Permalänk
Medlem

php kodning

sitter här och lär mig koda php och total kört i sketan vet ej vart felet ligger om någon kunnig person hitta felet

Class MySearchClass { public function __construct(PDO $conn) { $this->pdo=$dbc; } public function search_name($keyword){ $query = "SELECT * FROM players WHERE name = '$keyword' OR WHERE playerid = '$keyword'"; $result = $this->pdo->prepare($query); $result ->execute(); return $result; } public function view_all(){ $query = "SELECT * FROM players"; $result = $this->pdo->prepare($query); $result ->execute(); return $result; } }

då jag får detta "Fatal error: Class 'MySeachClass' not found in /home/armauser/www/cms/index.php on line 40"

Permalänk
Medlem

klassen hittas inte, har du inkluderat den i index eller är den skriven i index?

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Utan att gå in på hur filer är länkade till varandra så ser det ju bara ut att vara ett stavfel, dit fel säger "Class 'MySeachClass" medan din klass heter MySeaRchClass, ett saknat R således...