Permalänk

Be-quiet Pure Rock eller CM Evo 212

Hej,

Undrar som rubriken lyder vilken av dessa kylare man ska välja. Är ute efter en tyst, prisvärd kylare som eventuellt ska kyla en överklockad CPU. Har ni andra förslag så vore det också kanon.

Mvh

Visa signatur

R9 390 | i5 6600K

Permalänk
Medlem

Båda är likvärdiga.
212 evo brukar vara lite billigare då och då kanske värt och välja den.

Permalänk
Inaktiv

Jag stod också och valde mellan dessa två.
För min del föll valet på Be Quiet! Pure Rock.

Varför? Läst på om båda och de verkar vara rätt lika varandra i kylningen.
Det som gjorde att jag valde Pure rock var Inet's helgrea för sweclockers. Dvs 199:- för den istället för 349:-

Länk: https://www.inet.se/produkt/6308877/be-quiet-pure-rock-sweche...

Verkar dock numer stå som ej i webblager, men fortfarande möjlighet att köpa produkten i skrivande stund. *tips*

Permalänk

Välj Noctua! Ful, ja! Men jävligt grymma.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 10600K |Dragon RX 580 8GB|MSI Z490 TOMAHAWK |Samsung 970 EVO 500GB + 2TB SATA |Kingston HyperX 16GB 3200 MHz |ASUS RYUO 240 | Meshify 2 Compact|

Permalänk
Skrivet av SimpleDino:

Välj Noctua! Ful, ja! Men jävligt grymma.

Skickades från m.sweclockers.com

De är ju tyvärr relativt dyra. Och fula

Visa signatur

R9 390 | i5 6600K

Permalänk

Jag gillar Evo

De kyler bra och är ganska lätta att installera.

Permalänk
Medlem

Jag har installerat båda och kylningsmässigt är dom nog lika. Väljer BeQuiet för att monteringsanordningen är bättre så att kylaren inte halkar runt i kylpastan efter monteringen.

Visa signatur

ii7 2600K @ 4500 mhz, P8Z68-V Pro, 16 GB Vengeance LP @ 1600 mhz, Samsung 830 256 GB (system), X25-M 160 GB, Chieftec 650W PSU, GTX 660 2GB, CM ATCS 840, NH-D14, WIN 8 pro. Sidekick - Acer TimelineX 3820TG.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

För samma pris köper jag en BeQuiet:
Bättre fästanordning
Bättre Fläkt

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Jag kommer också köpa BeQuiet när jag bygger nytt.

Permalänk
Medlem

https://www.techpowerup.com/reviews/beQuiet/Pure_Rock/

Utförligt test som visar att dom är rätt lika men BeQuiet lite bättre på i stort sätt alla fronter.

Visa signatur

ii7 2600K @ 4500 mhz, P8Z68-V Pro, 16 GB Vengeance LP @ 1600 mhz, Samsung 830 256 GB (system), X25-M 160 GB, Chieftec 650W PSU, GTX 660 2GB, CM ATCS 840, NH-D14, WIN 8 pro. Sidekick - Acer TimelineX 3820TG.

Permalänk

Köpte en BQ när Inet hade "lite" rea på den för någon månad sedan (tror den kostade 299:- då). Väldigt lätt att montera (lätt att ta loss och sätta dig igen om man så vill). Den kyler bra och är tyst som en mus :). Rekommendera...prisvärd!