Permalänk
Medlem

tips på liquid coolers

kör atm med min amd fx8350 black edition med stock cooler men vill uppgradera nu då stock coolern är skit, tänkte kanske köpa corsairs h110i GTX men ville bara höra hur den kör och om den passar till min cpu. ( är inte så bra på datorer så vill bara vara säker x) )

moderkorter jag använder är detta
https://www.komplett.se/product/760831/datorutrustning/moderk...

Permalänk
Medlem

nzxt kraken x61

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: i7 8700k@4.9Ghz | MSI Z370 Tomahawk | 3080 Tuf oc | Gskill 4X4gb@3Ghz | 1.2 TB med ssd's | Evga 1000 P2

Permalänk
Medlem

Ska du ha färdigt vatten kylning så ta en med radiator 240 mm eller större kolla före att den passar vissa hål får man modifiera om så det stämmer.
Gärna en med bra garantitid på där har du en hel del att välja på

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Pacolito:

kör atm med min amd fx8350 black edition med stock cooler men vill uppgradera nu då stock coolern är skit, tänkte kanske köpa corsairs h110i GTX men ville bara höra hur den kör och om den passar till min cpu. ( är inte så bra på datorer så vill bara vara säker x) )

moderkorter jag använder är detta
https://www.komplett.se/product/760831/datorutrustning/moderk...

Hej Pacolito,

Våran kylare, H110i GTX passar ditt moderkort. Men vilket chassi har du?

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corsair Johan:

Hej Pacolito,

Våran kylare, H110i GTX passar ditt moderkort. Men vilket chassi har du?

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Hade tänkt att köpa H110i GTX nu i veckan och i och med det så tänkte jag slå till på erat 750d chassi samtidigt

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Pacolito:

Hade tänkt att köpa H110i GTX nu i veckan och i och med det så tänkte jag slå till på erat 750d chassi samtidigt

Det låter som en bra idé, det chassit är riktigt fint med och kylaren passar bra i det. Lycka till med bygget!

Permalänk
Avstängd

Corsair är duktiga på chassin,Har själv ett 750D.
Men vill du ha problemfri kylning under lång tid framåt?
Då är det Noctuas luftkylning du ska kolla in.
Det funkar till 100% Direkt utan en massa jävelskap.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

@Corsair Johan: Tack så mycket, blir mitt andra bygge