Google Nexus 6P läcker ut i pressbild på nätet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Det är sant. Kanske bättre högtalare på 6P? Eller så kanske det har något med den nya USB-porten att göra?

Det bör rättfärdiga den utökade bezelen

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Ser fram emot 5X, förhoppningsvis äntligen en okej telefon med vettig formfaktor

Några skrivfel i artikeln, Nexus 5_X_ heter fem-tummaren och inte 5P som det står i sista stycket, och dessutom förväntas upplösningen vara 1080p.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

Jag har insett att såväl som att storleken på smartphones ökar är dumt, är det dumt att de blir tunnare och tunnare. Jag pajade glaset på min andra häromdagen och jag vill påstå att den är svårare att hålla i (den är bara 2mm tunnare men tillsammans med en rundad kant så whoops vad den är svår att hålla i.)
Dessutom, varför ska t ex Samsung göra så att knapparna sticker ut, exempelvis homeknappen? Den trycks ju in när man går, såvida man inte har sina säckigaste Gällivarehängbraller.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zotamedu:

Iphone har ett fungerande namnschema. Macbook, IMac, Mac Pro och i viss mån Ipad har det inte. Macbook har hetat Macbook och inget annat sedan 2006. De har släppt 11 modeller sedan dess som har de funktionella inofficiella namnen Early 2006, Late 2006, Mid 2007, Late 2007, Early 2008, Late 2008, Early 2009, Mid 2009 och så vidare. Det finns fyra Ipad som bara heter Ipad. Samma med Nexus 7 där det finns två modeller med samma namn. Det är helt hopplöst att diskutera saker med så värdelösa namn.

Övriga produkterna kan jag helt klart hålla med dig om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminous:

Jag har insett att såväl som att storleken på smartphones ökar är dumt, är det dumt att de blir tunnare och tunnare. Jag pajade glaset på min andra häromdagen och jag vill påstå att den är svårare att hålla i (den är bara 2mm tunnare men tillsammans med en rundad kant så whoops vad den är svår att hålla i.)
Dessutom, varför ska t ex Samsung göra så att knapparna sticker ut, exempelvis homeknappen? Den trycks ju in när man går, såvida man inte har sina säckigaste Gällivarehängbraller.

Hörrudörrusörru!! håna inte! <--- Gällivarebo
Vi kommer få leva med det skämtet länge... TACK Peter Settman&CO...

OT: jag håller med om att det är stendumt att knappen sticker ut, speciellt när just nämnda utstickande knapp väcker telefonen hela tiden!

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

För en som inte är alltför intresserad, finns det egentligen någon väsentlig skillnad jämfört med en SGS4:a? Jag tycker det känns som att nya telefoner har nästan noll att erbjuda idag jämfört med tidigare eller ett par generationer tillbaka. Små inkrementella ökningar varav många förmodligen inte ens märks vid vanlig användning.

Det du främst betalar för när du väljer en Nexus framför t.ex Samsung är att operativsystemet alltid är up-to-date och att det är ren android, inga skal eller andra påhitt från tillverarkaren vilket ofta leder till bättre hastighet och batteritid. Det är inte alltid hårdvaran är bäst på marknaden. För vissa är det även en stor fördel att telefonerna är enkla att låsa upp så att man kan flasha en annan ROM eller kernel, eller kanske bara roota den utan att allt vad garanti heter försvinner.

+ att det är pimp med Nexus ;).

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Det finns fyra Ipad som bara heter Ipad.

Nej även Ipad har modellnamn precis som Macbook. Min heter Ipad Retina. Efterföljaren hette ju Ipad Air och nuvarande Ipad Air 2. Just saying...

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Skrivet av Dr.Mabuse:

Nej även Ipad har modellnamn precis som Macbook. Min heter Ipad Retina. Efterföljaren hette ju Ipad Air och nuvarande Ipad Air 2. Just saying...

Precis, och dessutom har ju alla Apple produkter:
ett EasyName (t.ex. Ipad 4 late 2015
ett Modell# (t.ex. A1538*)
en identifierare (t.ex. 15,1)

Imac:
https://support.apple.com/sv-se/HT201634

Ipad:
https://support.apple.com/sv-se/HT201471

Iphone:
https://support.apple.com/sv-se/HT201296

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kel:

Hörrudörrusörru!! håna inte! <--- Gällivarebo
Vi kommer få leva med det skämtet länge... TACK Peter Settman&CO...

OT: jag håller med om att det är stendumt att knappen sticker ut, speciellt när just nämnda utstickande knapp väcker telefonen hela tiden!

Jag har ingen aning om det finns ett smidigare uttryck, men vill gärna använda uttrycket 'baggy jeans/pants' men det är ju engelskt. Får väl gräva i någon form av ordlista

"säckiga braller"?

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Dr.Mabuse:

Nej även Ipad har modellnamn precis som Macbook. Min heter Ipad Retina. Efterföljaren hette ju Ipad Air och nuvarande Ipad Air 2. Just saying...

Går jag in på Apples hemsida så säljer de Macbook. Det är samma namn de haft hela tiden. Internt har de modellnamn men de används inte. Inofficiellt används tiden då de släpptes men det är inget Apple går ut med. Nuvarande Macbook Air heter antingen 11" eller 13". Samma namn som Late 2010, Mid 2011, mid 2012, Mid 2013, Earl 2014 och nu Early 2015.

Här har du pressreleasen från senaste Macbook som heter just Macbook precis som alla andra trots att den är "all-new" enligt Apple. Förutom namnet.
http://www.apple.com/pr/library/2015/03/09Apple-Unveils-All-N...

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av LPG:

Happ, N6P var ju uteslutet om den ser ut så.
Sen Nexus 5X hoppas man ju ser lite bättre ut. Kan man inte få en Nexus 5 med uppgraderad hårdvara bara? Vet inte riktigt vad med min n5 som jag vill ändra på. Högtalaren om något.

Håller med, samt bättre batteritid är något jag efterfrågar. Men har för mig jag såg att 5x ska ha ett 2700mah batteri medan 5 har 2300mah. Blir 17% högre kapacitet.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Går jag in på Apples hemsida så säljer de Macbook. Det är samma namn de haft hela tiden. Internt har de modellnamn men de används inte. Inofficiellt används tiden då de släpptes men det är inget Apple går ut med. Nuvarande Macbook Air heter antingen 11" eller 13". Samma namn som Late 2010, Mid 2011, mid 2012, Mid 2013, Earl 2014 och nu Early 2015.

Här har du pressreleasen från senaste Macbook som heter just Macbook precis som alla andra trots att den är "all-new" enligt Apple. Förutom namnet.
http://www.apple.com/pr/library/2015/03/09Apple-Unveils-All-N...

Pratar om Ipad och där står namnet på kartongen. Har två framför mig. ingen big deal, bara nämner det.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

@Luminous:
Ingen fara, det används här å... fast vi säger bara häng =P

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!