

Permalänk
Medlem

Hej people! Jag har bara använt ventrilo (för många år sen) och sedan dess bara skype. Finns det ett liknande som skype som man inte behöver tillgång till någons server för att prata? Tacksam för tips

Visa signatur

|> MB: MSI Z370 Tomahawk |> CPU: i5 8600K |> Kylning: Be Quiet! Pure Rock
|> RAM: KFA2/Galax HOF Extreme DDR-4000 2x8GB
|> GPU: ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC |> PSU: Corsair RM750X
|> SSD: Crucial MX500 |> Chassi: Meshify C |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Helevete:

Hur går man till väga för att komma till host-filen?

Finns väl 100 olika "guider" hittade denna lite snabbt efter googlande
https://www.petri.com/easily-edit-hosts-file-windows-10

Visa signatur

Asus Rog Strix B550-F Gaming, Amd Ryzen 5600x@4.4ghz, 32gb 3200mhz cl16 ddr4, Kingston Fury Renagade 2tb, Asus Strix 2080 ti 11gb, EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Skrivet av Helevete:

Hej people! Jag har bara använt ventrilo (för många år sen) och sedan dess bara skype. Finns det ett liknande som skype som man inte behöver tillgång till någons server för att prata? Tacksam för tips

teamspeak, mumble?

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem

Allting är alltid Microsofts fel!
(För det kan väl inte vara så att jag som kan allt inte visste hur man egentligen skulle ha gjort?)

Permalänk
Inaktiv

Pidgin är helt fri från bloatware och reklam.

Permalänk
Medlem

Nu funkar skype igen som vanligt. Iaf hos mig

Permalänk
Medlem

@dealerovski: Behöver man inte server till dom? Hittade google hangouts, väldigt smidigt. Den var så snäll att den till och med loggade in mig utan att jag skapat konto, ty gmail

Visa signatur

|> MB: MSI Z370 Tomahawk |> CPU: i5 8600K |> Kylning: Be Quiet! Pure Rock
|> RAM: KFA2/Galax HOF Extreme DDR-4000 2x8GB
|> GPU: ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC |> PSU: Corsair RM750X
|> SSD: Crucial MX500 |> Chassi: Meshify C |

Permalänk

Skype har väl aldrig riktigt funkat egentligen. Har inte märkt något ovanligt beteende.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hoster:

"Stora" var kanske att ta i, men anslutningsfel och plötslig frånkoppling händer ganska ofta, även om det bara är att ringa tillbaks, och har varit så sedan MS tog tag i programmet.

Hm, händer mig nästan aldrig. Använder Skype väldigt ofta, ca 10 timmar i sträck bara nu i lördags utan några som helst konstigheter. Är du säker på att det inte är hos dig eller motparten som problemet ligger?

Alltså, tror jag bara hade problem första tiden med Skype. Har fungerat felfritt i flera år för mig (samt mina motparter) och jag har inte märkt ett skit sedan MS tog över, känns som att folk letar problem eller nåt, för jag kan inte förstå.

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Porraz:

Hm, händer mig nästan aldrig. Använder Skype väldigt ofta, ca 10 timmar i sträck bara nu i lördags utan några som helst konstigheter. Är du säker på att det inte är hos dig eller motparten som problemet ligger?

Alltså, tror jag bara hade problem första tiden med Skype. Har fungerat felfritt i flera år för mig (samt mina motparter) och jag har inte märkt ett skit sedan MS tog över, känns som att folk letar problem eller nåt, för jag kan inte förstå.

Har också väldigt långa samtal (ibland 2h+) dagligen, och märker aldrig att samtalet kopplas från. Att det skulle strula ofta är en myt, alternativt så sitter folk på väldigt dåliga uppkopplingar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1NstaNT:

Jodå! Skype är nere, battlenet dcar jag ifrån, steam krånglade igår och idag. 3G Nere i min stad. Vad är detta?

Välkommen till vår moderna verklighet där girighet och pengar sätter sina spår?

Permalänk
Avstängd

Problemet ska nu vara löst enligt Microsoft på Twitter.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

@Porraz: Med tanke på att både jag och mina medkamrater som jag talat över Skype med bytt datorer två gånger, samt använt olika nätverksoperatörer under de senaste åren så tvivlar jag på det, men chansen finns väl, ja.

Permalänk
Medlem

Jag har använt Skype dagligen i flera år, inga problem för mig förutom igår då. (Lite jobbigt att man loggas in som online numera dock..)

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av meastro:

Släng in detta i din host fil:

127.0.0.1 apps.skype.com
127.0.0.1 secure.skypeassets.com
127.0.0.0 rad.msn.com

Så tas reklamen bort.

//M

När jag gått till långa längder för att bli av med spioneri i mitt OS så kommer jag knappast att frivilligt installera spionvara på datorn.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

När jag gått till långa längder för att bli av med spioneri i mitt OS så kommer jag knappast att frivilligt installera spionvara på datorn.

Skickades från m.sweclockers.com

what?

Permalänk
Medlem

Första gången jag haft problem med Skype på många år, när man tvingas hitta alternativ inser man hur smidigt Skype ändå är.... dock är det dags att göra något åt all skitreklam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Helevete:

Hej people! Jag har bara använt ventrilo (för många år sen) och sedan dess bara skype. Finns det ett liknande som skype som man inte behöver tillgång till någons server för att prata? Tacksam för tips

Brukar vanligtvis köra skype när jag spelar med kompisar, pga allmän lathet/smidighet.
Men ibland (som igår) kör vi:
https://en.wikipedia.org/wiki/Tox_%28protocol%29
https://github.com/tux3/qTox