Permalänk

G-Sync ROG SWIFT PG278Q, något att ha?

Funderar starkt på ROG SWIFT PG278Q för att ersätta min sketna 1080p 60hz. Har ni några synpunkter på denna skärm? Ska vara jävligt vass enligt vissa.

Kan tillägga att jag har ett gtx 980 oc grafikkort.

Permalänk
Medlem

Efter att ha kört ips panel i 4-5 år nu så hade jag aldrig kunna gå tillbaks tn panel. Rekommenderar mg279q.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svennestyle:

Funderar starkt på ROG SWIFT PG278Q för att ersätta min sketna 1080p 60hz. Har ni några synpunkter på denna skärm? Ska vara jävligt vass enligt vissa.

Kan tillägga att jag har ett gtx 980 oc grafikkort.

Jag är grymt nöjd, upplever inga problem utav de problem som vissa har drabbats av. Jag är inne på min 2a, då min första hade problem med stömförsörjningen. Både den första och den andra skärmen är utan problem. Lätt den bästa skärm jag har ägt.
Kör mest windows miljö och spelar spel, kan ej uttala mig hur den är om man tex är fotograf eller jobbar med "100% korrekt" färgmatchning.

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Medlem

"World’s 1st and only 27” WQHD (2560x1440) with NVIDIA® G-SYNC and Ultra Low Motion Blur technology"
Ultra low motion blur technology??? Menar Asus att de lyckats få bort det otroligt irriterade motionblurret som finns på plattskärmar när man sveper med siktet vid snabba rörelser (bara de som haft och spelat med CRT vet vad jag snackar om).

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

"World’s 1st and only 27” WQHD (2560x1440) with NVIDIA® G-SYNC and Ultra Low Motion Blur technology"
Ultra low motion blur technology??? Menar Asus att de lyckats få bort det otroligt irriterade motionblurret som finns på plattskärmar när man sveper med siktet vid snabba rörelser (bara de som haft och spelat med CRT vet vad jag snackar om).

ULMB finns på flera skärmar.
Innan detta användes Lightboost som funnits länge: http://www.blurbusters.com/zero-motion-blur/lightboost/
Fungerar bara i 120hz och inte samtidigt som g-sync är aktiverat.
För snabba fps spel ex Quake, CS osv är 120hz ULMB betydligt bättre än 144hz non ULMB.

Permalänk
Medlem

Oh! Då är det dags att byta ut min fina skärm med andra ord
Kör just nu Lightboost eftersom jag tycker blurret är 100 gånger mer irriterande än låg FPS faktiskt. 120 FPS är väl inte låg FPS i och för sig, men jag har inte förstått hysterin med att få högre och högre Hz på skärmarna och ingenting om blurret som sabbar allt.

Lightboost är bra, men jag måste köra i 3D med ramfrekvens och 120 FPS låst i spelen. Man får en smula ghosting, färgerna blir fula och inputlaget blir enormt....men flytet är underbart. Hade varit nice om man fick en skärm där man slapp detta.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard