Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Hmm, vi kör nått på lite samma tema fast äldre.

http://images.nintendolife.com/screenshots/27519/large.jpg
(kanske lite mer zelda 2 klon dock snarare än castlevaniaklon)

Faxanadu! Jag minns det som riktigt svårt.. Kände igen det men minns inte om jag gillar det

Ska leta upp något snart, frun har datorn..

Skickades från m.sweclockers.com
edit

en gammal goding med co-op!

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Faxanadu! Jag minns det som riktigt svårt.. Kände igen det men minns inte om jag gillar det

Helt rätt Videoapan!
Jag har knappt kört spelet själv dock.

...

Undrar vad det är för Breakout/Arkanoid liknande spel du hittat. Jag känner inte igen det.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Helt rätt Videoapan!
Jag har knappt kört spelet själv dock.

...

Undrar vad det är för Breakout/Arkanoid liknande spel du hittat. Jag känner inte igen det.

Ledtråd :
Utöver co-op kunde man göra egna banor och musiken är lite småkänd i C64-världen. Var ett av mina favoritspel som liten.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Ledtråd :
Utöver co-op kunde man göra egna banor och musiken är lite småkänd i C64-världen. Var ett av mina favoritspel som liten.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag googlade lite på "breakout clones" och tror jag hittade spelet, men jag ger nån annan chansen först.
(Ditt spel släpptes 1988 om jag såg rätt... Undrar om inte jag hade köpt min Atari STE då? )

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Jag googlade lite på "breakout clones" och tror jag hittade spelet, men jag ger nån annan chansen först.
(Ditt spel släpptes 1988 om jag såg rätt... Undrar om inte jag hade köpt min Atari STE då? )

Jodå, och det har fyra bokstäver i namnet. För er som inte känner till det och gillar chiptunes, googla på musiken sen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk

väntar på fler här att följa

Permalänk
Medlem

Asch, dags att avslöja vad mitt "fuskgooglande" kom fram till:
Videoapans spel heter Traz om jag inte är alldeles ute och cyklar!

Musiken i Traz var helt ok
Men i genren så föredrar jag nog både musiken från Krakout:
https://www.youtube.com/watch?v=DNCdLRd7y9M
... och musiken från Arkanoid:
https://www.youtube.com/watch?v=1stW0J7Myew
(trots de skumma trummorna)

---

Jag utgår från att det var rätt, så vi kör en ny bild:

Amiga/ST spel...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Mmmm, gamla klassikern FLOOD. Riktigt roligt med underbara ljudeffekter.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem

Nytt spel då. En klassiker, borde inte var så svår tror jag.
Har suddat ut namnet på spelet och även en sak på skylten då det annars blir för lätt tror jag.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knashatt:

Nytt spel då. En klassiker, borde inte var så svår tror jag.
Har suddat ut namnet på spelet och även en sak på skylten då det annars blir för lätt tror jag.

http://i57.tinypic.com/15ogks6.jpg

Police Quest 2?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Police Quest 2?

Helt rätt!

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem

Flood var rätt också förstås förresten

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knashatt:

Helt rätt!

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@Mirage:
Wing Commander, alt Wing Commander: The Secret Missions. Lirat det på SNES själv

Om jag har rätt får jag ordna något när jag kommer hem efter jobbet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibis:

@Mirage:
Wing Commander, alt Wing Commander: The Secret Missions. Lirat det på SNES själv

Om jag har rätt får jag ordna något när jag kommer hem efter jobbet!

Wing Commander 1 är spelet så rätt svar!

Permalänk
Medlem

@Mirage:
Då kör jag!

Permalänk
Medlem

Blade of Destiny?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Blade of Destiny?

Skickades från m.sweclockers.com

Rätt, Realms of Arkania - Blade of Destiny!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibis:

Rätt, Realms of Arkania - Blade of Destiny!

Ah, har så starka minnen av detta spel och hur svårt och oförståeligt det var i en tid innan internet..

Då så, då följer jag upp med detta som jag velat spela men inte kommit igång med än.

Vad kan detta vara då?

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

@Videoapan:
Haha, med tanke på att de är i Thorwal gissar jag på remaken av Blade of Destiny

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibis:

@Videoapan:
Haha, med tanke på att de är i Thorwal gissar jag på remaken av Blade of Destiny

Helt rätt, jag kunde inte motstå frestelsen att köra en fuling där. Vilket fick att fundera på vilket spel som gjorts flest remakes på genom historien? (enkla spel som Pacman och Space Invaders räknas inte)

Pirates har några olika men i övrigt vet jag inte riktigt.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Helt rätt, jag kunde inte motstå frestelsen att köra en fuling där. Vilket fick att fundera på vilket spel som gjorts flest remakes på genom historien? (enkla spel som Pacman och Space Invaders räknas inte)

Pirates har några olika men i övrigt vet jag inte riktigt.

Hmm, Tomb Raider? Eller rent tekniskt sett har de väl endast en faktisk remake, rebooten som kom för något år sen

Eftersom jag hade rätt, slänger jag upp en ny bild!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibis:

Hmm, Tomb Raider? Eller rent tekniskt sett har de väl endast en faktisk remake, rebooten som kom för något år sen

Eftersom jag hade rätt, slänger jag upp en ny bild!
http://www.andreas-skoglund.se/gissaspel2.jpg

Duel: The Mage Wars i Norra Europa, engelskspråkiga delen av världen och Nordarmerika som helhet, men jag tror det heter "Magic and Mayhem" i resten av världen. (Beror på vem som distribuerade, Bethesda eller Virgin entertainment.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem

Yeah!

@Ibis:
Om min tidigare gissning var korrekt så kommer här nästa.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Skrivet av danedi:

@Ibis:
Om min tidigare gissning var korrekt så kommer här nästa.

https://c1.staticflickr.com/1/604/21209659993_271e976e13_b.jpg

Tack för den! Fuskade lite och hittade spelet. Corum III.

Som jag för övrigt spelar just nu! Just min typ av spel!

Här kommer mitt bidrag:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obligatorisk:

Tack för den! Fuskade lite och hittade spelet. Corum III.

Som jag för övrigt spelar just nu! Just min typ av spel!

Här kommer mitt bidrag:

http://i.imgur.com/4ZM5HRW.jpg

Corum 3 med voice acting finns väl bara till BeOS? Eller har de släppt voice tracksen efteråt?

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danedi:

@Ibis:
Om min tidigare gissning var korrekt så kommer här nästa.

Helt rätt Nu är min server nere så nu syns inte bilden, får se över det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obligatorisk:

Tack för den! Fuskade lite och hittade spelet. Corum III.

Som jag för övrigt spelar just nu! Just min typ av spel!

Här kommer mitt bidrag:

http://i.imgur.com/4ZM5HRW.jpg

Illusion of time/Illusion of gaia (delen av spelet när man åker flotte är så frustrerande! )

Mitt bidrag:

Hint 1: (lite normalare bild från spelet, även om bossen i bilden ovan bör vara minnesvärd )

Hint 2: Det är något av en Strider rip-off, till SNES

Permalänk
Medlem

Eftersom jag verkar ha haft sönder tråden bidrar jag med ett nytt spel