Permalänk
Medlem

Java bok

Hej!

Jag försöker lära mig java och det går absolut inte som jag tänkt mig.

Kan någon rekommendera en bra bok för tröga nybörjare?

Jag vet att engelska är det rekommenderade språket av många, men jag tar gärna tips på svenska böcker också

Tack för hjälpen

Permalänk
Medlem
Skrivet av JJ72:

Hej!

Jag försöker lära mig java och det går absolut inte som jag tänkt mig.

Kan någon rekommendera en bra bok för tröga nybörjare?

Jag vet att engelska är det rekommenderade språket av många, men jag tar gärna tips på svenska böcker också

Tack för hjälpen

Jag tror att "Head first java" Skulle passa bra i det läget. Den lär dig java och objektorienterad programmering på ett smidigt och lättjobbat sätt. Den är på engelska. Jag tror inte det finns någon bok på svenska som är bättre än den.
http://www.headfirstlabs.com/books/hfjava/

Visa signatur

/M

Permalänk
Medlem

Tack så mycket

Permalänk
Medlem

Java Direkt brukar annars vara en bok som används, finns även för andra språk, t.ex. C# o C++ men ungefär samma exempel så det e lätt o följa likheter o skillnader.

Permalänk
Medlem

En annan bok som är bra är "Objects First with Java A Practical Introduction using BlueJ" med det tillhörande lätta introduktions verktyget BlueJ.

Permalänk
Medlem

Som redan nämnt så är "Java Direkt" (skriven av Jan Skansholm) en bra bok, speciellt om du är ute efter en bok på svenska.

Permalänk

jag har java in 21days. funkar rätt ok. men sen har jag gått in på team treehouse. funkar riktigt bra där. ingen bok men det är en bra websida

Permalänk
Medlem

Tack så väldigt.

Uppskattar verkligen era tips och jag ska kolla igenom alltihop