Permalänk
Medlem

Vidarebefodra SMS/Samtal

Hejsan

Jag har en privat telefon (Samsung S5) och sen har jag en Iphone 5C inom jobbet.

Går det på något sätt vidarebefodra samtal och sms från privata till min jobbtelefon?

Tar gärna emot fina guider isf!

//hzn

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Lego Master
Skrivet av hznn:

Hejsan

Jag har en privat telefon (Samsung S5) och sen har jag en Iphone 5C inom jobbet.

Går det på något sätt vidarebefodra samtal och sms från privata till min jobbtelefon?

Tar gärna emot fina guider isf!

//hzn

Samtalen är enkelt nog att göra hos din operatör, finns ingen anledning att låta din privata vara en nod i den kedjan, om batteriet tar slut skulle isåfall samtalen sluta vidarekopplas. SMSen vet jag faktiskt inte, kolla med operatören när du ändå sätter upp vidarekopplingen av samtalen.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk

Kolla i Inställningarna "vidarekoppla samtal"

Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

Hejsan

Jag har en privat telefon (Samsung S5) och sen har jag en Iphone 5C inom jobbet.

Går det på något sätt vidarebefodra samtal och sms från privata till min jobbtelefon?

Tar gärna emot fina guider isf!

//hzn

inställningar > Samtal > Fler inställningar > Vidarekoppling av samtal.

Fungerar endast för Samtal ej sms. Och mig veterligen så fungerar samtalsvidarebefordran även om telefonen är avstängd. Jag har en S2 i jobbet och en S5 Privat och har S2:an vidarebefodrar under veckorna.

Visa signatur

Game : FD Meshify S2 Blackout, CPU : Intel Core i7 10700K
MB : ASUS ROG STRIX Z490-E GAMING, GFX : Asus RTX2070 Strix.
RAM : Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16
Leksaker: Canon 6D, Canon G7X MKII. DJI Mavic Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Samtalen är enkelt nog att göra hos din operatör, finns ingen anledning att låta din privata vara en nod i den kedjan, om batteriet tar slut skulle isåfall samtalen sluta vidarekopplas. SMSen vet jag faktiskt inte, kolla med operatören när du ändå sätter upp vidarekopplingen av samtalen.

Samtalen vidarekopplas även om batteriet tagit slut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Samtalen är enkelt nog att göra hos din operatör, finns ingen anledning att låta din privata vara en nod i den kedjan, om batteriet tar slut skulle isåfall samtalen sluta vidarekopplas. SMSen vet jag faktiskt inte, kolla med operatören när du ändå sätter upp vidarekopplingen av samtalen.

Skrivet av Alligatorn:

Kolla i Inställningarna "vidarekoppla samtal"

Skrivet av Floberg:

inställningar > Samtal > Fler inställningar > Vidarekoppling av samtal.

Fungerar endast för Samtal ej sms. Och mig veterligen så fungerar samtalsvidarebefordran även om telefonen är avstängd. Jag har en S2 i jobbet och en S5 Privat och har S2:an vidarebefodrar under veckorna.

Skrivet av NoWin:

Samtalen vidarekopplas även om batteriet tagit slut.

Tack för svar men vidarebefodra samtal verkar inte så svårt, men hur gör man med SMS då?

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

Tack för svar men vidarebefodra samtal verkar inte så svårt, men hur gör man med SMS då?

https://play.google.com/store/apps/details?id=org.yas.freeSms...

Inte testat det själv.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Haha jag testa faktiskt detta innan du skrev och denna APP på samsungen funkar sjukt bra

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Permalänk
Medlem

Redan testat och detta är från 28 dec 2013.

Går ej använda detta sättet längre

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem

Finns det något sätt att göra detsamma med Whatsapp? Om jag har två telefoner och vill veta på den andra om någon försökt nå mig via Whatsapp på den första, är det möjligt?

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)