NZXT släpper H440 New Edition med nytt färgalternativ och omarbetat inre

Permalänk
Skrivet av JimmieSan:

Ja......fast inte ljuddämpat......

Det skulle va konstigt om sidoplåten på "baksidan" skulle va ljuddämpad och inte den på andra sidan när man väljer den utan fönster..

Permalänk

@Rajat:

Nej inget problem i sig men det var inte lätt att få dit sidopanelen och där var inte alls bra plats för kabeldragning. Hade du lite tjockare kablar så blev det svårt.

Visa signatur

Chassi: FD Define R4 / Mobo: Gigabyte MSI Z87-G45 / CPU: Intel Core i7-4770K / RAM: 8GB Corsair Vengeance LP / HDD: 1TB WD Caviar Blue / SSD: 240GB Samsung 850 PRO / GPU: Sapphire R9 280X 3GB / Nätagg: FD Integra R2 650W

Permalänk

Detta blir absolut ett köp nån gång
Har H440 och är så sjukt nöjd, så PWM hub och bättre luftflöde hade bara varit ett plus för mig

Visa signatur

[CPU] Ryzen 5 5600 [RAM] 16GB DDR4 @ 3600MT/s [MB] MAG B550 Tomahawk [GPU] GeFore RTX 3060

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlueDevil:

Detta blir absolut ett köp nån gång
Har H440 och är så sjukt nöjd, så PWM hub och bättre luftflöde hade bara varit ett plus för mig

Ja, undrar hur luftflödet är för man undrar ju hur bra det egentligen blir med små perforeringar på sidorna. Läst att H440 är hyfsat varmt i jämförelse med andra chassin. Snyggt är det däremot ingen tvekan om att det är.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Perfekt! Det som fick mig att inte köpa förra var att jag inte kunde tänka mig att ha en låda med fönster. Att den nya dessutom får fläktstyrning och finns i mattsvart är riktigt nice. Känns lite mognare och mindre leksak/gaming. Blir ett köp om inte Fractal Design kontrar med något spännande med sin R6 snart.

Permalänk
Medlem

Ahaha, kunde inte låta bli att skratta för mig själv litegrann. Har liksom funderat, funderat, funderat och funderat lite till i säkert en månads tid:

Phanteks Enthoo Pro eller Luxe vs H440

Sen kommer denna nyhet och jag tänker bara "som en gåva från ovan" haha.

Grejjen var att hjärnan sa alltid Phanteks, reviews pekade ju mig ditåt också, speciellt luftflödet. Men hjärtat sa alltid NZXT!!! Jag bara älskar utseendet, det kan inte bli bättre för min smak men då är jag ju lite av sån typ att funktionalitet över utseende liksom så därför har det varit så svårt för mig att bestämma!

Men det finns också andra orsaker, speciellt hårddisk platserna. Jag har 6st HDDs +1st SSD (funderar på skaffa ny SSD snart också) så den usprungliga var det lite få platser för min del. En liten osäkerhet är också ifall min Gigabyte GTX 970 G1 ens hade rymts med hdd platsen installerat vart kortet låg men jag behövde ju alla platser också men med denna version gör det inget om jag skulle vara tvungen att ta bort ena platsen

MEN MEN, den nya versionen kommer väl fås i vit/svart tema? Jag bara älskar vit/svart temat och hade tänkt bygga nästa chassi runt det som också passar mitt nuvarande moderkort/cpu kylare (Phanteks gigantiska)!

EDIT: Ser ut så, här är vit versionen listad av "New Edition" http://185.103.4.10/showproduct.php?prodid=CA-170-NX

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

11 HDDs. JA TACK!

https://www.inet.se/produkt/6911986/nzxt-h440w-silent-ultra-n...
Detta säger 3.5" platser 5 st, +1?! är det inte 11 som det står på bilden?

Visa signatur

PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 2080 | 5800X3D
G.Skill 3200 CL14 | B450-F | 970 EVO | Seasonic 750W | Fractal R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChaosClocker:

11 HDDs. JA TACK!

https://www.inet.se/produkt/6911986/nzxt-h440w-silent-ultra-n...
Detta säger 3.5" platser 5 st, +1?! är det inte 11 som det står på bilden?

Du ska aldrig lita 100% på listade specsen på återförsäljares sidor. Nu ser det ju också så att den gamla versionen blir EOL (end of life) rätt så bums och det skulle förklara höjda priser/dålig tillgång på sistone och dessa sidor har bara snabbt editerat den gamla versionens att stå "New Edition" typ.

Skriver SweClockers om en artikel om en ny version som visar att man kan montera HDDs rätt genialt på både den övre samt undre sidan av HDD hållaren så litar jag nog på det.

Bättre bild som visar det:

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Ja, undrar hur luftflödet är för man undrar ju hur bra det egentligen blir med små perforeringar på sidorna. Läst att H440 är hyfsat varmt i jämförelse med andra chassin. Snyggt är det däremot ingen tvekan om att det är.

Jo det blir lite varmt beroende på hur man planerar med fläktarna. Kör min setup i övertryck, så har en på utblås resten in med en AIO 280mm radiator i toppen.
Det funkade hyfsat med orginal fläktarna, men fortfarande något höga idle temps. Bytte sen ut alla fläktar till Noctua och fick då ner idle temps med runt 5 grader, men dom går i ganska låg hastighet pga att dom inte är PWM kopplade. Funderar på att sätta radiatorn i pull istället för push vilket även det lär sänka temps lite då temps från radiator bör försvinna bättre ur chassit.

Absolut inget chassi att köra med mer än en GPU imo dock.

Visa signatur

[CPU] Ryzen 5 5600 [RAM] 16GB DDR4 @ 3600MT/s [MB] MAG B550 Tomahawk [GPU] GeFore RTX 3060

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlueDevil:

Jo det blir lite varmt beroende på hur man planerar med fläktarna. Kör min setup i övertryck, så har en på utblås resten in med en AIO 280mm radiator i toppen.
Det funkade hyfsat med orginal fläktarna, men fortfarande något höga idle temps. Bytte sen ut alla fläktar till Noctua och fick då ner idle temps med runt 5 grader, men dom går i ganska låg hastighet pga att dom inte är PWM kopplade. Funderar på att sätta radiatorn i pull istället för push vilket även det lär sänka temps lite då temps från radiator bör försvinna bättre ur chassit.

Absolut inget chassi att köra med mer än en GPU imo dock.

Aha intressant. Jag hade nog inte vågat köra inblås på radiatorn också just för att man inte vill att den skall bli för varm. Nu styr jag dessa fläktar via Corsair Link ändå men resten funderar jag på hur man vill köra. Aldrig testat PWM utan alltid kört fixed RPM via fläktcontroller.

Nej precis, det var därför jag körde på Air 540 istället eftersom det såg lite väl svettigt ut för dual GPU. Får fundera lite mer och invänta reviews.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av T-quix:

Jäklar vad fint med mattsvart! Synd att jag fastnat starkt för m-atx och m-itx formatet bara, annars hade jag kunna tänka mig denna låda!

Haha, Jasså du också, polarn kör itx, och jag kör mATX.
Jag skulle gärna också köra ITX, men jag vill ha kvar CF konfigurationen jag har nu.
Det värsta är ju att nu tycker jag att allt över mATX är på tok för stort.
Det chassit jag har är Node 804.
/Lifooz

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Medlem

SER BRA UT! men föredrar den gamla versionen med svart o rött tema tycker den är snyggare. Fast ett helsvart chassi kommer att passa olika färgteman gillar också det matta fönstret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jsveno:

SER BRA UT! men föredrar den gamla versionen med svart o rött tema tycker den är snyggare. Fast ett helsvart chassi kommer att passa olika färgteman gillar också det matta fönstret.

Det kommer ju ut en version med svart och rött tema

http://www.inet.se/produkt/6911984/nzxt-h440w-silent-ultra-ne...

Visa signatur

Chassi: Lian-Li A4 H2O Moderkort: Gigabyte X570i CPU: 5800X3D Kylare: EK AIO 240 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR4 3600Mhz CL18 GPU: Sapphire Radeon RX 7800 XT 16GB Pulse Nätagg: Corsair SF600 SSD Samsung Pro 990 1TB Tangentbord: KBD67 Lite R4, WS Silent Tactile, MW Retro Lights Hörlurar: SteelSeries Arctis Nova 7 Skärm: HP X34 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Logitech G900

Permalänk
Medlem

Antar att alla gamla färgteman kvarstår att denna matt-svarta endast läggs till i sortimentet. Med det ordvalet som SweClockers valt i artikeln är det svårt att greppa vad de menar riktigt eller så kanske de inte har fått 100% klarhet från NZXT ännu angående detta och skriver lite flummigt på grund av det då det inte är 100% vilka färgteman kvarstår och inte men om nu den gamla versionen försvinner snart är väl det mycket logiskt att alla gamla färgteman kvarstår.

För mig står det nog mellan vit och den nya matt-svarta. Förut var jag helt 100:a på vit men desto längre jag kollar på detta nya temat desto mera börjar jag gilla den också. Dock har jag alltid haft alla mina prylar svarta så börjar tröttna liksom. ;p

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

har denna version större hål för ventilationen? har läst att den föregående varianten hade svårt att få in tillräckligt med luft i lådan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nocebo:

har denna version större hål för ventilationen? har läst att den föregående varianten hade svårt att få in tillräckligt med luft i lådan.

Har inga problem alls med temperaturerna. Om man nu inte sitter med datorn på en heltäckningsmatta som dödar insuget till nätagget helt så ser jag inte att det skulle vara några problem.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Har det här chassit. Är väldigt nöjd, dock så är sidopanelen väldigt tonad vilket förstör min lilla ljusshow inne i datorn med min NZXT HUE+.

Permalänk
Medlem

Är det någon skillnad på denna och NZXT H440 New Edition Silent Ultra. NZXT H440W NE (Svart)

Kan man gå på den ursprungliga recessionen av @JonasT

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Praktikant ✨
Skrivet av yrfhar:

Är det någon skillnad på denna och NZXT H440 New Edition Silent Ultra. NZXT H440W NE (Svart)

Kan man gå på den ursprungliga recessionen av @JonasT

https://youtu.be/JfGi0vLscao

Skillnaden mellan den ursprungliga H440 och "New Edition" är att den sistnämnda har ett dubblerat antal lagringsplatser, en ordentlig PWM-hubb med stöd för åtta fläktar och fler färgalternativ (främst matta sådana). Därtill är den nya versionen marginellt större (några millimeter här och var).

Tänk på att den ursprungliga recensionen är från 2014 och att det har hunnit släppas en hel del nya chassin sedan dess.