Fredagspanelen 101: Nytt från Google, Freesync moddas och VR får ögonspårning

Permalänk
Melding Plague

Fredagspanelen 101: Nytt från Google, Freesync moddas och VR får ögonspårning

Med sommaren i backspegeln summerar Jonas och Emil de senaste nyheterna. Idag avhandlas bland annat senaste nytt från Google och hack för AMD Freesync-skärmar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nu blev jag extremt sugen på att åka tidigt från jobbet...
Härligt att veta att en panel väntar när man kommer hem!

Permalänk
Jubileumsmästare

Skönt med en fredagspanel så man kan rensa hjärnan innan sambons obligatoriska Idol-tittande.

Det bästa med Samsung 950 är ju att kunna köra kabelfri lagring.

Visa signatur

9900K | 970 EVO | 32GB G.Skill Trident Z Neo | 2080Ti
Asus ROG Maximus Extreme XI | Lian-Li PC-O11 Dynamic
Pok3r | G503 | Schiit Bifrost Über | Schiit Lyr
Hifiman HE-500 | HP Omen X Emperium 65
https://www.sweclockers.com/galleri/14987

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Svaniis:

rensa hjärnan innan sambons obligatoriska Idol-tittande.

Är det inte så att hjärnan rensas efter Idol-tittandet?

OnT: Det är alltid lika trevligt när Fredagspanelen kommer utan att man väntat den, det är då man vet att man har haft en lång vecka och behöver den!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

@Svaniis: Sambo + toapapperhållare vid datorn... det är stil det!

Visa signatur

Alla andra har visst sin gear här. Då får jag väl joina e-penisleken för att inte känna mig utanför: https://classic.prisjakt.nu/list.php?l=2488576&view=m

Permalänk
Avstängd

Är uppriktigt besviken över att ni ej ens går in och analyserar Ejaculator det minsta.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av M1NT:

Är uppriktigt besviken över att ni ej ens går in och analyserar Ejaculator det minsta.

Vi väntar tills den "kommer" ut.

Permalänk
Medlem

Jag ber om att få se en hel episod med enbart Emil som tar till sig hela Sveriges dialekter, aldrig hört något så roligt som hans ötgötska och göteborska, gjorde helt klart min dag Ärrruuuuuu gooo elleeer.

Permalänk

Känslan när man precis har gått och gjort sig en kopp med kaffe, går in på sweclockers och ser att det finns en ny fredagspanel...not bad!

Visa signatur

Lian Li 011 Air Mini | Ryzen 7800X3D | EK-Nucleus AIO CR240 Lux | | G.Skill Trident Z5 NEO DDR5 6400mhz | Radeon 7900 XTX Hellhound | Asus ROG Strix B650-A Gaming | DeepCool PX1200G | Western Digital SN850X 2TB | Crucial P3 4TB | +Femtioelva rgb-fläktar^^

Permalänk
Medlem

Support med dialektval lät riktigt roligt, särskilt med Emil!

Blir lite besviken för att vinterdatorn aldrig kommer.. Ska man rikta in sig på November/tidig December? Vill liksom veta om jag ska köra på det jag själv har plockat ihop och väntar med eller om Sweclockers alternativ kommer vara bättre. Suck.

Permalänk
Medlem

Emils dialekter är så on point!

Permalänk
Medlem

Starbreeze har huvudkontoret i Stockholm, bör finnas ett par där ni kan testa

Permalänk
Avstängd

'Bullshit' uttalas inte som ordet 'Bulle'.. Gör om, gör rätt!

Permalänk
Medlem

Jag garvar häcken av mig!!!
Av nån anledning så peta jag runt med speed setting på youtube, och körde fredagspanelen i 0,5 speed, resultatet är,, tänk kräftskiva efter klockan 05:00 när de sista 2 personerna sitter och svamlar när alla andra har däckat för länge sen.
=D

Permalänk
99:e percentilen

Väldigt intressant hur ni dissar slutna vattenkylare vid 25:05. Jag håller med till hundra procent, och särskilt intressant är att jag har råkat ut för just de två specifika problem ni nämner på de två vattenkylare jag har ägt: Min Corsair H60 tvärdog mitt i en session BF3, varpå allt laggade sönder och processorn låg konstant vid 98 °C tills jag tog av mig headsetet och hörde det trasiga rosslandet från kylaren. Min Antec 620 blev utsliten i bakplåten (som är av plast) efter ett fåtal monteringar, vilket gjorde att den inte fick kontakt med CPU:n, som överhettades igen. Efter det har jag hållit mig borta från slutna vattensystem.

En bra tumregel är att köpa luftkylare om man inte har en väldigt särskild plan och vet vad man gör med slutna vattenkylare. De tillför ingenting för en normal användare i ett normalt chassi, de presterar sämre i samma prisklass och de låter mer.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

H440 i svart utan fönster är riktigt intressant. Ska helt klart fundera på en beställning.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Håller med om att slutna vattenkylningslösningar är helt jävla skit. Min Corsair H70 började läcka... Tog ett tag innan jag insåg det... Då hade det redan droppat rätt mycket på grafikkortet, ljudkortet och moderkortet. Dock så verkar allt fungera ännu. Har använt mycket aceton för att försöka få bort så mycket som möjligt av vätskan (som då har hunnit torka).

Hahaha! Dialektbaserad support! Jag betalar extra för det! Jag har svårt att förstå skånska... Alltid när man får prata med någon därifrån på support så får man alltid säga "va?! va? va?!"... Jag är från Norrbotten btw.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Programmering i skolan.
Låter som att dom borde införa Logik (grunden för all programmering) i skolan mao Filosofi = Matte & alla andra teoriers fader(Moder).
Låter bra men blir väl nån Apple variant eller nåt annat köpt system men en får se men är ändå kul håller tummarna för nåt bra

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem
Skrivet av foh668:

Support med dialektval lät riktigt roligt, särskilt med Emil!

Blir lite besviken för att vinterdatorn aldrig kommer.. Ska man rikta in sig på November/tidig December? Vill liksom veta om jag ska köra på det jag själv har plockat ihop och väntar med eller om Sweclockers alternativ kommer vara bättre. Suck.

Finns ju ett fint forum med många pålästa med, så vad exakt väntar du på

Skrivet av atnek:

'Bullshit' uttalas inte som ordet 'Bulle'.. Gör om, gör rätt!

Dialekter min vän, dialekter!!!

Så i det läget finns och existerar det inget...Gör om,gör rätt!

Rullebör -------> uttala du det skånska ordet rätt? Är du ingen infödd skåning, never ever att du fixar det

(Skottkärran kallas på skånska (förekommer möjligen även i halländskan) ofta rullebör)

Men det kvittar hur det uttalar det, säger du Rullebör med finsk brytning t e x, så vet alla i skåne vad du menar

Så dialekten spelar roll, men intaget för mottagen, är skit samma, då poängen når fram

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Har också råkat ut för problem med bakplattor som gått sönder efter ca: 1-3 monteringar, ruskigt dåligt, samt tjutande pumpar hit och dit.

Finns en aio-lösning som jag överlag har varit nöjd med, och det är silverstone td02, nu är det dock custom loop som gäller!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Svaniis:

Skönt med en fredagspanel så man kan rensa hjärnan innan sambons obligatoriska Idol-tittande.

http://i.imgur.com/68jFsoa.jpg

Det bästa med Samsung 950 är ju att kunna köra kabelfri lagring.

Tur att man då inte är sambo fastän man har tjej. Hur kunde du sjunka så lågt att ge upp ditt privatliv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Tur att man då inte är sambo fastän man har tjej. Hur kunde du sjunka så lågt att ge upp ditt privatliv?

Menar du på riktigt att om man flyttar ihop med någon så är man en loser för att man ger upp sitt privatliv?

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Benchmaskin 🍞

@JonasT Chomecasten används flitigt

Permalänk
Inaktiv

Panel och innehåll på mycket bra humör

Permalänk
Medlem

Älskar ideèn med Dialekt support ^^ Ö-götska delux ^^

@ 36:20 Underbart

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Medlem

Grafikkort i testlabbet... hoppas på R9 380X

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av foh668:

Support med dialektval lät riktigt roligt, särskilt med Emil!

Blir lite besviken för att vinterdatorn aldrig kommer.. Ska man rikta in sig på November/tidig December? Vill liksom veta om jag ska köra på det jag själv har plockat ihop och väntar med eller om Sweclockers alternativ kommer vara bättre. Suck.

Jag skulle säga mitten av oktober som det ser ut. Allt är hårvarumässigt klart, vi måste bara hinna med tester och video.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Kul med Fredagspanel som vanligt! Alltid chips och cola redo för detta!

Om Jonas är på semester när nästa panel är så skulle jag för en gångs skull vilja se Herr Ytterberg vid din sida Emil. Den mannen är ju EPISK! Men vi får aldrig se honom i Fredagspanelen!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

Fredagspanelen 101 ger riktiga Fallout-vibbar!

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

@emilakered: Kul med respons! Då får man hoppas på att det kommer i oktober som du säger då.