Logitech gör kompakta G410 Atlas Spectrum med mekaniska brytare

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Jag håller med! Det är bara P12or som köper dessa men jag tycker de kan släppa en mer stilren modell utan bling bling och konstiga formade keycaps.

Ett fullstort tangentbord med topre brytare och nummerdel tack! Det där ser bara löjligt ut vilket är typiskt er tangentbordstokar. Kanske lika bra att skippa ctrl, win, alt och space-tangenterna också för det ser väl ännu mer stilrent ut? Ni tänker endast på hur de ser ut än det ska vara funktionellt i praktiken.

Det är då en jävla tur att folk tycker olika då.
Jag kör själv med ett 60% tangentbord, och trivs galet bra med det. Skulle både fundera en och tio gånger innan jag går tillbaka till ett fullsize igen.
Allt handlar om vad man själv tycker känns bra.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Hur mycket väsen för dessa brytare riktigt?

Själv testade jag MX brown men det förde för mycket väsen så jag gick tillbaka till rubberdome. Tål inte att höra clickety-click även om jag använder lurar när jag spelar. Spelar man spel som Unreal Tournament är det liksom svårt att undvika att trycka hårt liksom. Men även i spel som Skyrim blev det ett ordentligt fall i spelinlevelse pga av knapptrycks ljudet speciellt när man smög sig runt mitt i natten. Det bara förstör stämningen för mig.

Sen specialformade key caps är heller inget för mig, helst skulle jag vilja ha alla caps rätt så platta med knappt eller kanske inte någon lutning alls, samt inte alltför vassa kanter. Mitt gamla Keytronic tangentbord använde jag i typ 8 år eller något (bra shit för rubberdome), tangenterna blev liksom "sandpapprade" och kanterna mycket rundare/mjukare med tiden och jag gillade denna känslan jämfört med nya, det blev liksom behagligare att använda.

Sen skulle det vara kul med en aning mera lågprofil knappar eller åtminstone att de skulle se till att sänka knapparna litegrann så att de inte står så högt upp. Kändes fel med Corsair keyboards för mig. Däremot ser t.ex. denna keyboard att ha lite mera nedsänkta knappar.

Kanske borde man ta saker i egna händer och sandpappra ner kanterna litegrann, inte så kul bara om det blir garantiärende.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Är det samma brytare så, ja. Men huvva vad dyrt.. Vet inte om det känns värt att lägga såpass mycket på ett tangentbord.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

Jag käpte G910 på SIBAS rea i fredags för 990kr. Stod inte ut med oljudet från FUNC460 MX-red. Gillar inte heller MX belysningen som lyser mest mellan tangenterna. G910 är verkligen fult. De konstigt formade tangenterna ser jag ingen som helst vits med. Men känslan i brytarna är riktigt bra, och de är tillräckligt tysta. En uppsättning vanliga keykaps så hade tangentbordet varit närmast perfekt. Har svårt att tro att de har mer än 4096 färger, men bakgrundsbelysningen är den bästa jag sett trots det.

Visa signatur

Programmerare, prestandatestare. Australien. Grönt te och lakrits.
----------------------------------------------------------------
7800X3D. 32GbRam. 2+4Gb M2 + 18Gb. 43" 4K. RTX4070Super. S23 Ultra.
Lödstation, Oscilloscop och en massa olika microcontrollers.

Permalänk
Medlem

Para ihop detta med en alienware dator och tangentbordet är i sin naturliga miljö.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svaniis:

Hur kan ni kalla det där för kompakt?

Antagligen pga att den inte har den extra mini kalkylatorn som det finns på normala tangentbord, men detta är bara min vilda gissning.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Tangentbordet är inte kompakt därför att det har blaffiga kanter på sidorna och på fronten.
Det går inte att dra musen lika långt till vänster som på andra tangentbord med liknande layout. Hanledsstödet ser inte ut att gå att ta av, och det är heller bara på vänster sida - vilket faktiskt är riktigt dåligt. Man kan varken välja att inte ha handledsstöd eller välja att ha handledsstöd för båda händerna.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad i enlighet med §1*

Tagit bort lite tjafs/otrevliga inlägg. Var trevliga.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av DigitalEmu:

Jag käpte G910 på SIBAS rea i fredags för 990kr. Stod inte ut med oljudet från FUNC460 MX-red. Gillar inte heller MX belysningen som lyser mest mellan tangenterna. G910 är verkligen fult. De konstigt formade tangenterna ser jag ingen som helst vits med. Men känslan i brytarna är riktigt bra, och de är tillräckligt tysta. En uppsättning vanliga keykaps så hade tangentbordet varit närmast perfekt. Har svårt att tro att de har mer än 4096 färger, men bakgrundsbelysningen är den bästa jag sett trots det.

Det var billigt xD
Köpte mitt för cirkus 1 månad sedan för 1800!

Jag är grymt nöjd med mitt G910, hade önskat att dockningsstationen hade microUSB och att tangentbordet hade en eller två usb utgångar... Men Men 990kr var bra gjort!

Permalänk
Medlem

Min första tanke var att den bottenraden blir ett helvete att hitta caps till. Sen såg jag att brytarna inte följer branschstandard så det blev en ickefråga.

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk

Ja, romer är ju ofta på språng så detta borde passa dem

Visa signatur

[AMD Ryzen 5 3600] [ASUS RTX 4070 Dual] [ASUS ROG Strix B450-F Gaming] [Corsair Vengeance DDR4 3200MHz 32GB] [Corsair MP510 480GB] [Corsair RM750X V2] [Fractal Design Define C] [BenQ CQ32G1] [Logitech G513 Carbon Tactile] [Corsair Gaming Harpoon RGB] [Logitech Z533] [SteelSeries Arctis 7 2019 Edition] [Google Pixel 7a]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vaun:

Min första tanke var att den bottenraden blir ett helvete att hitta caps till. Sen såg jag att brytarna inte följer branschstandard så det blev en ickefråga.

Romer-G har bakgrundsbelysning precis i mitten av tangenten, vilket jag tycker är bättre än hur Cherry MX har det.

Tja, LED-platsen i Cherry MX var nog inte gjort för bakgrundsbelysning från början, utan för indikatorlampor i Caps Lock och Scroll Lock.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustblower:

När ska vi se tbord med mekaniska brytare gå ner i pris?

Riktiga mekaniska individuella kontakter kommer alltid att kosta mer än enkla massproduserade gummimattor.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Bara jag som diggar mer stilrena mekaniska tangentbord?
http://i.imgur.com/s1ViV4U.jpg

Det minsta; saknar du inte Å.Ä och Ö på det? Eller kör du det bara till mobilen/plattan (tänker på Android-loggan)?

Det längst ner; vad är det för fodral du har? Skulle gärna haft något liknande (till mitt Ducky Mini).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

"kompakt"

Nja.

Permalänk
Skrivet av martinot:

Riktiga mekaniska individuella kontakter kommer alltid att kosta mer än enkla massproduserade gummimattor.

Jag väntar på dan vi ser det i varje tbord. När det är självklart att tangenter ska vara mekaniska 20 år kanske

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av martinot:

Det minsta; saknar du inte Å.Ä och Ö på det? Eller kör du det bara till mobilen/plattan (tänker på Android-loggan)?

Det längst ner; vad är det för fodral du har? Skulle gärna haft något liknande (till mitt Ducky Mini).

Ursäktar mig för ett sådant sent svar, missade helt att du hade citerat mig :/

åäö saknas men dom har en "keybind" så för att skriva åäö så håller du ner FN knappen.
Kör den mest till Min Android platta Nexus 9 men kommer nog köra med den på min Chromebook Pixel sen.

Fodralet är ett Hard Keyboard Carrying Cases gjort av intelli78 på geekhack

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |