Permalänk
Medlem

Klona HDD till SSD

Tjenare!
Köpte med mig en ny SSD hem från jobb idag, har kopplat in den som den ska vara men tänkte klona över C: Delen av min nuvarande HDD till den för att sedan bara använda HDDn som lagring. Frågan är då om det finns någon gratis programvara där man kan klona?

Tack för förhand !

Visa signatur

| CPU: I7 2600k | GPU: Gigabyte GTX 1070 G1 Gaming | MB: MSI P67A-GD65 | RAM: 4x4 GB 1600 MHz | PSU: Fractal Design Newton R2 800w | Chassi: NZXT S340 Black |

Permalänk
Skrivet av Meistern:

Tjenare!
Köpte med mig en ny SSD hem från jobb idag, har kopplat in den som den ska vara men tänkte klona över C: Delen av min nuvarande HDD till den för att sedan bara använda HDDn som lagring. Frågan är då om det finns någon gratis programvara där man kan klona?

Tack för förhand !

Ladda ner clonezilla, använder alltid det när jag ska ha klonat något

Visa signatur

Jag hatar när folk anmäler min signatur...

Permalänk
Medlem

@compaq älskaren:

Är det "Clonezilla SE"eller "Clonezilla Live" man ska köra på ?

Visa signatur

| CPU: I7 2600k | GPU: Gigabyte GTX 1070 G1 Gaming | MB: MSI P67A-GD65 | RAM: 4x4 GB 1600 MHz | PSU: Fractal Design Newton R2 800w | Chassi: NZXT S340 Black |

Permalänk
Skrivet av Meistern:

@compaq älskaren:

Är det "Clonezilla SE"eller "Clonezilla Live" man ska köra på ?

Jag tror det är Clonezilla live man ska köra på

Visa signatur

Jag hatar när folk anmäler min signatur...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meistern:

@compaq älskaren:

Är det "Clonezilla SE"eller "Clonezilla Live" man ska köra på ?

Skrivet av compaq älskaren:

Jag tror det är Clonezilla live man ska köra på

Clonezilla live is suitable for single machine backup and restore. While Clonezilla SE is for massive deployment, it can clone many (40 plus!) computers simultaneously.

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem
Skrivet av compaq älskaren:

Jag tror det är Clonezilla live man ska köra på

Testade precis med Samsungs egna program för kloning. Får dock bara "cloning failed".
Så får testa clonezilla nu då

Visa signatur

| CPU: I7 2600k | GPU: Gigabyte GTX 1070 G1 Gaming | MB: MSI P67A-GD65 | RAM: 4x4 GB 1600 MHz | PSU: Fractal Design Newton R2 800w | Chassi: NZXT S340 Black |

Permalänk
Medlem

Använder alltid EaseUS Partition Master eftersom det är väldigt lätt om den gamla hårddisken är mycket större än nya SSDn, har även en liten "optimize for SSD" ruta man kan klicka i. Mycket smidigt och har aldrig svikit mig.

http://www.partition-tool.com/