Asus Radeon r9 280x och i5-4670k låg fps

Permalänk

Asus Radeon r9 280x och i5-4670k låg fps

Hej!

Skall försöka hålla mig kort.

Jag har kört Ubuntu ett tag på min dator men valde att gå tillbaka till Windows 8.1.
När jag installerat om windows och alla drivrutinerna och försökt starta CS:GO får jag en extremt dålig FPS runt 40 när inget händer och runt 20 fps när något händer...

När jag tidigare spelat cs:go med samma komponenter så har jag alltid legat över 100+ i fps och detta var för cirka en månad sedan?

Hur kommer detta sig?

Nu har jag inte jätte stor kunskap inom detta område så vet inte mer vad jag ska skriva..

Ni får gärna säga till om det behövs mer uppgifter så skall jag svara på det!

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Senaste uppdateringen har tankat fpsen för många men så lågt som 20 verkar vara något fel. Har du kollat temps?

Visa signatur

Main PC: Intel Core i7-4790K@Stock, Sapphire R9 390X 8GB, MSI Z97 G5, 16GB DDR3, 240GB SSD, 2 TB HDD, Corsair 750W PSU
Telefon: Samsung Galaxy S8+

Permalänk
Medlem

Du är helt hundra att du fått med grafikdrivrutinen också när du installerade drivrutiner?
Har du kollat så du har nyaste grafikdrivrutinen?
Har du testat köra driversweeeper och radera grafikdrivrutinen helt för att sedan installera om den från scratch?
Har du testat att avinstallera och installera csgo igen och radera eventuella inställningar?

Slutligen har du något program installerat som hwmonitor där du kan övervaka dina temperaturer och eventuellt gpu användning.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk

har samma problem fast med 3470 och r9 280 i lol

Permalänk
Medlem

CS:GO verkar ha sjuka bekymmer. Testa Valley och skriv ditt resultat. Är det inget som spökar där så är det CS:GO som har problem, inte något annat.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.