Permalänk
Medlem

144hz fungerar ej?

Hej, jag kör 3x AOC G2460F och insåg att inte det var någon skillnad alls när jag körde 144hz vs. 60hz och undrar vad det skulle kunna bero på. Jag kör med 2st. dual link DVI samt en display-port. Mina DVI dual link ser ut såhär.

Har även provat att enbart köra en skärm utan framgång och uppdaterat mina drivrutiner på grafikkortet. Några ideér på vad som kan vara fel?

Permalänk
Medlem

144hz fungerar väll bara med DVI? så om du har 1 på Display så går den på 60hz med 3 skärmar? blir så för mig iaf när jag har 2 60hz och 1 144hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tazk3n:

144hz fungerar väll bara med DVI? så om du har 1 på Display så går den på 60hz med 3 skärmar? blir så för mig iaf när jag har 2 60hz och 1 144hz.

Jag har för mig att Display-port ska fungera i 144hz. Även dual-link DVI bör väll fungera i 144hz? O.o

Permalänk
Medlem

Jag har en 144hz skärm och använder dual-link DVI, så det fungerar ja.
Däremot använder jag dock bara en skärm.

Visa signatur

🖥 AMD 5600X (+ Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black) | ROG Strix B550-I | 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz | Asus TUF RTX 4070 Ti | Samsung 980 Pro NVMe | Corsair SF600 | Lian Li A4-H2O | 2 x Noctua NF-A12x25 | Acer Predator XB271HU | ⌨️ Varmilo VA109M | 🖱 Razer Deathadder V2

Permalänk
Avstängd

Displayport fungerar utmärkt i 144Hz, men jag har tyvärr ingen lösning åt dig

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Avstängd

1920x1080@144Hz: DisplayPort / DVI Dual Link

http://aoc-europe.com/en/products/g2460fq#product-detail-tech...

Vad kör du för grafikkort?

Permalänk
Avstängd

Läs detta också.

First of all, I'd like to say that in order to take advantage of the 144hz, you need to either have a DisplayPort port on your Graphics card, or have a Dual link DVI-D Cable. This monitor does not come with a Dual Link DVI-D Cable, but it comes with a single link DVI (Slightly strange how they don't supply you with the cable needed to take advantage of the top feature of this monitor) So bare in mind you'll probably have to grab a Dual Link DVI-D Cable, unless your GPU has a DislayPort port.

In the box you get a Single link DVI-D Cable (Not compatible with 144hz, but compatible with 120hz at low resolutions) a Displayport cable, a HDMI Cable, and a Power cable.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaBlack:

Läs detta också.

First of all, I'd like to say that in order to take advantage of the 144hz, you need to either have a DisplayPort port on your Graphics card, or have a Dual link DVI-D Cable. This monitor does not come with a Dual Link DVI-D Cable, but it comes with a single link DVI (Slightly strange how they don't supply you with the cable needed to take advantage of the top feature of this monitor) So bare in mind you'll probably have to grab a Dual Link DVI-D Cable, unless your GPU has a DislayPort port.

In the box you get a Single link DVI-D Cable (Not compatible with 144hz, but compatible with 120hz at low resolutions) a Displayport cable, a HDMI Cable, and a Power cable.

Men när jag enbart körde med displayport sladden (1 skärm) så hade jag samma resultat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaBlack:

1920x1080@144Hz: DisplayPort / DVI Dual Link

http://aoc-europe.com/en/products/g2460fq#product-detail-tech...

Vad kör du för grafikkort?

Crossfire asus r9 290 directcu ii tror jag det var.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Testa med att köra 120Hz... fungerar det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaBlack:

Testa med att köra 120Hz... fungerar det?

Provade det oxå utan framsteg. Men måste nog ta o sova nu men alla förslag på fixes välkomnas. Återkommer imorgon.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Stödjer "ASUS r9 290 DirectCU II OC" 144hz?

Har problem med att få min 144hz skärm (se tråd) att visa kvalité som är över 60hz och undrar om det skulle kunnat vara mitt grafikkort som helt enkelt inte klarar av det. Någon som vet något om det? :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thigoron:

Har problem med att få min 144hz skärm (se tråd) att visa kvalité som är över 60hz och undrar om det skulle kunnat vara mitt grafikkort som helt enkelt inte klarar av det. Någon som vet något om det? :S

Ditt grafikkort ska klara av det, ja.

Permalänk
Avstängd

Ja, för mig fungerar det med 144Hz och jag har samma grafikkort.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thigoron:

Har problem med att få min 144hz skärm (se tråd) att visa kvalité som är över 60hz och undrar om det skulle kunnat vara mitt grafikkort som helt enkelt inte klarar av det. Någon som vet något om det? :S

Hur exakt går du tillväga när du ändrar till 144hz? Vad är det som händer när du gör det?

Visa signatur

i7 5820k @ 4.6Ghz, 980Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av cusah:

Hur exakt går du tillväga när du ändrar till 144hz? Vad är det som händer när du gör det?

Jag installerade skärmdrivrutinerna. Kör skärmen via displayport Ställer in 144hz på skärmen, sedan visas bara kvalitét som motsvarar 60hz. Jag har en 120hz laptop och den har MYCKET mjukare bild än min nya 144hz skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thigoron:

Jag installerade skärmdrivrutinerna. Kör skärmen via displayport Ställer in 144hz på skärmen, sedan visas bara kvalitét som motsvarar 60hz. Jag har en 120hz laptop och den har MYCKET mjukare bild än min nya 144hz skärm.

Blinkar skärmen till när du ändrar från 60hz till 144hz? Står det att det är 144hz eller ändrar den själv tillbaka sig till 60hz?

Visa signatur

i7 5820k @ 4.6Ghz, 980Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av cusah:

Blinkar skärmen till när du ändrar från 60hz till 144hz? Står det att det är 144hz eller ändrar den själv tillbaka sig till 60hz?

Den blinkar inte och den ändrar sig inte tillbaka till 60hz.

EDIT. om du menar att den blir svart i någon sekund och sedan kör som "normalt" så ja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thigoron:

Den blinkar inte och den ändrar sig inte tillbaka till 60hz.

EDIT. om du menar att den blir svart i någon sekund och sedan kör som "normalt" så ja.

Okej. Så den står på 144hz men du märker inte skillnad gentemot 60hz?

Visa signatur

i7 5820k @ 4.6Ghz, 980Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av cusah:

Okej. Så den står på 144hz men du märker inte skillnad gentemot 60hz?

Underligt nog så inte. Och jag har ögonvittne om det hjälps. Har även referens (min 120hz laptop). Så det är nog inte mina ögon det är fel på. x)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thigoron:

Underligt nog så inte. Och jag har ögonvittne om det hjälps. Har även referens (min 120hz laptop). Så det är nog inte mina ögon det är fel på. x)

Konstigt.. och du får samma resultat med endast en skärm både dvi och dp?

Visa signatur

i7 5820k @ 4.6Ghz, 980Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av cusah:

Konstigt.. och du får samma resultat med endast en skärm både dvi och dp?

Jag har provat med både dp sladden och dvi skärmen som kom med skärmen (med då endast en skärm ikopplad).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thigoron:

Jag har provat med både dp sladden och dvi skärmen som kom med skärmen (med då endast en skärm ikopplad).

Vet inte om detta fortfarande är relevant men efter lite google hittade jag "Next I did some searching on the net and it seems that AMD Crossfire like a second CrossFire bridge when using 144hz. I added another one to mine and TaDa, it all works now. I still can not overclock my cards in game, but I am looking for a fix for that now!"

Har för mig att nya AMD-kort inte längre ska behöva någon brygga men det kanske är annorlunda när man ska köra i 144hz?

Edit: Hittade även denna tråd http://www.sweclockers.com/forum/trad/1312547-asus-vg248qe-14...

Visa signatur

i7 5820k @ 4.6Ghz, 980Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av cusah:

Vet inte om detta fortfarande är relevant men efter lite google hittade jag "Next I did some searching on the net and it seems that AMD Crossfire like a second CrossFire bridge when using 144hz. I added another one to mine and TaDa, it all works now. I still can not overclock my cards in game, but I am looking for a fix for that now!"

Har för mig att nya AMD-kort inte längre ska behöva någon brygga men det kanske är annorlunda när man ska köra i 144hz?

Bra tips. Ska faktist ta o se om det är något man kan ordna. Återkommer om det fungerade eller ej.

Permalänk
Inaktiv

Det är lätt att sätta 144hz i skrivbordet, men glöm för tusan inte att du måste ställa in rätt refresh-rate i spelen också. I Counter-Strike GO så räcker det med launchoptionet -freq 144 för att få 144hz. I många andra spel så får du gräva i configurationsfiler för att ändra refresh-rate. Är du lat så är det bara att köra borderless window mode på spelen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Det är lätt att sätta 144hz i skrivbordet, men glöm för tusan inte att du måste ställa in rätt refresh-rate i spelen också. I Counter-Strike GO så räcker det med launchoptionet -freq 144 för att få 144hz. I många andra spel så får du gräva i configurationsfiler för att ändra refresh-rate. Är du lat så är det bara att köra borderless window mode på spelen.

Man kan se ganska tydligt att det inte fungerar eller köra i 144hz (då i skrivbordet). Har tidigare provat det du skrev.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av cusah:

Vet inte om detta fortfarande är relevant men efter lite google hittade jag "Next I did some searching on the net and it seems that AMD Crossfire like a second CrossFire bridge when using 144hz. I added another one to mine and TaDa, it all works now. I still can not overclock my cards in game, but I am looking for a fix for that now!"

Har för mig att nya AMD-kort inte längre ska behöva någon brygga men det kanske är annorlunda när man ska köra i 144hz?

Edit: Hittade även denna tråd http://www.sweclockers.com/forum/trad/1312547-asus-vg248qe-14...

Insåg nu att det inte finns en möjlighet att fästa en brygga på detta grafikkort.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

@Thigoron *Trådar sammanfogade*

Observera att vi inte tillåter flera trådar om samma ämne (korspostning), se §3.3:

Citat:

§3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

@Thigoron *Trådar sammanfogade*

Observera att vi inte tillåter flera trådar om samma ämne (korspostning), se §3.3:
/moderator

Oj förlåt.

Permalänk
Skrivet av cusah:

Vet inte om detta fortfarande är relevant men efter lite google hittade jag "Next I did some searching on the net and it seems that AMD Crossfire like a second CrossFire bridge when using 144hz. I added another one to mine and TaDa, it all works now. I still can not overclock my cards in game, but I am looking for a fix for that now!"

Har för mig att nya AMD-kort inte längre ska behöva någon brygga men det kanske är annorlunda när man ska köra i 144hz?

Edit: Hittade även denna tråd http://www.sweclockers.com/forum/trad/1312547-asus-vg248qe-14...

Du kan omöjligt köra brygga på nyare AMD kort Finns ingen kontakt för denne

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar