Permalänk

AMD FREESYNC 144 Hz?

Tjenare jag hittade nyss en skärm som jag tänkt köpa men vet inte om denna är bra?det är FREESYNC och 144 Hz är denna bättre än vad en vanlig 144 Hz för samma pris? Jag kommer att köpa ett AMD grafikkort så jag kan använda FREESYNC! Tacksam för svar!

https://www.netonnet.se/art/dator/bildskarm/23-24tum/aoc-g246...

Visa signatur

Gpu:RX 580 8 GB nitro+|CPU:I7-3770k|16gb ddr3|Seasonic focus 650|

Permalänk

@thecokeman:

Har själv tänkt köpa samma skärm, väntar bara på någon recension då jag tror den lanserades typ idag? Sweclockers har ju visserligen gjort recension om motsvarande AOC Gsync-skärm men vore fint att läsa en om just denna före köp

Visa signatur

Ryzen 5800x - Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 @ 3200MHz - MSI MPG B550 Gaming Plus - Samsung 970 m.2 500GB + 850 EVO 620GB - ASUS STRIX GTX 1070Ti OC A8G @ 2126Mhz boost - AOC 2460PF 144hz

Permalänk
Inaktiv

Även jag är rätt sugen på den. Gillar inte TN men om den håller samma kvalitet som 75Hz varianten som recenserades borde den vara svårslagen. Egentligen vill jag ha 27", 2560x1440, IPS och FreeSync upp till 144 Hz men när någon sådan skärm väl kommer lär den bli dyr. Asus lanserade skärm klarar inte mina krav då FreeSync officiellt inte går ändå upp till 144Hz.

Men ja, säkrast att invänta recensioner och jag hoppas själv även att redaktionen kan testa den.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har kollat lite på den där skärmen också, Freesync-range på 48-144Hz är riktigt nice, dock skulle jag väl vilja ha Freesync från 30Hz eller liknande då jag förväntar mig att många spel drabbas av fps-drops under intensiva stunder.

Har svårt att bestämma mig för om jag ska skaffa denna skärm som ligger på ett riktigt bra pris för min budget, eller om jag ska köpa mig en 1440p monitor med freesync, dock hamnar priset på cirka 4500kr då. Vilket kan bli lite jobbigt om man vill spela med 3 skärmar eller så, blir väldigt mycket pengar på bara skärmar då!