Permalänk

Var och hämtade de nya plåtarna idag. Ska köpa 6-32 gängtapp och fila till ojämnheterna på plåtarna innan jag monterar ihop det.

Permalänk

Har lämnat de nya plåtarna till pulverlack idag. Det blir samma mattsvarta som innan.
Kommer att köra med vanliga slangar ett tag i början medans jag planerar rördragning.
Det som jag också har nu som inte är med på de gamla bilderna är vattenblock till gpu och minne

Permalänk

Här kommer två bilder på hur datorn har sett ut den senaste tiden.

Denna första med EK fittings.

Denna med Monsoon fittings.

Permalänk

Update!

Mina nya plåtar!

Test med hopsättning

Moderkortsplåten var inte helt rak så jag var tvungen att sätta en vilken för att stabilisera den. Ska spreja den svart senare.

Läckagetest

Och så här ser den ut i skrivande stund

Permalänk

Lite sleeve bilder. Snart är allt inhandlat. Börjar se slutet på denna långa utdragna process nu

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av loffeleguan:

Är det någon som följer denna tråden fortfarande?

Självfallet är det de! Bara till å fortsätta med uppdateringar så ska du se att kommentarer och dylikt rullar på igen

Permalänk
Skrivet av loffeleguan:

Är det någon som följer denna tråden fortfarande?

Japp jag e kvar de ser riktigt bra ut

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av willeykk:

Självfallet är det de! Bara till å fortsätta med uppdateringar så ska du se att kommentarer och dylikt rullar på igen

Skrivet av johanfrisk02:

Japp jag e kvar de ser riktigt bra ut

Woohoo!
Då kan jag passa på att lägga in en bild på fläktarna jag fick igår, eller rättare sagt två av dom i alla fall.

4 st EK-Vardar F2-120 (1450rpm) och 4 st EK-Vardar F4-120ER (2200rpm).
Då kanske ni undrar "Varför har han köpt två olika?" Jo, så här är det. Deras ER (extended range) kan gå på lägre varvtal vilket jag behöver ha på de fläktar som kommer sitta i fronten och bak i chassit. Vilket då ger mig möjligheten ha de helt svarta synliga i lådan och de vanliga gråa gömda under den liggande kylaren. Det är tanken i alla fall.

Permalänk

Ännu en sleevingbild. Bara dubbelpins kvar
Imorgon ska jag köpa lod och ny vätska sen ska jag börja montera ner alltihop så jag kan montera fötterna och planera rördragning.

Permalänk
Discokungen

Ska du fylla upp allt tomrum i lådan eller hur var det tänkt?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Skrivet av Flamso:

Ska du fylla upp allt tomrum i lådan eller hur var det tänkt?

Har haft datorn nedplockad några dagar så har inte kunnat svara.
Det var ju tänkt så men bilreparationen satte stopp för en del, sen fick jag ju för mig att ändra designen lite (mest av praktiska skäl).
Nu är det mesta på plats och den är nästan helt färdig. Tror jag ska kunna köpa det sista om en vecka eller så.

Permalänk

Ärligen färdig!

Efter många turer fram och tillbaka så har datorn äntligen blivit klar.
Hade ju tänkt att den skulle bli klar för ca 3 veckor sen men så blev det tyvärr inte. Främsta anledningen var att jag gick och väntade på att EK skulle släppa sin efterlängtade fläktkontroller men den blev tydligen satt på "hold" ytterligare en gång. Istället fick det bli en Aquaero 6 Pro från AquaComputer.
Nu ska jag bara försöka ta några bra bilder. Tyvärr har jag ingen systemkamera så ni får ha lite överseende med mina foton

Permalänk

@loffeleguan: Riktigt trevligt bygge. Se till att få in lite bilder på den färdiga produkten nu! Tittade igenom byggloggen för första gången idag. Bra jobbat!

Visa signatur

Lägenheten: i72600k @ 3.4 GHz; HD 7970; 8 GB ram; Cooler Master HAF 922.
Frugans: AMD phenom2 X4 955 @ stock; HD5850; 4GB ram; antec skitchassi
Sommarstugan: i3 540 @ 4.3 GHz; HD 5850; 4 GB ram; Cooler Master CM storm

Permalänk
Medlem

Nog kan vi ha överseende efter den här insatsen, bra jobbat att du orkat hålla ut och slutföra projektet.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Grymt bra bygge! Snyggt som F**N!!!!

Permalänk