Permalänk
Medlem

Facebook nere?

Är fejan nere för räkning, verkar inte kunna nå den från något håll och även alla is it down tester verkar visa samma.

Om det inte är något fel så är den en jäkla attack att plocka ner hela deras nätverk.

EDIT:
nvm veckar ha startat igång igen. Hade dock varit kul att se hur världen skulle stannat till ^^

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Är fejan nere för räkning, verkar inte kunna nå den från något håll och även alla is it down tester verkar visa samma.

Om det inte är något fel så är den en jäkla attack att plocka ner hela deras nätverk.

EDIT:
nvm veckar ha startat igång igen. Hade dock varit kul att se hur världen skulle stannat till ^^

Såg en hel del snack (internationellt) om att Facebook var nere. Så det var nog ingen inbillning.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Ligger fortfarande nere för mig

Visa signatur

Citera så svarar jag!

Permalänk
Medlem

Down

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Låg nere en stund igår, eller om det var i förrgår, också märkte jag.

Permalänk
Medlem

nere var nere för några dagar sen i några minuter också

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

skönt

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Va väl nere en snabbis igår också?

Jag fick både idag och igår problem också att jag fick notifikationer om typ... Alla som kommenterade/gillade allt jag någonsin kommenterat/gillat själv. Människor jag inte hade som vänner alltså :S

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk

Äntligen!

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av lakej:
Skrivet av guineapig:

Äntligen!

haha

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk

Riktigt fint, still down.

Lär bli intressant, vilka som kommer få "ångest" på grund av detta.

Visa signatur

Speldator: [Intel Core i7 4790K] [ASUS Matrix GTX 780Ti x2] [ASUS MAXIMUS VII HERO] [Corsair Dominator Platinum 32GB] [Windows 7] [Logitech G400S] [Microsoft Ergonomic 4000] [BenQ XR3501 35" (HDMI)] [BenQ G900W 19" (VGA)]

Serverdator: [Intel Core i7 6850K] [ASUS X99-E WS] [Corsair Vengeance LPX 64GB] [2x Crucial MX300 1TB] [Cooler Master V1200] [CentOS 7]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalslandan:

Riktigt fint, still down.

Lär bli intressant, vilka som kommer få "ångest" på grund av detta.

Min sambo fick panik.. Hoppas det håller sig nere någon dag hade varit skönt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Min sambo fick panik.. Hoppas det håller sig nere någon dag hade varit skönt.

Uppe igen dock
Så var bara några minuter av helt nere ^^ men intressant faktiskt att hela deras nätverk isf måste gått ner för räkning, de har ju en hel del.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Hedersmedlem

Ligger fortfarande nere för mig.

Permalänk

Swerigs moderatorer får äntligen en lugn stund!

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Dalslandan:

Riktigt fint, still down.

Lär bli intressant, vilka som kommer få "ångest" på grund av detta.

TS fick såpass mycket panik att han var tvungen att fråga här.

Visst har man FB men inte såna problem;)

Permalänk
Medlem

Man hade ju kunnat hoppas på att det var nere permanent.

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk
Medlem

Något konstigt hände, helt plötsligt lät folket blickarna stiga ifrån sina små skärmar i händerna.

De märkte andra människor runtomkring sig, de började prata, umgås och till och med njuta av solen.

Vad är detta för konstigt värld som de nu kas... "oj nej nu funkar Facebook igen".

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Hedersmedlem

det låg nere igår, ser ut som dom skaffat sig ny video spelare så kan ju vara relaterat

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ferrat:

Är fejan nere för räkning, verkar inte kunna nå den från något håll och även alla is it down tester verkar visa samma.

Om det inte är något fel så är den en jäkla attack att plocka ner hela deras nätverk.

EDIT:
nvm veckar ha startat igång igen. Hade dock varit kul att se hur världen skulle stannat till ^^

Tja, du verkade ju i alla fall fått en släng av panik som startade en hel tråd om det.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Tja, du verkade ju i alla fall fått en släng av panik som startade en hel tråd om det.

Nja, mer förvånad att det var helt nere och anledningen till att det blev en hel tråd är att jag inte vet hur jag startar en halv tråd ^^
Det är endå ett av världens största nätverk och detta är en sida med viss koppling till datorer m.m.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av oobum:

Något konstigt hände, helt plötsligt lät folket blickarna stiga ifrån sina små skärmar i händerna.

De märkte andra människor runtomkring sig, de började prata, umgås och till och med njuta av solen.

Vad är detta för konstigt värld som de nu kas... "oj nej nu funkar Facebook igen".

Tycker gott och väl att FB kunde vart nere för en dag som en del av ett socialt experiment. Just för att se om det du säger stämmer då folk faktiskt kan sitta i en grupp, inte säga ett ord till varandra utan istället chatta via FB. Rätt sjuk utveckling faktiskt.

Var på en konsert för ett tag sedan och stod bredvid tre småtjejer. Alla tre pratade knappt med varandra utan lyssnade då och då samtidigt som de kollade FB ungefär varannan minut samt skrev till folk på messenger.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Tja, du verkade ju i alla fall fått en släng av panik som startade en hel tråd om det.

Jag tror man startar en tråd för att ta reda på om felet ligger hos en själv/hos sin egna ISP. Då brukar i varje fall jag försöka lösa problemet eller kontakta ISPn direkt. Risken är ju att det inte löser sig självt. Så det är lika bra att ta tag i det direkt.

Om det skulle gälla en mindre sajt så räcker det att testa att surfa in med mobilen eller be någon man känner kolla. Men Facebook har ett större nätverk och kan därför fungera lite här och där, fungera halvdåligt/halvbra, bete sig mystiskt m m. Då passar det utmärkt att ta upp det i en tråd.

Facebook låg nere för mig några minuter igår och vissa funktioner fungerade inte. Då gick jag in på Sweclockers för att jag förväntade mig en tråd om det. Sen såg jag någon nyhet om det, så då släppte jag det. Men jag var förvånad att det inte låg en tråd om det högst upp faktiskt.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ferrat:

Nja, mer förvånad att det var helt nere och anledningen till att det blev en hel tråd är att jag inte vet hur jag startar en halv tråd ^^
Det är endå ett av världens största nätverk och detta är en sida med viss koppling till datorer m.m.

Även de största kan gå ner, min undran är mer...hur har ni alla överlevt tidigare?

Skrivet av Igelkott:

Jag tror man startar en tråd för att ta reda på om felet ligger hos en själv/hos sin egna ISP. Då brukar i varje fall jag försöka lösa problemet eller kontakta ISPn direkt. Risken är ju att det inte löser sig självt. Så det är lika bra att ta tag i det direkt.

Om det skulle gälla en mindre sajt så räcker det att testa att surfa in med mobilen eller be någon man känner kolla. Men Facebook har ett större nätverk och kan därför fungera lite här och där, fungera halvdåligt/halvbra, bete sig mystiskt m m. Då passar det utmärkt att ta upp det i en tråd.

Facebook låg nere för mig några minuter igår och vissa funktioner fungerade inte. Då gick jag in på Sweclockers för att jag förväntade mig en tråd om det. Sen såg jag någon nyhet om det, så då släppte jag det. Men jag var förvånad att det inte låg en tråd om det högst upp faktiskt.

Du var verkligen inte inne på Facebook under den tiden det var nere (eller någon annan gång de haft tillfälliga problem), du får ett felmeddelande FRÅN Facebook med länkar till deras Hjälpcenter, så var även fallet igår och det hade du knappast fått om felet låg hos din ISP, då hade du inte kommit in alls...eller någon annanstans.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.