Går det att Läsa av VMWARE ESXI disk med ZFS partion?

Permalänk
Medlem

Går det att Läsa av VMWARE ESXI disk med ZFS partion?

Finns det något sätt att läsa av en ESXI-hårddisk (fysisk) där det finns en ZFS-partion från freeNAS. Jag har tillgång till OSX, Windows8 men kan även bota från linux om så skulle behövas.

Går det på något enkelt sätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jan-banan:

Finns det något sätt att läsa av en ESXI-hårddisk (fysisk) där det finns en ZFS-partion från freeNAS. Jag har tillgång till OSX, Windows8 men kan även bota från linux om så skulle behövas.

Går det på något enkelt sätt?

Vad har du gjort?

Vill du läsa en disk från FreeNas är det ju bara boota FreeNas och läsa den.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Jag hade en ESXI-server där jag hade en freenas på den. Jag hade en HD som formaterades och sattes upp i ESXI-storage och därefter så gjorde det en ZFS-partion på den. Det enklaste vore såklart att boota upp hårdvara och kopiera över detta någonstans men tyvärr så har datorn pajjat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jan-banan:

Jag hade en ESXI-server där jag hade en freenas på den. Jag hade en HD som formaterades och sattes upp i ESXI-storage och därefter så gjorde det en ZFS-partion på den. Det enklaste vore såklart att boota upp hårdvara och kopiera över detta någonstans men tyvärr så har datorn pajjat.

Esxi har inget zfs stöd vad jag vet. Du måste mena att du har en virtuell hårddiskfil vars filsystem är zfs på en disk formaterad i Vmfs

Permalänk
Medlem
Skrivet av jan-banan:

Jag hade en ESXI-server där jag hade en freenas på den. Jag hade en HD som formaterades och sattes upp i ESXI-storage och därefter så gjorde det en ZFS-partion på den. Det enklaste vore såklart att boota upp hårdvara och kopiera över detta någonstans men tyvärr så har datorn pajjat.

Hade du satt upp FreeNas som man ska med pci passthrough så är det ju bara lägga in FreeNas på en usbsticka och koppla i hårddisken i första bästa dator.

Du får väl prova flytta dina .vmx och boota freenas i annan burk genom esxi.
Har dock noll erfarenhet vid sånt, inte orkat labba med sånt

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.