Permalänk
Avstängd
Skrivet av rinosaur:

Om du faktiskt tar och svarar på frågan, är det gameban eller vacban, länka ditt steamkonto

Tror du seriöst han kommer länka sitt steam konto? snubben sitter förmodligen nu och vill ta bort sitt konto här på swec och ångrar att han ens sagt nåt
Folk på swec är inte lika puckade som på fragbite som TS uppenbarligen nämner som det "bättre" forumet eftersom folket här redan vet vad det handlar om.....

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av rinosaur:

Om du faktiskt tar och svarar på frågan, är det gameban eller vacban, länka ditt steamkonto

Om du faktiskt tar och läser lite i tråden så ser du att länk finns.

Källa: #15703437

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon226320:

Om du faktiskt tar och läser lite i tråden så ser du att länk finns.

Källa: #15703437

Behöver ju inte vara TS konto.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk

Jag tänker inte ta ställning till vad du gjort eller inte.

Min fråga:
Om ditt konto har blivit hackat, kan man se att du har loggat in på andra delar av värden då?
Jag tänker, om någon hackar och fuskar. Kan man inte bli bannad då?

Bara en tanke.

Visa signatur

Windows 10 64 Corsair AX 860
CPU i7 6700K @ 4,00GHz Geforce RTX 3080
MSI Z170A SLI Plus Corsair DDR4 2800MHz 16GB 4x4GB
NVMe Samsung SSD 950 Samsung SSD 860 EVO 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon226320:

Om du faktiskt tar och läser lite i tråden så ser du att länk finns.

Källa: #15703437

Om du kollar så var det inte TS som postade länken eller besvarade frågan.

Det enda han tillför är undvikande svar.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon226320:

Om du faktiskt tar och läser lite i tråden så ser du att länk finns.

Källa: #15703437

Ja tittar man på filmerna som finns på det kontot så...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av rinosaur:

Om du kollar så var det inte TS som postade länken eller besvarade frågan.

Det enda han tillför är undvikande svar.

Du läser visst inte så bra.
Under steamlänken, så länkar personen som inte är TS, till ett inlägg på SweC där TS väl skrivit ut den länken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aene:

Tack så mycket! Orkade inte leta upp det när jag satt och skrev med telefonen

Visa signatur

Det var bättre förr
- Michael B. Tretow

Permalänk
Medlem

"I got banned on CS because a bunch of salty nazis reported me, GG valve.
Made a ticket and will sort this out. " Jodå, det är allt TS som är på den länken Bortgjord totalt. Men om man ser hans nick han haft i spelet så borde han schämas! Otroligt omoget och idiotiskt. Nästan lika idiotiskt som att fuska i onlinespel....vilket är värst. Fast det är klart....att vara präst som inte healar....det är nog värre ;D

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk

Så jäkla roligt att läsa dessa poster: Jag har inte fuskat men fått VAC ban.
Bara inse fusk installerat.

Så här ska ett konto se ut.
15 år på swec och 12 år på steam.

http://steamcommunity.com/id/landzer666

Permalänk
Medlem

Skön snubbe detta, han har tydligen blivit VAC-bannad oskyldigt två gånger...

Ska vi ta en titt på hans namnhistorik på steam?
*CENSURERAD AV MODERATOR*

Olämpliga namn på bilden
Permalänk
Medlem
Skrivet av vrmlnd:

Skön snubbe detta, han har tydligen blivit VAC-bannad oskyldigt två gånger...
http://i.imgur.com/Yg2EAvA.png?1

Ska vi ta en titt på hans namnhistorik på steam?
*CENSURERAD AV MODERATOR*

Vi behöver faktiskt inte hänga ut honom ännu mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vrmlnd:

Skön snubbe detta, han har tydligen blivit VAC-bannad oskyldigt två gånger...
http://i.imgur.com/Yg2EAvA.png?1

Ska vi ta en titt på hans namnhistorik på steam?
*CENSURERAD AV MODERATOR*

Och vad har detta med tråden att göra? Vad TS väljer att använda för "nick" är hans eget val, inget du behöver skriva på ett öppet forum.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Kort sagt: Har du använt något fusk eller program som kan anses som fusk = Vac ban.

Har du blivit overwatchad = Game ban.

Det är 0.00000001% chans att du blir vaccad utan anledning, det är alltså troligare att du dör av att vakna upp imorgon.

TL;DR:Det mest troliga är att TS fuskade, fusket var detected och han blev bannad.

/Ban
/Close

Visa signatur

CPU:AMD 7950X3D UV (Noctua NH-D15) GPU: Powercolor 7900XTX Red Devil UV MINNE:32gb 6000mhz CL 32-36-36-72 MODERKORT:ASUS x670e PRIME NÄTAGG:Gigabyte 1000w SSD: Samung 980 PRO 2TB m.2, SK hynix PC401 512gb m.2, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung SM871b 512GB, Samsung 830 256GB, Samsung 840 PRO 256GB CHASSI: Fractal Design Define R5 Titanium LJUDKORT: Creative Sound Blaster X4 HÖRLURAR: Beyerdynamics MMX300 V2OS: Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

@Exeo: Han fuskade, sett vilken rank han är och jag gör 10x bättre plays dagligen och är konstigt nog inte bannad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Ja det kanske inte var ett fuskprogram i så fall, men man ska vara säker på att programvaran man använder inte ses som fusk av VAC. Tråkigt för din polare då som behöver betala för spelet igen, men då får han vara mer försiktig numera. Men som sagts flera gånger, du blir inte bannad av anmälningar och dom bannar inte för att man spelar riktigt bra. Annars hade ju många av topp spelarna blivit bannade för dom kan ju göra sjuka plays.

Skrivet av Gainsgoblin:

@Exeo: Han fuskade, sett vilken rank han är och jag gör 10x bättre plays dagligen och är konstigt nog inte bannad.

åter igen, nej min bror fuskade inte, och detta var på 1.6 cs så väldigt många år sen, vet inte hur länge VAC har funnits, och vet inte heller hur det fungerade under 1.6. Och det spelar ingen roll hur mycket ni försöker säga att han fuskade, för han gjorde inte det.

Och @Gainsgoblin hur har du sett "han" jag har inte ens sagt vad min bror heter på steam? och min bror är inte trådstartaren om det är det du tror, eller relaterad till någon här på sweclockers då han inte ens har ett konto här

Permalänk
Medlem

@Exeo: Åker man på VAC har man fuskat i 99,99% av fallen....

Permalänk
Medlem

Klart han fuskat om han blivit VAC bannad. Och ja kolla hans tidigare posts, hans omogna beteende osv på steam ger ju inte mer inlevelse för att man ska tro på han

RIP dude, köp nytt konto

Permalänk

Hoppas du hade en del i din inv som nu är long gone...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbertMwugabi:

Är det en overwatch-ban däremot så är det spelare som är högre rank än du sam har kollat igenom en match där du fått mycket reports på dig och sedan väljer att fälla eller fria.

Vill bara rätta att spelare som är lägre rank även kan overwatcha högre rankade spelare. Hur stor påverkan den enskilde overwatcharen gör på bannen beror inte på rank utan på "overwatch-score" vilket ökar eller minskar beroende på hur bra man är på att döma rätt på overwatch

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Permalänk
Medlem

Tycker nästan att det mest komiska med detta är hur TS är med i DINOSOWER! gruppen som mest kan ses som en fangroup till LOLYOU som är en Youtubeare som fuskat lite titt som tätt. Vad ska man säga, oväntat?

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av drakelito:

Haj på er, kort och gott nu då...

Lirade en ganska sjuk match igår, drog ett par härliga hs med scout osv, blev fuskanklagad dirr av några tyskar som blev jävla arga.
Skrattade åt det och bad de reporta mig om de nu trodde att jag fuskade.

Idag när jag loggar mitt steam och kollar min profil så ser jag att jag blivit fucking VAC bannad.
Då undrar jag hur i helvete det är möjligt för en ynka match där jag lirade bra?

Måste väl finnas nåt sätt att försöka häva bannen eller? På nåt sätt bevisa att det var legit, ändå mitt main konto sen många år tillbaka, jävligt trist att bli bannad då liksom :S

Och för er som undrar eller redan bestämt er, nej jag fuskade inte. Ibland kan man faktiskt spela bra utan att använda sig utav nåt ))

VAC bannar dig inte bara så där. Overwatch eventuellt eftersom en VAC ban tar längre än en dag medan en Overwatch ban kan ske direkt.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Inaktiv

Detta är ett exempel som legat på min dator, och mitt konto är ej bannat. Varför? För att det inte använts på VAC serverar. (använts för att visa polare vad det var för skillnad, samt se hur de fungerar mot bottar)
Jag har däremot blivit bannad på 2 andra konton. Det första var väl 2003~2005, då visste jag knappt vad fusk var för något, men om folk gnällde rejält så blev man tydligen VAC bannad. Andra var pga att jag faktiskt hade ett program som ändrade lite... så att siktet vart runt... (de som lirat mycket FPS vet nog att folk brukade rita det med penna)
VAC är verkligen inget jag skulle dyrka, som många verkar göra. Det kan ha blivit bättre på senare åren, men jag tvivlar starkt.
I TS videos skulle jag säga att han är hyfsad. Om TS använder fusk i dessa så är denne verkligen riktigt kass..

Edit: TS, de kommer inte häva en ban. Jag fick inte ens ett svar när jag försökte kontakta dem om den första.

Permalänk
Avstängd

VAC är perfekt då slipper vi mycket skit:-)Hahaha

Hoppas dom kör fler vac bans så vi riktiga spelare slipper fusket:-)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst pga. urspårning*

Tråd låst då det blev lite väl mycket häxjakt/uthängning.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...