Permalänk

Laptoppen laddar inte

Tjena jag har en HP probook 650 som någon (vet inte vem) har spillt dricka på under en fest i fredags.
Jag lät den torka ur och på söndagen startade den men jag märkte idag att den inte går att ladda,testat olika laddare och batteriet går att ladda (testade det i en annan 650).
Nån som vet nått sätt att fixa det här på eller är det bara att lämna in den?
Om inte annat finns det nått sätt att bara ladda batteriet för jag behöver använda datorn dagligen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av klockan95:

Tjena jag har en HP probook 650 som någon (vet inte vem) har spillt dricka på under en fest i fredags.
Jag lät den torka ur och på söndagen startade den men jag märkte idag att den inte går att ladda,testat olika laddare och batteriet går att ladda (testade det i en annan 650).
Nån som vet nått sätt att fixa det här på eller är det bara att lämna in den?
Om inte annat finns det nått sätt att bara ladda batteriet för jag behöver använda datorn dagligen.

Om du behöver datorn dagligen skulle det kanske vara klokt att inte utsätta den för risken att bli blöt under dina fester. Det kan var tusen olika saker som kan ha hänt när din dator blev blöt!! Troligen har det blivit kortis någonstans och något har brunnit.

Visa signatur

1.MB Asus P5Q E, CPU Q9550 OC 3.7.GPU GTX 680 Windforce , PSU 750 watt. SSD Samsung 850 pro.Allt gånger 2.

2. MB Gigabyte GA-Z270X-Gaming 7.CPU: I5 7600K 4.6 GHZ. GPU: GTX 980.PSU Corsair CX 650.SSD Samsung 970 Evo Plus. Ram: Zadak 16gig RGB 3000 Mhz.Chassi Mission SG GGX .Corsair Hydro Series H100x CPU Cooler.