Microsoft tillkännager Surface Pro 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

Så du gnäller om en penna för max 500kr (om jag får gissa) som har 1 års batteritid.
Men du och de flesta andra har inget problem med att själva plattan för 10 000kr har ~2 års livslängd på batteriet.

Jag kommer aldrig köpa en dyr enhet med batteri som inte går att byta såvida jag inte har ett rejält överflöd av pengar.

Varifrån får du två års batterilivslängd?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem

Om man ska lita på feber.se blir detta de svenska priserna:

Nu har information om de svenska releaseplanerna trillat in och Surface Pro 4 kommer släppas 18 november i Sverige. Priserna på de olika modellerna hittar ni här nere.
Intel M3 / 4 GB RAM / 128 GBN lagring – 9 995 SEK
Intel i5 / 4 GB RAM / 128 GB lagring – 10 995 SEK
Intel i5 / 8 GB RAM / 256 GB lagring – 13 995 SEK
Intel i7 / 8 GB RAM / 256 GB lagring – 17 995 SEK
Intel i7 / 16 GB RAM / 256 GB lagring – 19 995 SEK
Intel i7 / 16 GB RAM / 512 GB lagring – 23 995 SEK

Jag hoppas verkligen att de justeras innan release.
Intel i5 / 8 GB RAM / 256 GB lagring, den konfigurationen på Surface 3 pro kostade 12000 kr vid release om man ska tro prisjakt. Jag vill väldigt gärna ha en, men 13995+1499 är helt enkelt för mycket.

1299 usd blir 10700 sek. Sales tax i New York är 8.875% vilket blir 11649 kr. Så även med nuvarande dollarkurs sparar man 2346 kr. Vilket inte är så långt ifrån en biljett ToR dit...

Permalänk
Skrivet av jaqob:

Intel i5 / 8 GB RAM / 256 GB lagring, den konfigurationen på Surface 3 pro kostade 12000 kr vid release om man ska tro prisjakt. Jag vill väldigt gärna ha en, men 13995+1499 är helt enkelt för mycket

På Microsofts hemsida kostar Surface Pro 3 med den konfigurationen 14000. Så med andra ord kanske det är möjligt att den nya går att få tag på billigare från någon annan butik. (Precis som 3:an)

Permalänk

Ska bli spännande och se hur den står sig mot iPad Pro. Jag hade en sp3 och måste säga att den var riktigt kass. Hade i7:an och den lät som en helikopter. Sålde den och skaffade mig en Macbook pro och jag tror jag har hört fläkten en eller 2 gånger på flera månader. Men det var inte bara fläkten som gjorde mig besviken på sp3, det var den plastiga känslan också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaqob:

Om man ska lita på feber.se blir detta de svenska priserna:

Nu har information om de svenska releaseplanerna trillat in och Surface Pro 4 kommer släppas 18 november i Sverige. Priserna på de olika modellerna hittar ni här nere.
Intel M3 / 4 GB RAM / 128 GBN lagring – 9 995 SEK
Intel i5 / 4 GB RAM / 128 GB lagring – 10 995 SEK
Intel i5 / 8 GB RAM / 256 GB lagring – 13 995 SEK
Intel i7 / 8 GB RAM / 256 GB lagring – 17 995 SEK
Intel i7 / 16 GB RAM / 256 GB lagring – 19 995 SEK
Intel i7 / 16 GB RAM / 512 GB lagring – 23 995 SEK

Jag hoppas verkligen att de justeras innan release.
Intel i5 / 8 GB RAM / 256 GB lagring, den konfigurationen på Surface 3 pro kostade 12000 kr vid release om man ska tro prisjakt. Jag vill väldigt gärna ha en, men 13995+1499 är helt enkelt för mycket.

1299 usd blir 10700 sek. Sales tax i New York är 8.875% vilket blir 11649 kr. Så även med nuvarande dollarkurs sparar man 2346 kr. Vilket inte är så långt ifrån en biljett ToR dit...

Tjejen ska till New York i 3 veckor i november, kanske får man hålla sig så länge, kanske kan man tänka sig köpa en i7 tom.
Eventuellt typecover med fingeravtrycksläsare, stod att det bara skulle finnas i US.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

Så du gnäller om en penna för max 500kr (om jag får gissa) som har 1 års batteritid.
Men du och de flesta andra har inget problem med att själva plattan för 10 000kr har ~2 års livslängd på batteriet.

Jag kommer aldrig köpa en dyr enhet med batteri som inte går att byta såvida jag inte har ett rejält överflöd av pengar.

Vet inte var du varit de sista åren men du hittar inte många enheter som surfplattor/kompakta laptops, ultrabooks etc. som har lätt utbytbara batterier. Tillverkaren med äppelsymbol har ju gjort det till sitt signum att inkludera ett fast, ofta något undermåligt batteri. Folk står ju på kö för att köpa prylarna ändå så de flesta verkar inte tycka det är en dealbreaker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaqob:

//..Intel i5 / 8 GB RAM / 256 GB lagring, den konfigurationen på Surface 3 pro kostade 12000 kr vid release om man ska tro prisjakt...//

Svenska kronan var mycket starkare mot dollarn förut. Microsoft gjorde en prisjustering i våras och i7 Surface pro 3 steg i pris från ca 14500 till 17900. Har själv just börjat vänja mig vid den nya verkligheten. Det är helt enkelt dessa priser vi får leva med så länge vår krona är så svag.

Permalänk

Om fallet är som sådant att det är ett AAAA batteri i pennan känns det osannolikt att det inte skulle gå att byta detta batteri.

Permalänk
Medlem
Skrivet av L'ombra:

Varifrån får du två års batterilivslängd?

Alla mina mobiler och laptops som har använts flitigt.
Thinkpad T61
HTC Touch Pro (flaggskepp)
Nokia N8 (flaggskepp)
Samsung Alpha verkar gå så öde till mötes (flaggskepp, typ)
Samsung Galaxy W

Listan kan göras lång... alla enheter som jag använt dagligen har efter 2 år haft tråkig batteritid.

Skrivet av Dunde:

Vet inte var du varit de sista åren men du hittar inte många enheter som surfplattor/kompakta laptops, ultrabooks etc. som har lätt utbytbara batterier. Tillverkaren med äppelsymbol har ju gjort det till sitt signum att inkludera ett fast, ofta något undermåligt batteri. Folk står ju på kö för att köpa prylarna ändå så de flesta verkar inte tycka det är en dealbreaker.

Det vet jag och det äcklar mig. Förstår inte att folk kan behandla dyra apparater som "slit och släng"-prylar. Jag är iaf nöjd med min Alpha och 735. Om jag hade varit i behov av en mobil i dag så hade det blivit en G4a eller 950. När det kommer till laptops så använder jag fortfarande min inspiron 1520 från 2007, fungerar alldeles utmärkt till arbete utanför hemmet och lever vidare tack vare utbytbart batteri. Satte nyss en SSD i den. Passivt kyld vid lätt arbete trots dedikerad grafikkrets och sin ålder.

Fast det är den värld vi lever i, tillverkarna är gladare än någonsin. Jag drömmer mig istället tillbaka till tiden då saker tillverkades för att hålla.Ta Volvo 240, 740 och 940 som exempel, välbyggda bilar.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Jag vet inte riktigt, grym presentation och jag tror Windows har gjort allt rätt det här året, gillar hur alla system blir ett.

Men blev smått besviken på Surface, först och främst är den dyr men det beror på att kronan är svag, återigen ingår det inte ett tangentbord vilket jag tycker är tråkigt. Vidare så saknas det som jag såg fram emot, fläktlöst och usb C. Så frågan är om man inte borde köpa en Surface PRO 3 istället och sen köpa till de nya tillbehören som är kompatibla med 3an.

Permalänk
Skrivet av Jollemj:

Men min viktigaste fråga svarade de inte på! Ifall den kommer ha thunderbolt3.

Tror den skulle blivit asnice med eGPU

De nya Microsoft enheterna har inte Thunderbolt 3 och möjligheten att kunna ansluta en eGPU skulle definitivt höja deras värde.
Kanske vi får höra något om DELL:s beryktade XPS 12 ersättare under månaden, en Surface Pro kopia med Thunderbolt 3

Att det skall vara så jobbigt att komma över en tablet-hybrid-2-in-1 sak med extern grafiklösning? De är ju som skapta för varandra och alla 3d grafiker / designers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FabriciusRex:

Svenska kronan var mycket starkare mot dollarn förut. Microsoft gjorde en prisjustering i våras och i7 Surface pro 3 steg i pris från ca 14500 till 17900. Har själv just börjat vänja mig vid den nya verkligheten. Det är helt enkelt dessa priser vi får leva med så länge vår krona är så svag.

& @jaqob

Tänk på detta nästa gång ni röstar. Hur man kan ha bra ekonomi genom en hel EU kris, för att sen gå åt H efter. Att mycket saker plötsligt ska kosta en mindre förmögenhet mer än under en kris är bara sorgset.

OnT: Ang pennan, så är jag faktiskt lite besviken. De kunde satt i ett mindre batteri och ordnat med trådlös laddning. Kan vi ladda telefonerna med det, kan vi väl ladda en penna med det.

Frågan är dock om det verkligen är ett AAAA. Eftersom de har gjort som de ha, kan det ev vara någon litium cell (engångs). Vi får väl se när någon lyckas plocka i sär den.
Oavsett ska MS har en smäll där för att det är enorm resursslöseri och dåligt miljötänk att man ska behöva byta en hel enhet efter 1 år pga batteri.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Tänk på detta nästa gång ni röstar. Hur man kan ha bra ekonomi genom en hel EU kris, för att sen gå åt H efter. Att mycket saker plötsligt ska kosta en mindre förmögenhet mer än under en kris är bara sorgset.

Nu är ju inte låg växelkurs enkom något dåligt dock. Det gynnar den svenska exporten exempelvis. Därför Kina medvetet håller sin valuta undervärderad.

Permalänk

Älskar min Surface Pro 3 i3! Den nya penna är ju riktig nice för en som gärna ritar som jag själv! MEN det coola är att den nya pennan med 1024 stegs känslighet och olika spetsar är fullt kompatibel med Surface 3 och 3 Pro! Så nice!

Citat från svenska Surface sidan:
Kompatibilitet
Kompatibel med Surface Pro 3, Surface 3 och Surface Pro 4

http://www.microsoft.com/surface/sv-se/accessories/pen

Instabuy!

Permalänk
Medlem
Skrivet av N4kame0:

Tjejen ska till New York i 3 veckor i november, kanske får man hålla sig så länge, kanske kan man tänka sig köpa en i7 tom.
Eventuellt typecover med fingeravtrycksläsare, stod att det bara skulle finnas i US.

Så puckat att de alltid ska begränsa saker till US. Är det nåt patent skit som hindrar dem lansera det i EU kanske.

Visa signatur

Case-Labs Mercury S8 - ASUS Rampage V-10 / 6850K@4.1GHz / 2x MSI GTX1080 OC SLI | ASUS Z-170A / 6700K@4.2GHz / MSI 980Ti OC | Synology NAS DS2419+ 80TB | NVIDIA Shield TV | AppleTV 4 | Amiga 500+ & 1200 (030) | C64 | Atari STE (4Mb) | Mac Mini (i5 - oct-12) - NES | NES Mini | N64 | GC | PS4-Pro | Xbox One X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

& @jaqob

Tänk på detta nästa gång ni röstar. Hur man kan ha bra ekonomi genom en hel EU kris, för att sen gå åt H efter. Att mycket saker plötsligt ska kosta en mindre förmögenhet mer än under en kris är bara sorgset.

Skrivet av Ulukai:

Nu är ju inte låg växelkurs enkom något dåligt dock. Det gynnar den svenska exporten exempelvis. Därför Kina medvetet håller sin valuta undervärderad.

Spelar väl ingen roll vad man röstar. Det är riksbaken som sitter på sedelpressen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

& @jaqob

Tänk på detta nästa gång ni röstar. Hur man kan ha bra ekonomi genom en hel EU kris, för att sen gå åt H efter. Att mycket saker plötsligt ska kosta en mindre förmögenhet mer än under en kris är bara sorgset.

I grund och botten så var det ju en amerikansk bankkris och då är väl iinte alls konstigt att det då blir billig dollar? De drabbades betydligt hårdare än oss och nu är deras ekonomi stabiliserad igen så är väl naturligt att dollarn då går upp, dollarn har ju gått upp mer än vad svenska kronan har fått ner. För den delen var det fortfarande moderaternas budget som gällde när dollarn gick upp i pris.

Med det sagt tycker även jag nuvarande regering är katastrof, tror dock dollarn hade vart hög i vilket fall som helst iom att usas ekonomi går så pass bra nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Datavetare

Vissa kanske har reagerat på det relativt stora hoppet mellan i5 och i7, det är faktisk lite oförklarligt stort men ca $200 av den skillnaden kan förklaras i att i7-modellen med största sannolikhet lär vara utrustad med i7-6650U som är den första 15W TPD modellen att vara utrustad med Intel Iris Graphics som har 64MB eDRAM -> rejäl skjuts i prestanda för iGPUn.

Tycker personligen just i7-modellerna, p.g.a. eDRAM, och M3 modellen, fläktlös, känns mest intressanta ur ett tekniskt perspektiv. i5-modellerna kommer garanterat ändå vara de som säljer mest, de håller sig på den gyllne medelvägen.

Hur är det med disken i Surface Pro, går den att uppgradera då de 128GB som är enda alternativ för M3-modellen är i minsta laget?

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ulukai:

Nu är ju inte låg växelkurs enkom något dåligt dock. Det gynnar den svenska exporten exempelvis. Därför Kina medvetet håller sin valuta undervärderad.

Även dessa exportföretag måste köpa utrustning från andra, deras arbetare måste ha råd att köpa produkter och vi importerar betydligt mer än vi exporterar, som land. Kan vi inte köpa saker, så får staten mindre skatt. Får vi mindre skatt så har vi mindre att hålla igång allt som är statligt finansierat.

Så jag offrar gärna lite av exportföretagens vinster för att kunna ha råd att gå till sjukhuset, ha råd att handla produkter och få en starkare ekonomi för landet. Fanns en tid där 100 SEK var mycket pengar, och viftade du med den i utlandet så var folk imponerade. Den tiden kommer aldrig igen, men varför ska vi gynna några få företags vinster genom att offra så mycket?

Kina lever på sin export, och den skulle få enorma problem om det föll. Men det leder också till att man skapa en negativ bubbla genom att göra så, då landet aldrig kan bli starkt, rent ekonomiskt sett. De har nu satt sig i denna sits och kan inte lätt komma ur den.... jag vill verkligen inte göra det samma med Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Vissa kanske har reagerat på det relativt stora hoppet mellan i5 och i7, det är faktisk lite oförklarligt stort men ca $200 av den skillnaden kan förklaras i att i7-modellen med största sannolikhet lär vara utrustad med i7-6650U som är den första 15W TPD modellen att vara utrustad med Intel Iris Graphics som har 64MB eDRAM -> rejäl skjuts i prestanda för iGPUn.

Tycker personligen just i7-modellerna, p.g.a. eDRAM, och M3 modellen, fläktlös, känns mest intressanta ur ett tekniskt perspektiv. i5-modellerna kommer garanterat ändå vara de som säljer mest, de håller sig på den gyllne medelvägen.

Hur är det med disken i Surface Pro, går den att uppgradera då de 128GB som är enda alternativ för M3-modellen är i minsta laget?

Måste fråga dock. Det enda som detta större eDRAM:et hjälper är iGPU och ev CPU med DX11. Eftersom du när du köper i7a ofta tittar på dGPU, borde inte dGPU med i5 vara bättre lösning än en i7a med eDRAM och bra iGPU? Glöm inte bort att dGPU sitter i tangentbordet och därför har egen kylning.

Visst är fläktlösheten en bra poäng, men då sitter vi åter med en enhet som är kraftigt termiskt begränsad, med en CPU som för detta har väldigt hög TDP i en tunn enhet. Är lite som Dells ultrabook där Atom CPUn var typ lika snabb över lag som 15W Core-M versionen pga kylningen.

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Paddanx:

Måste fråga dock. Det enda som detta större eDRAM:et hjälper är iGPU och ev CPU med DX11. Eftersom du när du köper i7a ofta tittar på dGPU, borde inte dGPU med i5 vara bättre lösning än en i7a med eDRAM och bra iGPU? Glöm inte bort att dGPU sitter i tangentbordet och därför har egen kylning.

Visst är fläktlösheten en bra poäng, men då sitter vi åter med en enhet som är kraftigt termiskt begränsad, med en CPU som för detta har väldigt hög TDP i en tunn enhet. Är lite som Dells ultrabook där Atom CPUn var typ lika snabb över lag som 15W Core-M versionen pga kylningen.

Alla tester jag sett mellan Atom och Core-M är att den senare totalt demolerar den förra i lägen som är CPU-tunga. Problemet för Broadwell Core-M är lägen där både CPU och iGPU jobbar hårt, då blir prestanda väldigt svårt att förutsäga och det blir en hel del "throttlning". I dessa lägen kan jag också tänka mig att nuvarande Atom-plattform, där just GPU-delen fått sig ett rejält lyft, faktiskt kan hamna rätt nära i prestanda.

I Skylake kan man använda eDRAM till mer än bara iGPU (även om det fortfarande är den viktigaste punkten). eDRAM sitter numer placerad så den inte är en direkt del av CPU-cache hierarkin, istället sitter den på RAM-bussen och kan därmed hjälpa till vid alla transaktioner mot RAM, även de som kommer från PCIe-enheter via DMA. Detta ger fördelar i form lägre strömförbrukning då operationen dels går snabbare (enheten kan snabbare gå i vila) dels kan vissa minnestransaktioner hanteras i eDRAM som drar mindre ström än om det ska ut till RAM. Hur stor denna effekt blir vet vi inte innan det kommer ut tester, men Xeon E5/E7 har sedan Sandy Bridge en liknade funktion som heter DDIO, den funktionen ger upp till 80% högre I/O-prestanda(!).

Nu lär inte eDRAM i Skylake ge lika mycket som DDIO då DDIO specifikt är designad för att maximera I/O-operationer per sekund, men resultatet man fick med DDIO visar att det finns potential att förbättra prestanda här! Främst en fördel för de personer som planerar använda sin Surface Pro 4 som arbetsredskap, var i alla fall mer det jag tänkte på än GPU-prestanda. Vill man spela så ger ändå Iris Graphics med eDRAM tillräckligt med prestanda för att köra hyfsat komplicerade titlar, men gissar att 15W TDP kan sätta en del käppar i hjulet där...

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

@Tompanhuhu:

Surface Pro 4 kommer att finnas i butik i Sverige från den 19 November
Läs mer här.

Hälsningar,

Permalänk
Medlem

Det blir nog ett nytt tangentbord till min trea.
http://www.microsoftstore.com/store/mseea/sv_SE/pdp/productID...

Dyrt men det om man väntar lite..

Permalänk
Medlem
Skrivet av FabriciusRex:

Spelar väl ingen roll vad man röstar. Det är riksbaken som sitter på sedelpressen.

Finansministern utses dock av regeringen, och den Alliansen hade, Anders Borg, fick inte nog med otroligt mycket beröm från EU hur bra han höll koll och ordning på allt, han lyckades mildra samtliga effekter av dessa bankkriser till sådan nivå att Svenska folken ändå hade råd att fungera som vanligt.

Det första hans ersättare gör, är att få panik, skrika uttalande som att här inte finns så mycket pengar som han hoppades, och tappa förtroendet från typ alla utländska investerare. Detta inom loppet av 1 månad... Detta medförde att vår krona gick från stabil till instabil innan 2014 slut, trots att verken budget eller något hade förändrats än.

Så jo, det spelar mycket roll.

Skrivet av sKRUVARN:

I grund och botten så var det ju en amerikansk bankkris och då är väl iinte alls konstigt att det då blir billig dollar? De drabbades betydligt hårdare än oss och nu är deras ekonomi stabiliserad igen så är väl naturligt att dollarn då går upp, dollarn har ju gått upp mer än vad svenska kronan har fått ner. För den delen var det fortfarande moderaternas budget som gällde när dollarn gick upp i pris.

Med det sagt tycker även jag nuvarande regering är katastrof, tror dock dollarn hade vart hög i vilket fall som helst iom att usas ekonomi går så pass bra nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, det drabbade många länder. Tror det hade drabbat värre om inte EU och bla Tyska bankerna hade gått in och "räddat" Grekland.

Det slog väl först 2009, sen återhämtade det sig, och slog igen 2012 i EU om jag inte minns fel. Vi kände ju 2009, men redan 2010 så var det mildrat, och 2012 så hade vi ju ffs Tyskar som kom till Sverige för att handla elektronik...

Du har helt rätt dock att dollarn är den stora grunden, och när den går upp så blir det dyrare. Men endast om vår egen valuta inte hänger med. Notera att samtliga valutor, från EUR, Pund och Dollar har alla gått upp, och detta är inte pga en valuta, utan pga vår valuta inte följde med, då det tappade mycket styrka.

Vi får se vad som sker i framtiden, men det ser inte ljust ut i mina ögon när nuvarande Regering behöver höja skatter för att få in pengar för att hoppas täcka vården, när de redan bränt mer pengar där än denna skattehöjning skulle gynna. Mao, vi skulle få en höjning, och vården skulle ändå inte få "nog" med pengar.

Kombinera det med negativ ränta... gör det meningslöst att spara, och folk tar lån till höger och vänster så vi blir mer skuldsatta och fattigare för sakerna kostar mer pga valutorna.

Permalänk
Inaktiv

För dyra för mig, men förhoppningsvis blir konkurrenterna och Surface 3 PRO nu billigare.

Permalänk
Medlem

När kommer den vägghängda modellen då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

När kommer den vägghängda modellen då?
http://i.imgur.com/LKTBPdd.png

Den har bytt namn till surface hub

Tyvärr får jag säga att den här kanseringen möts av ett stort jaha? från mig.
Jag har inte sett någon bekräftelse på att M3 skulle vara fläktlös men är den det så är det väl i varje fall nått nytt men priserna är för höga i förhållande till vad man får och i övrigt ser jag inget som lockar mig.

En vanlig surface 3 icke pro känns mest lockande just nu om det itne kommer en bra klon

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem

Trevliga produkter, hade blivit ett köp om SP4 hade haft stöd för thunderbolt 3.

Visa signatur

PC: 3700X, 5700XT Thicc III, Prime X370-Pro, 16GB 3200Mhz

Permalänk
Medlem

Gällande pennan, är det inte ganska troligt att det är ett års aktivt användande batteritiden gäller? Det skulle förklara varför redaktionen anser att det inte är ett problem. Jag menar, det tar ett par år att komma upp i det.

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

OnT: Ang pennan, så är jag faktiskt lite besviken. De kunde satt i ett mindre batteri och ordnat med trådlös laddning. Kan vi ladda telefonerna med det, kan vi väl ladda en penna med det.

Hatar faktiskt att behöva ladda alla mina telefoner (minst 2), iPads (2 st), Surface Pro, datorer, trådlösa tangentbord och klockor.

Därav att jag lagt ner att använda trådlösa BT-headset. Orkar inte med så många prylar att behöva se till att ladda och kolla att de är OK status på.

Föredrar personligen penna av Wacom-teknik (som tar energi trådlöst ifrån digitizern under), men tror att de har mer eller mindre patent på den batterilösa tekniken.

Går inte det, så byter jag hellre batteri en gång om året i pennan (utbytbart, precis som i Microsofts möss och tangentbord), än att behöva ladda en gång i månaden (eller vad som nu krävs).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/