[KÖPRÅD] Datorskärm för spel/tvspel max 2,5k

Permalänk
Medlem

[KÖPRÅD] Datorskärm för spel/tvspel max 2,5k

Hej

Tänkt köpa ny datorskärm. Kommer användas till pc-spel och tv-spel. Jag spelar alla typer av spel.
Jag har tänkt mig en 24 tum, men inte orimligt med en 27 heller. Utrymmet finns. Kommer vara huvudskärm i en multiskärm-setup.

Önskemål:
- fungerar väl till spel
- under 2,500 kronor

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Lite uppdateringar gällande denna tråd och köpråd.

Intel i5-2500k CPU @3.30 GHz
8gb ddr3
Asus Geforce GTX570 DCII

Kör lite blandade spel. Mycket mmo men även en del fps. Datorn är inte i senaste laget så kör jag nya spel så blire inte direkt en njutning. Kommer säkert bli en uppgradering inom 8 månader.

Frågan är om man skall slå till på en 144 hz skärm (ex http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=2442876 )
eller om man skall spara pengarna och köra en 60 hz skärm (ex http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=1800966 )

Har jag nytt av 144 hz och kan jag utnyttja den på min pc? vet att mitt PS4 endast kan utnyttja 60 hz.

Återkoppla gärna,

Tack

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

144 HZ med 1 MS responstid är helt klart att rekommendera speciellt ifall man spelar mycket FPS som tex CS GO. Men det är precis som du säger din dator är lite väl gammal och då kan man undra ifall du kan nyttja en 144 hz skärm, i CS GO borde det fungera men i andra spel lär du inte få så mycket fps.

Efter att jag uppgraderade till 144 hz så har jag inga tankar på att använda något annat även fast jag är sugen på IPS paneler. Jag har själv 3 stycken BenQ 144 hz skärmar och jag gillar dom!

Permalänk
Medlem

Även om jag inte kan nyttja 144 hz i mycket annat än cs:go i nuläget... kräver 144 hz mer av min dator som gör att andra, mer krävande, spel flyter sämre ?

Har ni andra förslag på än de jag nämnt ?

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av crow2:

Även om jag inte kan nyttja 144 hz i mycket annat än cs:go i nuläget... kräver 144 hz mer av min dator som gör att andra, mer krävande, spel flyter sämre ?

144 Hz-skärmen i sig kräver inget extra eller gör något annat i spelväg sämre. Den är helt enkelt kapabel till 144 Hz uppdateringsfrekvens.