Google lanserar Nexus 5X och Nexus 6P med Android 6.0 "Marshmallow"

Permalänk
Medlem

Blev att renovera sin Nexus 5 med alla defekta delar istället, hade en sprucken baksida och batteriet började bli dåligt samt högtalaren glappade så bytte ut allt de där för 600kr så nu är den som ny

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Man är lite småsugen ska erkännas. Men vad är detta för priser.

När jag skaffade en nexus fem strax efter releasen så var det ett fint pris med abonnemang. Inte 3000 som en skriver ovan, men inte långt därifrån heller. Flytet i en nexus är svårslaget och jag sa själv att ja kunde lägga till lite för bättre skärm exempelvis.

Visst man får ju många förbättringar för "bara" 2000 kr mer.
Skärmen, 5ans är inte mycket att hurra för.
Kamera, även här. 5ans är medioker som bäst. 6p verjar top notch
Batteriet, jag tyckte det var fine, men nu är det så mycket mer.
Lagringsutrymme, nu börjar det på 32. Guld bara det.

Men vill ju ha ner priset, nexus ska vara prisvärt.. Nu är det en i mängden..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Kör ju custom ju och dessutom var kitkat slöare än L. Så det är ram som är felet, för inget program stannar i minnet. S3 har ju inte nyare än 4.3 original, fy fan vad segt. Custom gjorde det till ny mobil, men ram går tyvärr inte göra nått åt.

Så vet inte hur du menar att det är bara Samsungs fel. Inte så dom har lagt in i hårdvaran att ramet töms precis även med custom?

1Gb ram räcker endast om du ska anväbda mobilen att ringa på, vist spela och använda appar går. Men glöm multitasking. CPUn är helt okej men inte snabb, ligger i klas med 410. Men 2GB hade denna CPU haft använnig för. Aldrig jag köper något under 2Gb ram.

Nästa mobil bör man gå upp till 4GB och rejäl cpu. Blir det samsung igen, så måste dom gå tillbaka så man kan byta batteri. Bytte på min 2 år gamla nu, tänk på att tillverkarna bara ger 1 års garanti på batteriet medans resten ka har 2/3 år. Kul öl det rasar efter 1 år och du får bekosta dyr reparation när man lika gärna göra det enkelt själv.

5.1 fixade minnesläckaget på min Nexus 5 iallafall.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Skrivet av Oliver91:

5.1 fixade minnesläckaget på min Nexus 5 iallafall.

Möjligen genom att strypa alla program så fort man går ur Det gör den på min i alla fall, riktigt synd. Men tja inte mycket att göra

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Möjligen genom att strypa alla program så fort man går ur Det gör den på min i alla fall, riktigt synd. Men tja inte mycket att göra

kör cyanogenmod och upplever inga problem alls.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RossoRed:

Man är lite småsugen ska erkännas. Men vad är detta för priser.

När jag skaffade en nexus fem strax efter releasen så var det ett fint pris med abonnemang. Inte 3000 som en skriver ovan, men inte långt därifrån heller. Flytet i en nexus är svårslaget och jag sa själv att ja kunde lägga till lite för bättre skärm exempelvis.

Visst man får ju många förbättringar för "bara" 2000 kr mer.
Skärmen, 5ans är inte mycket att hurra för.
Kamera, även här. 5ans är medioker som bäst. 6p verjar top notch
Batteriet, jag tyckte det var fine, men nu är det så mycket mer.
Lagringsutrymme, nu börjar det på 32. Guld bara det.

Men vill ju ha ner priset, nexus ska vara prisvärt.. Nu är det en i mängden..

Jag håller med dig på alla punkter. Kollade även upp vad jag gav för min Nexus 5. Det var 3189 kr där 90 kr av summan var för frakten, så nära nog.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Möjligen genom att strypa alla program så fort man går ur Det gör den på min i alla fall, riktigt synd. Men tja inte mycket att göra

Jag upplever inte alls så på min Nexus 5. Den stryper inte program så fort man går ut ur en app

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av jnsson:

Jag upplever inte alls så på min Nexus 5. Den stryper inte program så fort man går ut ur en app

Måste ha att göra med CM12 combon, kör denna http://forum.xda-developers.com/galaxy-s3/development/5-1-x-c... enda som inte fungerar för mig är MMS (ska tydligen vara så på denna rom:en). med 18 har mobilen åter igen fått viss artificiell slöhet. Har inte orkar byta till annan rom, bara för att jag troligen får köra fabriksåterställning.

Vore helt klart behövligt med ny mobil, är synd helt klart att det är OS:et som tvingar mig till byte. Prestandan hade troligen räckt om det hade funnits bättre drivers till min mobil.

Nexus har för tråkig hårdvara i alla fall då när jag köpte min, funderar själv på någon moto x mobil (verkar vara helt okej till bra prislapp).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Måste ha att göra med CM12 combon, kör denna http://forum.xda-developers.com/galaxy-s3/development/5-1-x-c... enda som inte fungerar för mig är MMS (ska tydligen vara så på denna rom:en). med 18 har mobilen åter igen fått viss artificiell slöhet. Har inte orkar byta till annan rom, bara för att jag troligen får köra fabriksåterställning.

Vore helt klart behövligt med ny mobil, är synd helt klart att det är OS:et som tvingar mig till byte. Prestandan hade troligen räckt om det hade funnits bättre drivers till min mobil.

Nexus har för tråkig hårdvara i alla fall då när jag köpte min, funderar själv på någon moto x mobil (verkar vara helt okej till bra prislapp).

Jag ska skaffa nya N6P iallafall. Behöver bättre batteritid. Ska ha den telefonen i 2 år hade jag tänkt, o tror att den kommer hålla det utan problem

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av jnsson:

Jag ska skaffa nya N6P iallafall. Behöver bättre batteritid. Ska ha den telefonen i 2 år hade jag tänkt, o tror att den kommer hålla det utan problem

Jo N6 och den nya serien verkar ju helt okej. Men tyvärr var ju 808 och framförallt 810 ett misslyckande. Personligen känns 820 mer intressant (inte så man i ärlighetens namn behöver den rå prestandan troligen,inte som jag använder mobilen i alla fall). Dom spelen jag kör och apparna klarar sig fint på nuvarande soc, dock bättre os och ram hade varit uppskattat.

Bytte batteri på min S3, gamla började ge sig rätt ordentligt (tappa batteri fortare än normalt, från 100% till 60% fortare än normalt sen ett hopp till 15% efter par timmar till).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Jo N6 och den nya serien verkar ju helt okej. Men tyvärr var ju 808 och framförallt 810 ett misslyckande. Personligen känns 820 mer intressant (inte så man i ärlighetens namn behöver den rå prestandan troligen,inte som jag använder mobilen i alla fall). Dom spelen jag kör och apparna klarar sig fint på nuvarande soc, dock bättre os och ram hade varit uppskattat.

Bytte batteri på min S3, gamla började ge sig rätt ordentligt (tappa batteri fortare än normalt, från 100% till 60% fortare än normalt sen ett hopp till 15% efter par timmar till).

Bryr mig inte så mycket om cpu då jag inte spelar på telefonen. Använder telefonen till musik, podcast, Twitch mm så yeah. Dock så behöver jag minst 2GB ram. Skaffade en Moto G 2014 LTE med 1GB ram, och med min mulitasking så klarade den inte av det. Synd då jag blev bortskämd med hur bra batteritiden. Får enkelt ut 5 timmar skärm tid under 24 timmar utan problem

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av jnsson:

Bryr mig inte så mycket om cpu då jag inte spelar på telefonen. Använder telefonen till musik, podcast, Twitch mm så yeah. Dock så behöver jag minst 2GB ram. Skaffade en Moto G 2014 LTE med 1GB ram, och med min mulitasking så klarade den inte av det. Synd då jag blev bortskämd med hur bra batteritiden. Får enkelt ut 5 timmar skärm tid under 24 timmar utan problem

JO 1 GB räcker inte för mig heller. 2GB eller mer hade varit bra mycket bättre.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

JO 1 GB räcker inte för mig heller. 2GB eller mer hade varit bra mycket bättre.

Dock så är den väldigt bra som musik enhet under natten då jag inte kan sova utan musik, och för sånt så räcker den utan problem

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av boibo:

ditt minne är bra men kort.

Jag kan minnas att telefoner kostade 4000+ kronor (mer för vissa modeller) för 10 och säkert 15 år sedan. Tidigare köade man kanske inte för dom då det oftast var köp via operatörer. Men sen iphone kom så har telefoner varit så pass användbara att man lätt avstår från annan konsumtion för att få råd. Sett per timme man använder en telefon så är nog 6000kr förhållandevis prisvärt med tanke på folk köper skor för 2500kr som bara används några timmar.

edit: ericsson T28 kostade nära 1000 dollar :/

Jodå, jag har själv ägt telefoner som kostar som en månadslön. Skillnaden är att då kostade en PC 1-2 månadslöner.
I min jämförelse ovan skriver jag en PC för 2999. Alltså sett till vad man får, är en "smartphone" väldigt dyr teknik.