Uppgadera till ett MSI GeForce GTX960 Gaming 2GB?

Permalänk
Medlem

Uppgadera till ett MSI GeForce GTX960 Gaming 2GB?

Tja,

sitter idag på en några år gammal burk med:

  • Windows 10 Pro 64-bit

  • i5 2500K clockad till runt 4.3 GHz med en billig vattenkylning (mha. Intels programvara)

  • 16 GB Ram @ 1600 MHz, har för mig att det är Vengeance LP

  • Gigabyte P67A-D3-B3 Moderkort

  • Två skärmar. Main: 1680x1050@120Hz. Side: 1920x1080@60Hz

  • NVIDIA GeForce GTX 560 Ti (Gigabyte) 1GB ram

  • 111GB Corsair Force 3 SSD (SSD) + 4 andra

  • Cheiftec 650W Modulärt

och funderar på att uppgradera till ett MSI GeForce GTX960 Gaming 2GB men vill gärna ha lite feedback innan jag köper det.

Spelar mest CS:GO, GTA:V (funkar mindre bra på mitt 560Ti), och även de tre senaste Battlefielden en hel del. Kommer troligtvis spela nya Battlefront tills att jag dör.

Jag stannar gärna på GeForce av vaneskäl och min budget är lite luddig, men upp till 3000 kr kan jag nog klara.
Har just nu inte på datorn på natten eftersom att fläktarna låter som en liten helikopter (men de gör sitt jobb, sitter och fryser bredvid datorn jämt). Hade varit nice om man kunde ha nått silent mode på fläktarna (som det jag länkade har).

Så, feedback? Finns det bättre? Bättre pris? Suger den jag länkade? Är detta bättre? Borde något annat uppgraderas först? Borde jag bygga en helt ny dator istället?

Tacksam för alla svar! Ha det!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av MrLoL:

Tja,

sitter idag på en några år gammal burk med:

  • Windows 10 Pro 64-bit

  • i5 2500K clockad till runt 4.3 GHz med en billig vattenkylning (mha. Intels programvara)

  • 16 GB Ram @ 1600 MHz, har för mig att det är Vengeance LP

  • Gigabyte P67A-D3-B3 Moderkort

  • Två skärmar. Main: 1680x1050@120Hz. Side: 1920x1080@60Hz

  • NVIDIA GeForce GTX 560 Ti (Gigabyte) 1GB ram

  • 111GB Corsair Force 3 SSD (SSD) + 4 andra

  • Cheiftec 650W Modulärt

och funderar på att uppgradera till ett MSI GeForce GTX960 Gaming 2GB men vill gärna ha lite feedback innan jag köper det.

Spelar mest CS:GO, GTA:V (funkar mindre bra på mitt 560Ti), och även de tre senaste Battlefielden en hel del. Kommer troligtvis spela nya Battlefront tills att jag dör.

Jag stannar gärna på GeForce av vaneskäl och min budget är lite luddig, men upp till 3000 kr kan jag nog klara.
Har just nu inte på datorn på natten eftersom att fläktarna låter som en liten helikopter (men de gör sitt jobb, sitter och fryser bredvid datorn jämt). Hade varit nice om man kunde ha nått silent mode på fläktarna (som det jag länkade har).

Så, feedback? Finns det bättre? Bättre pris? Suger den jag länkade? Är detta bättre? Borde något annat uppgraderas först? Borde jag bygga en helt ny dator istället?

Tacksam för alla svar! Ha det!

Begagnat 780 Ti får du in på en budget av 3000kr, bra exemplar går för 2500kr och sen har du GTX 780 som kostar under 2000kr för ett bra exemplar, köpa nytt kort t.ex. GTX 960 är otroligt ovärt och ger dålig prestanda för pengarna!

Har själv köpt massvis av begagnade grafikkort här i marknaden senaste 2x GTX 780 Ti varav ett är sålt nu och har aldrig haft några strul!

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

@Oliver91: Hade nog inte riktigt tänkt köpa ett begagnat kort men om man verkligen kan få så mycket bättre prestanda så kanske jag ska kolla upp mer på det.

Några rekommendationer på sidor för köp/sälj av grafikkort mer än blocket? Funkar Sweclockers köp/sälj bra?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av MrLoL:

@Oliver91: Hade nog inte riktigt tänkt köpa ett begagnat kort men om man verkligen kan få så mycket bättre prestanda så kanske jag ska kolla upp mer på det.

Några rekommendationer på sidor för köp/sälj av grafikkort mer än blocket? Funkar Sweclockers köp/sälj bra?

köper allt mitt från sweclockers marknaden för andra ställen speciellt blocket så är de galet överprisat.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.