Permalänk
Medlem

En ny skärm till spel.

Tjenare!

Min gamla skärm dog idag och behöver en ny. Tittade runt lite på Inet blev snabbt förvirrad på vad som var en bra skärm. Så jag vänder mig till alla smarta människor på sweclockers.

Använder datorn till att spela för det mesta och budgeten ligger på 2000kr. Min gamla skärm var en 27tum och tänker fortsätta med den storleken.
Denna intresserade mig mest.
http://www.inet.se/produkt/2303751/benq-27-gl2760h-hdmi-dvi-d...

Permalänk
Permalänk
Medlem

Efter några dagar av letande har jag inte blivit mycket smartare. Med en budget på 2000kr måste man prioritera lite men har svårt att välja. Ms, Hz eller paneltyp? Hur dåligt är en TN skärm på 27 tum skärm? Hur stor skillnad är det mellan 60Hz mot 144Hz från en generell kvalité sida? Märker man det utanför spel är det endast spel man märker det.

Permalänk

Ja du kommer inte bli klokare om du bara sitter och tittar på specifikationer och priser...

Det är ingen som vet hur just du upplever saker och ting eller hur förhållandena kommer att vara hemma hos dig (t.ex. avstånd till skärmen, belysning i rummet). Det som brukar hända i såna här trådar är att några enstaka personer dyker upp och säger "Den ska du ha, den här har jag, den är jättebra" osv.

Nu var det bara en sån person som dök upp, men han länkade å andra sidan till recensioner som borde ha fått dig på fall.

Det bästa hade varit om butikerna hade visat upp ett stort antal skärmar, nu brukar det inte vara så men med tanke på att du bor i Sveriges näst största stad kanske det ändå är värt att göra en liten rundresa till t.ex. Inet och de olika elladorna.
Antagligen kommer de inte ha speciellt många skärmar framme, och ifall de har det kommer de inte vara kopplade till datorer där du kan köra spel. Men det är ju bara att klaga hos någon säljare, gör ingen det så kommer de aldrig skärpa sig.

Visa signatur

««« »»»