Nvidia Sverige-lanserar Shield Android TV – döper om Grid till Geforce Now

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tyvar1:

Sådärja! Blev pro varianten!
http://i.imgur.com/QKmf6PK.png

Vart köpte du den?

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Robber1:

Vart köpte du den?

komplett
https://www.komplett.se/product/857640/spel-konsol/nvidia-shi...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Avstängd

Är det något att ha ?:) går det ansluta tangetbord och mus ? och använda till spel osv ?

Permalänk
Avstängd

Om man tex har laddat ner filmen om Piratebay genom torrents, finns det torrent stöd eller kan man strema/lägga in på hdd och spela upp på konsolen? Tänkte byta ut den mot min raspberry pi 2 med osmc och spela upp film..

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Robber1:

Är det något att ha ?:) går det ansluta tangetbord och mus ? och använda till spel osv ?

oja om det är!

Man kan ansluta tangentbord och mus och streama spel från datorn eller spela Android spel. Nu finns också Geforce Now som du kan streama spel ifrån.

Själv kommer jag använda boxen till netflix, film, serier, och spela spel från emulator appar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av N!klas:

Har din tv CEC-stöd vilket de flesta apparater har sen några år tillbaka så kan du styra med tvns fjärrkontroll och behöver således inget extra. Jag kör så själv. Funkar kanon i Kodi och övriga appar.

Jag har haft min maskin i några månader (Amazon USA). En bra maskin blev bara bättre med uppdateringen.

Priset för GeForce Now anges till 99 sek i det första steget men när man går vidare och lägger in kortnummer m.m. så står det 89 kr/mån efter de tre gratismånaderna.

Ja, fast det blir oftast en jobbig fördröjning när man kör CEC.
Men, det kanske inte är ett problem på Shielden?

Visa signatur

Ny signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanTheManSwe:

Ja, fast det blir oftast en jobbig fördröjning när man kör CEC.
Men, det kanske inte är ett problem på Shielden?

Jag upplever ingen fördröjning och har inte gjort det när jag körde Kodi på rPi och rPi 2. Ska tilläggas att jag inte är så känslig.
Fördröjningar upplevs vid start. Då kan man inte göra något alls men det handlar nog om sekunder innan den börjar att reagera.

Permalänk

Någon som vet om steamcontroller kommer vara kompatibel? Borde funka eftersom mus ska fungera.

/Niklas