Fallout 4 lanseras den 10 november

Permalänk
Medlem

Nu är jag verkligen inget Fallout fan, men det såg ju ändå rätt nice ut! Ska ge det en chans.
Underlättande att man kan sprinta nu också.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Ser helt klart intressant ut. Ser fram emot det. har man något att göra under hösten/vintern.

Permalänk
Medlem

Sjukt dåligt att de inte förbättrat ansiktdsanimationer i den där jäkla spelmotorn sen dom började använda skräpet. De dåliga ansiktsanimationerna drog ned hela presentationen av FO4 enligt mig.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Avstängd

Ser framemot att spela Fallout 4. Trevligt med lite variation i miljöerna.

Fortfarande peppad.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av Sgt. Stinger:

Sjukt dåligt att de inte förbättrat ansiktdsanimationer i den där jäkla spelmotorn sen dom började använda skräpet. De dåliga ansiktsanimationerna drog ned hela presentationen av FO4 enligt mig.

Klagas för att klagas behövs?

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Klagas för att klagas behövs?

Nja tyckte motorn var ganska utdaterad redan när skyrim släpptes.
Rent visuellt spelar det inte i samma liga som moderna titlar.
Det blir säkert ett bra spel men det känns lite tråkigt.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

Todd Howard & Pete Hines är ute på uppdrag för att rädda Fallout igen?

Det är ju inte helt omöjligt att det blir bra, men chansen känns minimal.

Permalänk
Snusfri

Mumma, nästan så man vill ha 10'e November redan nu.
Som Fallout-fan så är hypen rejäl kan man säga.

Sen att man kommer att kunna bygga egna hus osv är en grym förbättring.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Är detta videokvalitén som var på mässan eller har klippet blivit misshandlat på något sätt? Finns det någon som laddat upp en bättre version? Just curious

Permalänk
Medlem

Har aldrig spelat Fallout spelen. Alltså, är detta ett spel som man inte måste ha följt tidigare delar av serien?

Jag blev blåst mest av atmosfären i spelet.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Har aldrig spelat Fallout spelen. Alltså, är detta ett spel som man inte måste ha följt tidigare delar av serien?

Jag blev blåst mest av atmosfären i spelet.

Nej. Man ska i mitt tycke inte ha spelat Fallout över huvud taget för att tycka om det Bethesda har gjort med serien.

Visa signatur

Deschutes -> Spitfire -> Winchester -> Toledo -> Deneb -> Sandy Bridge -> Summit Ridge -> Vermeer

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

I E3 videon säger dom att det är en förbättrad Creation motor, dvs en uppdatering av den motorn Skyrim använder. Fallout3/NV använder Gamebryo motorn som är rätt så bra mycket mer stelbent.

Hursomhelst, jag vet inte riktigt om jag imponeras av Fallout Minecraft Edition. Skulle vara tragiskt om vi sen hör "ja men nu kan du bygga en stad, men tyvärr så var vi tvunga att skära ner på 80% av exploration content för att släppa i höst. Soz. Men det kommer 45116 olika DLCs nästa år!". Men om dom inte låtit det gå ut över resten av spelet så funkar det.

Nya VATS blev jag dock riktigt imponerad av. Hoppas bara dom fixat det för melee. Jag kör Fallout 3 nu (nostalgitrip, heh. Självklart mods så att det är 25% chans att loading screen kraschar spelet) och det känns som att halva combat systemet saknas. Vill jag gå ranged så har jag inte ammo, vill jag gå melee så är det meningslöst att använda VATS.

Jag trodde "Creation" VAR gamebryo med nytt namn eller en rewrite. Mycket i skyrim är bitvis väldigt likt hur det fungerade i oblivion/fo3/new vegas så de har gjort en rejäl portning av alla sina egna funktioner i så fall. Jag tycker inte creation verkar vara något massivt kliv, mestadels när jag hör "ny motor" tänker jag: kanske ny grafikmotor, och lite förbättringar i datastrukturer osv men en helt ny motor? Jag tror det när jag ser det.

http://peter.corrosivetruths.org/2011/12/21/is-skyrims-creati...

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AerisArchon:

Nej. Man ska i mitt tycke inte ha spelat Fallout över huvud taget för att tycka om det Bethesda har gjort med serien.

Det är på (minst) två vis skulle jag säga. Var man med och spelade Fallout och Fallout 2 när de kom på 90-talet så kan man ju såklart ha en hel del åsikter om vad Bethesda gjort med licensen hittils. Men om man nu inte spelat Fallout 1, 2 och Tactics innan så tror jag nog tyvärr att dessa är lite för åldrade och omoderna för att dagens spelare skulle gilla dessa. Ärligt talat var spelen något åldrade redan när de lanserades med.

Ah.. sent 90-tal. Man satt med en färsk PC Gamer-skiva i näven, väntade på trayen till CD-läsaren skulle åka ut ur den ruskigt beiga familjedatorn. Man hade ju såklart redan läst en massa om detta fantastiska spel och man var bara en installation ifrån att få testa demot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Klagas för att klagas behövs?

Snälla, ansiktsanimationerna i FO4-trailern är sämre än något annat någorlunda nytt AAA-spel på marknaden.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Det är på (minst) två vis skulle jag säga. Var man med och spelade Fallout och Fallout 2 när de kom på 90-talet så kan man ju såklart ha en hel del åsikter om vad Bethesda gjort med licensen hittils. Men om man nu inte spelat Fallout 1, 2 och Tactics innan så tror jag nog tyvärr att dessa är lite för åldrade och omoderna för att dagens spelare skulle gilla dessa. Ärligt talat var spelen något åldrade redan när de lanserades med.

Ah.. sent 90-tal. Man satt med en färsk PC Gamer-skiva i näven, väntade på trayen till CD-läsaren skulle åka ut ur den ruskigt beiga familjedatorn. Man hade ju såklart redan läst en massa om detta fantastiska spel och man var bara en installation ifrån att få testa demot.

Spelade själv aldrig originalspelen när de var nya. Blev lockad av hypen kring Fallout 3 och spelade igenom det vid release. Gillade konceptet och tyckte att miljön var häftig, men att dialogen och uppdragen var otroligt dryga och den ytliga huvudstoryn lämnade noll intryck.

Eftersom jag inte gillade 3:an så undvek jag New Vegas när det släpptes. Detta tills jag köpte det på rea och beslöt mig för att ge det en chans för 2 år sedan. Blev så pass imponerad av NV att jag spelade igenom hela serien efteråt, inklusive Fallout 3 en andra gång. Hoppades på att jag kanske ändrat uppfattning, men tyvärr så var FO3 lika tråkigt som första gången.

Jag har inget emot Bethesda, de har släppt en hel del bra spel, men de kan enligt mig inte skriva Fallout för fem öre.

Visa signatur

Deschutes -> Spitfire -> Winchester -> Toledo -> Deneb -> Sandy Bridge -> Summit Ridge -> Vermeer

Permalänk
Medlem

Hela presentationen här:
https://www.youtube.com/watch?v=2KApp699WdE
(Original - inga stream-glitches)

(Väldigt bra presentation!)
Presentationen börjar 23:00 (Doom är först ut)
Fallout börjar vid 1:04:45

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Medlem

Ansiktcreatorn känns sådär, EVE - Online gör det bättre tycker jag, när det kommer till animationer, dunno känns som samma nivå som Half Life 2 kanske en aning stelare.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk

Urk. Det ser ut som om de fortfarande använder Gamebryo-junket, men det kan de väl för guds skull inte göra???

Permalänk
Medlem

Snacka om att skita ut sina ögon, skulle ju lika gärna kunde vara ett expansion till Fallout 3. Stackars er som sett fram mot Fallout 4 och stackars Bethesda antar jag..!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awakeruad:

Urk. Det ser ut som om de fortfarande använder Gamebryo-junket, men det kan de väl för guds skull inte göra???

När det gäller Bethsoft är ingenting omöjligt...

Permalänk

Längtar såå efter fallout!

Permalänk
Medlem

Fattar inte varför grafiken ska va så viktig ?

Du kan göra vad som helst i en stor stad bara det säger att det kommer bli bra.
Spelkänsla vem fan bryr sig om grafik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asterixa:

Fattar inte varför grafiken ska va så viktig ?

Nej den bästa grafiken fantiserar man ju faktiskt fram själv, så fram med textäventyren!

Permalänk
Medlem

Till alla er som inte spelat Fallout ta och spela Fallout New Vegas, så jäkla bra är det. Satsa på intelligence och agility när ni skapar karaktär, minst 7 av varje. Det får ni igen när ni spelar.

Finns också vädligt mycket bra mods på nexus. Kan tipsa speciellt om Gun Runners Arsenal, Willow, A World of Pain och New Vegas Bounties