Komplett ger kostnadsfri support till alla – inklusive hembesök

Permalänk
Avstängd

@skog1s:

Absolut, men inte så långt bort

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Det är ju sådant man får räkna med om man tar ett jobb inom IT-support. Tål man inte att kunder är okunniga bör man inte jobba med det.

Tåla att kunder är okunniga är en sak, att tåla kunder/människor som vägrar ta till sig information eller är rent av elaka är en annan.

Permalänk
Medlem

Låter super kul, lätt något jag skulle kunna tänka mig jobba med. Komplett sätter ribban högt!

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marinlik:

Då bör väl alla artiklar vara märkta med det? Det här är väl exakt lika mycket marknadsföring som det är när de skriver att Nvidia har lanserat ett nytt grafikkort

Njae då har du nog övertänkt/missförstår hur press fungerar. Denna artikel var som ett direkt urklipp ur leverantörens pressutskick eller annons om sin tjänst. inga citat eller eget material tillagt på ett tydligt sätt. Det var det som jag reagerade på.

Jag får ju gärna ha fel, men det är väl bättre att vara vaksam som konsument och läsare eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Diplomacy is the art of saying 'Nice doggie!'... till you can find a rock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

Hepp, då blir det inga mer köp från komplett.

Har ingen lust att ge pengar till dator-analfabeter som tryckt på varje pop-up dom sett och inte dammsugit datorn på två år.

Jag handlar där det är billigast, mellanskillnaden kan gå till BRIS eller nått.

Ja, usch för alla "dator-analfabeter" som inte dammsuger sin dator Det värsta är väl att 11 stycken utav dom "dator-analfabeterna" verkar gilla ditt inlägg.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av biorrith:

"Hej Komplett. Jag har köpt en dator i delar på Inet och kan inte sätta ihop den, kan ni komma och hjälpa mig?"

Att plocka ihop en dator är inte support.

Skrivet av ZedNet:

Njae då har du nog övertänkt/missförstår hur press fungerar. Denna artikel var som ett direkt urklipp ur leverantörens pressutskick eller annons om sin tjänst. inga citat eller eget material tillagt på ett tydligt sätt. Det var det som jag reagerade på.

Jag får ju gärna ha fel, men det är väl bättre att vara vaksam som konsument och läsare eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, det är väl så pressutskick ska vara..?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellemanify:

Tåla att kunder är okunniga är en sak, att tåla kunder/människor som vägrar ta till sig information eller är rent av elaka är en annan.

Ahh! En klassiker. För det är sååå "många" inom kundskaran som vill vara elaka, för att de typ diggar det som fan! "Sådärja! Nu är support på väg. Ohh shit vad jag ska bullshitta den som kommer och hjälper mig".
Alltså allvarligt...människor kommer inte att vilja ha hembesök bara för att vara jävliga mot den/de som blir utskickade. Den "typ" av kund som du refererar till har ingen representativitet och därmed inte heller något att tjuta om. Människor i allmänhet fattar att man själv tjänar på att inte vara otrevlig mot den man blir hjälpt av. Låt oss fokusera på dem.
Och vadå "inte vill ta till sig information"? Det kan ju lika gärna vara den kunnige som är askass på att förklara.

On topic: Låter som en utmärkt service att få PR för. Intressant att så många här på ren reflex tror att de inte har tänkt igenom denna service gällande definition av vilka typer av hjälp man kan få och att de inte kommer kunna finansiera det. Visst kan det visa sig stämma med tiden. Vad vet jag. Intressant första reaktion på nyheten bara

Visa signatur

Nätagg: Fractal Design 1000W Platinum CPU: i7 4790k 4,4ghz RAM: 16gb GPU: Palit 1080

Permalänk
Skrivet av Oloffn:

Ahh! En klassiker. För det är sååå "många" inom kundskaran som vill vara elaka, för att de typ diggar det som fan! "Sådärja! Nu är support på väg. Ohh shit vad jag ska bullshitta den som kommer och hjälper mig".
Alltså allvarligt...människor kommer inte att vilja ha hembesök bara för att vara jävliga mot den/de som blir utskickade. Den "typ" av kund som du refererar till har ingen representativitet och därmed inte heller något att tjuta om. Människor i allmänhet fattar att man själv tjänar på att inte vara otrevlig mot den man blir hjälpt av. Låt oss fokusera på dem.
Och vadå "inte vill ta till sig information"? Det kan ju lika gärna vara den kunnige som är askass på att förklara.

On topic: Låter som en utmärkt service att få PR för. Intressant att så många här på ren reflex tror att de inte har tänkt igenom denna service gällande definition av vilka typer av hjälp man kan få och att de inte kommer kunna finansiera det. Visst kan det visa sig stämma med tiden. Vad vet jag. Intressant första reaktion på nyheten bara

J*vlar, förväntade mig inte så stark reaktion från någon. Sa aldrig att folk gör så med mening, sa aldrig heller att majoriteten gör så eller att det någonsin handlade om hembesök? Folk är mycket "modigare" när det inte är face2face om man säger så. Allt jag menade på var att vissa som kanske tror sig kunna eller av någon anledning blint styrt in sig på att en sak funkar på ett visst sätt kan ha svårt för att ändra den uppfattningen eller det tänket även om det kommer från någon i support (svårt att ta till sig information). Och när de då kanske inte kan få göra exakt som de vill för att mjukvaran exempelvis inte ens tillåter det så finns det dom fall kunder är frustrerade och som sagt vägrar ta till sig informationen.

Att tåla kunder är ju snarare att tåla förklara samma sak flera gånger, sakta och metodiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellemanify:

J*vlar, förväntade mig inte så stark reaktion från någon. Sa aldrig att folk gör så med mening, sa aldrig heller att majoriteten gör så eller att det någonsin handlade om hembesök? Folk är mycket "modigare" när det inte är face2face om man säger så. Allt jag menade på var att vissa som kanske tror sig kunna eller av någon anledning blint styrt in sig på att en sak funkar på ett visst sätt kan ha svårt för att ändra den uppfattningen eller det tänket även om det kommer från någon i support (svårt att ta till sig information). Och när de då kanske inte kan få göra exakt som de vill för att mjukvaran exempelvis inte ens tillåter det så finns det dom fall kunder är frustrerade och som sagt vägrar ta till sig informationen.

Att tåla kunder är ju snarare att tåla förklara samma sak flera gånger, sakta och metodiskt.

Såja lite känslor behövs Jag försökte bara med ironi illustrera att folk/kunder skulle vara elaka mot en support som de själva begärt INTE är något vanligt fenomen och därmed inte ett problem (Hembesök var bara som exempel). Kan tänka mig att en okunnig kund kan uppleva irritation om en IT support försöker förklara någonting på samma sätt och med samma meningar. Speciellt om det är via telefon då support inte kan illustrera eller kund visa istället för att bara använda ord.
Har själv suttit i kassa och jag vet att efter en arbetsdag så är det bara de få otrevliga kunder man kommer ihåg. Bara för att de avviker från alla andra trevliga. Det finns absolut bångstyriga och stolta människor som gärna inte vill att någon annan ska förklara något som de inte kan, utan tvekan.

Anyway, jag bara reagerade på sättet du uttryckte dig på. Upplevde det som en så förenklad människosyn. Men du menade det kanske inte så generellt som det lät. Ursäkta om mitt sätt att uttrycka var lite ur proportion

Visa signatur

Nätagg: Fractal Design 1000W Platinum CPU: i7 4790k 4,4ghz RAM: 16gb GPU: Palit 1080

Permalänk
Medlem

Undra vilken typ av kö det kommer vara på denna support "boka in ett kostnadsfritt telefonmöte med en supporttekniker "
Kan nog ta lite tid om man vill ha gratis hjälp

Permalänk
Skrivet av thomas_skane:

/.../

Men jag tycker ändå att det är ett bra initiativ. Det finns väldigt många som behöver hjälp med datorn och i slutändan köper en helt ny istället.

Vad baserar du det på? Min uppfattning är att om en ny dator krånglar så hanterar konsumenten det på garantin, i annat fall köper de en ny. Jag gissar på att medelsvensson betalar 5.000:- för en dator idag, och då tänker jag stationär sådan. Ponera att grafikkortet går sönder, detta kostar 1.000:- för arbete och delar. Här har jag svårt att se att konsumenten vill betala 20% av inköpspriset på datorn som helhet.

Men för all del så hoppas jag att jag har helt otroligt fel, för det skulle innebära att jag kan smälla upp en sidoverksamhet redan i morgon och få in lite extra deg.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Skrivet av Oloffn:

Såja lite känslor behövs Jag försökte bara med ironi illustrera att folk/kunder skulle vara elaka mot en support som de själva begärt INTE är något vanligt fenomen och därmed inte ett problem (Hembesök var bara som exempel). Kan tänka mig att en okunnig kund kan uppleva irritation om en IT support försöker förklara någonting på samma sätt och med samma meningar. Speciellt om det är via telefon då support inte kan illustrera eller kund visa istället för att bara använda ord.
Har själv suttit i kassa och jag vet att efter en arbetsdag så är det bara de få otrevliga kunder man kommer ihåg. Bara för att de avviker från alla andra trevliga. Det finns absolut bångstyriga och stolta människor som gärna inte vill att någon annan ska förklara något som de inte kan, utan tvekan.

Anyway, jag bara reagerade på sättet du uttryckte dig på. Upplevde det som en så förenklad människosyn. Men du menade det kanske inte så generellt som det lät. Ursäkta om mitt sätt att uttrycka var lite ur proportion

Bra att reda ut saker och ting

Haha nej självklart inte generellt menat (även om jag håller med om att det lät som det).