Permalänk

Söker billigare actionkamera

Tjena!

Ska den 20e till USA i 10 dagar där jag tänkte uppleva så mycket som möjligt. Då det förmodlingen blir en engångsupplevelse så skulle jag vilja fånga dessa aktiviteter och platser på film! Jag vet bland annat att jag ska åka "propellerbåt" och kolla krokodiler som exempel, universalstudios/ seaworld exempel. Dock vill jag även kunna använda den året om när man gör kul grejer med polare såsom resor, longboard roadtrips etc!

Då denna resan kommer något olägligt, det vill säga precis när jag och tjejen ska flytta till första lägenheten, letar jag efter något lite enklare och billigare men som ändå ger schysst film och inte är fullständig skräpkvalité. Jag har kikat lite på GoPros instegsmodell, GoPro Hero. Undrar dock om någon har erfarenhet av lite mer "udda" märken, det vill säga som kanske inte är lika dyra som GoPro men ändå ger schysst kvalité. Det som egentligen är viktigt...

- Finns undervattenshus till modellen, helst med.
- Att jag kan montera den på någon form av "pinne".
- Kunna få tag på det tills innan den 20e är ett måste.
- Samt att det inte ska vara fullständigt kass kvalité.. Inte värt att snåla om man får betydligt bättre grejer för någon hundralapp extra.

Så jaa.. Tips uppskattas på actionkameror samt "reviews"/ för och nackdelar med GoPro Hero till en kille som i dagsläget inte kräver top of the line grejer för 3-4 tusen.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Har hört mycket gott om denna, och funderar själv på att fixa den.

http://www.cyberphoto.se/info.php?article=HDRAZ1kit

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk
Skrivet av pAcKiE:

Har hört mycket gott om denna, och funderar själv på att fixa den.

http://www.cyberphoto.se/info.php?article=HDRAZ1kit

Rätt stor dock.. Undrar hur det fungerar med fästen? Är inte sugen att ha den på huvudet..

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem

Tycker väl inte den är så farligt stor, sen så personligen tycker jag det är skönare med side mounted kontra front mounter som GoPro, men ska man ha den utan hjälm är den kanske lite stor att ha på huvudet.

Annars är ju denna mindre
http://www.cyberphoto.se/info.php?article=cubebla

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk
Skrivet av Yooriitzz:

Jag kikade faktiskt på den en hel del igår kväll! Verkade ha fått rätt schysst kritik. Dock verkar det som att dem skeppas från kina, orkar inte betala 20-30$ extra för att dem ska skickas på en vecka. Annars kan det ta upp till 20 dagar till 1 ½ månad sadly :/ Behöver den till nu den 20e!

Permalänk

Kolla in sony dom har rätt så bra instegs modeller har själv minstingen hdr az1

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming/Allround Dator: I7 4790k, Gigabyte windforce 3X 2gb GTX 760, CX500, H440, MSI Z97 Gaming 5, Hyper 212 Evo
Laptop 1. Asus k73e: intel core i5 2410m HD3000 bästa laptopen jag haft/använt synd bara att den börjar visa 4 år av släpandes till kompisar :(
Laptop 2. EN TV43CM: A6-4400m Platta: Surface pro 1

Permalänk
Skrivet av pAcKiE:

Tycker väl inte den är så farligt stor, sen så personligen tycker jag det är skönare med side mounted kontra front mounter som GoPro, men ska man ha den utan hjälm är den kanske lite stor att ha på huvudet.

Annars är ju denna mindre
http://www.cyberphoto.se/info.php?article=cubebla

Hellre något i stuck med denna sistnämnda då. Gillar när dem är lite mindre och kompakta!

Skrivet av ShatteredXs:

Kolla in sony dom har rätt så bra instegs modeller har själv minstingen hdr az1

Skickades från m.sweclockers.com

Aa hört mycket bra om dem, men jag gillar inte storleken samt utförandet. Söker mer något i stuck med GoPro modellerna! Vet dock inte om Sony har något liknande modellmässigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simonbhehe:

Hellre något i stuck med denna sistnämnda då. Gillar när dem är lite mindre och kompakta!

Aa hört mycket bra om dem, men jag gillar inte storleken samt utförandet. Söker mer något i stuck med GoPro modellerna! Vet dock inte om Sony har något liknande modellmässigt

Kör med mobilen på resan

Eller köp en bättre kompakt, så att du får fin kvalitet på bilder o foto.

Du måste ju inse själv att denna resan, kommer du aldrig göra om igen!!!!

Skulle det inte varit roligt att få OK bilder/filmer med sig hem och titta på senare?
Kameran kan du sälja sen, efter resan!

Och köp sen en Gopro, när det är dags för longboard roadtrips hemma.

Bara en tanke

M v h

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Om du skulle köpa en GoPro så kan du väl lika gärna köpa den billigare i USA istället för att köpa en i Sverige och ta med sig? Eller du har tänkt att filma flygresan dit?
Skulle bli förvånad om du inte kan hitta en butik i USA som har GoPro i lager.
Nackdelen är att du måste upp till silver om du vill ha extra batteri.

Det är väl värre om det ska vara någon udda model/märke som kanske inte finns i butik.

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Kör med mobilen på resan

Eller köp en bättre kompakt, så att du får fin kvalitet på bilder o foto.

Du måste ju inse själv att denna resan, kommer du aldrig göra om igen!!!!

Skulle det inte varit roligt att få OK bilder/filmer med sig hem och titta på senare?
Kameran kan du sälja sen, efter resan!

Och köp sen en Gopro, när det är dags för longboard roadtrips hemma.

Bara en tanke

M v h

Hmm.. Jajo, det är dock storleken jag gillar på den och att jag kan ha den om jag ska göra lite mer "extrema" saker
Bilder lär jag ta lite med telefonen, har dock bara en S4 atm så får väl se lite..

Skrivet av GuessWho:

Om du skulle köpa en GoPro så kan du väl lika gärna köpa den billigare i USA istället för att köpa en i Sverige och ta med sig? Eller du har tänkt att filma flygresan dit?
Skulle bli förvånad om du inte kan hitta en butik i USA som har GoPro i lager.
Nackdelen är att du måste upp till silver om du vill ha extra batteri.

Det är väl värre om det ska vara någon udda model/märke som kanske inte finns i butik.

Lär ligga på samma pris då dollarn har gått upp så mycket, samt att jag måste lokalisera en butik där som säljer Gopro!
Aa jag vet men täntke ha detta som "första kamera" isåfall för att testa mig fram beroende på hur mycket jag kommer använda den sen