Köpråd - In-ear hörlurar? (Starta inte en ny tråd, fråga här istället)

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av block:

ja inte fasen köper jag lurar för 1400:- utan att få provlyssna på dom

Då får man ju hoppas att de har ett par som är till för provlyssning, och inte ett par som någon annan får köpa sen

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

tips på ett par in-ear lurar?

1. Musiksmak?
Zeppelin, Pink Floyd, Lana del rey, The boxer rebellion, Deep purple, Alphaville, Fink, Kent, Hozier, The rolling stones, alt-J, 30stm, Portugal the man, Depeche mode, TSP, The temper trap.

Såååå mest rock, men allt är av smak typ då mycket musik låter bra i mina öron.

2. Vad är viktigt för dig ljudmässigt?
Det får inte vara för mycket bas, det ska vara fin klang och detaljerat ljud. Lite som att lyssna på en väl producerad CD ihop med en bra ljudanläggning...

3. Hur kommer du driva dom?
Oneplus One - bör roota den har jag noterat.

4. Hur kommer du använda dom?
Bussen, till och från jobbet/skolan.

5. Budget?
Bra fråga, det beror på helt enkelt. Är de värda sitt pris så har jag inga problem att betala. Men helst så ska vi hålla oss under 1000-lappen.

6. Önskas Mic & fjärr?
Om det finns, men det är ljudet och musiken jag vill åt, så rena stereolurar är nog det som passar bäst.

7. Annat som är viktigt att veta?
Normala(?) hörselgångar, gärna trasselfri sladd... Eller en sån där bred, men platt sladd som iallafall känns som att den håller bättre.

Permalänk
Medlem

Har tittat på de här Beyerdynamic men tänkte kolla här om det finns några som är mer prisvärda först. Kan även tänka mig ett par on-ear i lågprofil, så känn er fria att länka om ni vet några!

1. Musiksmak?
Min musiksmak är väldigt blandat, lyssnar på det mesta. Men om man ska skära ner lite så är det väl inte allt för mycket hårdare rock, brukar dra mig lite mer åt det lugnare hållet.

2. Vad är viktigt för dig ljudmässigt?
Föredrar balanserat ljud, inte för mycket bas men inte för lite heller.

3. Hur kommer du driva dom?
Galaxy S4, Spotify och youtube främst

4. Hur kommer du använda dom?
Ska ha dom under resor, både längre och kortare och till lektioner. Detta gör att jag gärna har ett par som inte läcker även vid högre volymer.

5. Budget?
700 +- 100 kr låter väl bra, behöver inga monster-lurar.

6. Önskas Mic & fjärr?
Mic är inget jag kommer använda, men fjärr är väl alltid trevligt.

7. Annat som är viktigt att veta?
Har haft stora problem med hoptrasslade hörlurar förr så + i kanten om dom är trasselfria. Det ska sägas att jag inte kommer vara den som betalar för dom då julafton snart är här, så var inte rädd för att länka högre priser än budgeten om lurarna är värda det.

Permalänk
Medlem

Vet att detta egentligen är fel kategori, så om någon tycker att detta är väldigt enerverande så får väl hen ta bort eller flytta eller liknande.

Men såhär är läget: jag söker ett par hörlurar med bygel modell (över huvet alltså) alltså inte in ear. Jag har kollat runt här på forumet men de flesta trådarna är så gamla så att hörlurarna som tipsades där har gått ut.

1. Mest rock i alla former (mustasch, sabaton, imagine dragons, metallica, led zeppelin) men det förekommer också lite hip hop ibland.

2.att ljudet ska vara "rätt". Alltså inte övermycket bas t.ex beats eller liknande, utan det ska vara väl balanserat med varm bas och bra mellanregister. Det skall alltså passa till musik inspelat från "riktiga" instrument.

3 min nexus 5.

4. Bussen, gymmet, lektioner och när jag trummar.

5. 0-1000kr.

6. Mic och fjärr är såklart ett plus, men ljud prioreteras MYCKET högre.

7.ska vara snygga och isolera bra eftersom att de används på ställen som t.ex bussen.

Tack på förhand!!!!

Permalänk
Medlem

1. Old school hip hop (Nas, Wu-tang Clan, Mobb Deep, Smif-N-Wessun, ATCQ osv)

2. Att det är ett så bra som ljud som möjligt för ett par ganska tåliga lurar. Hade ett par A-jays som passade mig, men tyvärr slutade de funka efter ca 8 månader.

3. Via min iPhone 5!

4. All round, på väg till & från bussen, i skolan osv. Inte hemma dock.

5. Runt 500 kr

6. Mic är ett stort plus, volymkontroll är ett mindre plus. Inget av dom är måsten dock ifall det är gigantisk skillnad i kvalitet och ljud mellan 2 par.

7. Ska inte läcka ljud, gärna en sladd likt A-jays även fast jag inte bryr mig om trassel! Vill inte ha ett par A-jays även om de är bra för mig, då mina kompisar som också haft hörlurarna också haft problem med att de bara slutar fungera en dag, så jag litar inte på kvaliteten!

Tack på förhand!!!

EDIT: Dessa är några som faller mig i smaken! Vet inte hur ljudet är dock, någon som vet?

EDIT2: Har ögat lite på dessa från Sony samt från Philips. Vilka av dessa passar mig bäst tro? Finns det några bättre i prisklassen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Då får man ju hoppas att de har ett par som är till för provlyssning, och inte ett par som någon annan får köpa sen

det gick fint å lyssna, köpte dom

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av block:

det gick fint å lyssna, köpte dom

De öppnade alltså en förpackning och lät dig prova dem?

Vill du påminna mig om vilken butik det var, så jag vet vilka jag ska hålla mig borta från vid ett eventuellt köp?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Finns de bättre/mer prisvärda än dessa?

https://www.dustinhome.se/product/5010763165/t103z

Dvs finns de bättre hörlurar än dom för de priset?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av direktiv:

Finns de bättre/mer prisvärda än dessa?

https://www.dustinhome.se/product/5010763165/t103z

Dvs finns de bättre hörlurar än dom för de priset?

Jag tittade också på dessa då mina nuvarande från Sennheiser håller på att falla isär... Det är ju en bra rabatt, men jag kan bara hitta en recension (som iofs var väldigt positiv).

EDIT: Jag såg att mikrofonen ska vara för iPhone... Kommer Android inte känna igen det som ett headset?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Jag tittade också på dessa då mina nuvarande från Sennheiser håller på att falla isär... Det är ju en bra rabatt, men jag kan bara hitta en recension (som iofs var väldigt positiv).

EDIT: Jag såg att mikrofonen ska vara för iPhone... Kommer Android inte känna igen det som ett headset?

Kommer nog inte fungera vet att dom är töntiga med det tyvärr.

Här är några omdömen.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=2411249

Permalänk

1. Musiksmak?
mest metal

2. Vad är viktigt för dig ljudmässigt?
rent ljud inte överdriven bas

3. Hur kommer du driva dom?
ZTE flex S

4. Hur kommer du använda dom?
på jobbet. spotify

behöver klara att kunna fastna i saker ibland.

Komma emot varma ytor ibland (100-750°c) då de händer att man ibland lägger emot kläderna mot nått varmt.

Väldigt tåliga mot div smörjmedel och fett då de ofta kommer bli skitiga bitvis eftersom det inte går att dra dem innanför kläderna hela vägen ner i byxfickan.

5. Budget?
billiga om ja kommer få byta lika ofta som nu brukar ha råkat smälta sönder sladden eller fastnat i nått så de börjat glappa i kontakten annars upp till 1000:- om de kommer hålla i flera år i dessa extrema miljöer

6. Önskas Mic & fjärr?
gärna det och gärna med volymkontroll

7. Annat som är viktigt att veta?
njae gärna svarta eller annan mörk färg som gör att skiten inte syns lika bra vita funkar ej nå bra men om de e ända alternativet så visst.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av direktiv:

Kommer nog inte fungera vet att dom är töntiga med det tyvärr.

Här är fler recensioner.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=2411249

Har svårt att räkna omdömen på Prisjakt som recensioner, men jag hittade några "riktiga" och det verkar vara bra lurar för priset. Så till halva priset bör det ju vara ett hyfsat kap.

Någon skrev att volymknapparna inte fungerar, men att mittenknappen fungerar (antar att det är den man svarar med?), men jag kunde svurit på att jag läst någonstans för länge sedan att det går att fixa. Man kanske måste roota telefonen?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Har svårt att räkna omdömen på Prisjakt som recensioner, men jag hittade några "riktiga" och det verkar vara bra lurar för priset. Så till halva priset bör det ju vara ett hyfsat kap.

Någon skrev att volymknapparna inte fungerar, men att mittenknappen fungerar (antar att det är den man svarar med?), men jag kunde svurit på att jag läst någonstans för länge sedan att det går att fixa. Man kanske måste roota telefonen?

Klumpigt av mig jag menade givetvis omdöme rättar.

Permalänk
Medlem

Är http://www.cyberphoto.se/info.php?article=1112-32&utm_source=... något att ha? För 200kr känns det rätt värt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

1. Musiksmak?
mest metal

2. Vad är viktigt för dig ljudmässigt?
rent ljud inte överdriven bas

3. Hur kommer du driva dom?
ZTE flex S

4. Hur kommer du använda dom?
på jobbet. spotify

behöver klara att kunna fastna i saker ibland.

Komma emot varma ytor ibland (100-750°c) då de händer att man ibland lägger emot kläderna mot nått varmt.

Väldigt tåliga mot div smörjmedel och fett då de ofta kommer bli skitiga bitvis eftersom det inte går att dra dem innanför kläderna hela vägen ner i byxfickan.

5. Budget?
billiga om ja kommer få byta lika ofta som nu brukar ha råkat smälta sönder sladden eller fastnat i nått så de börjat glappa i kontakten annars upp till 1000:- om de kommer hålla i flera år i dessa extrema miljöer

6. Önskas Mic & fjärr?
gärna det och gärna med volymkontroll

7. Annat som är viktigt att veta?
njae gärna svarta eller annan mörk färg som gör att skiten inte syns lika bra vita funkar ej nå bra men om de e ända alternativet så visst.

Hade inte satsat på några större summor pengar på "hållbara lurar", då de i princip inte existerar för dessa miljöer. Lägg dig på smärtgränsen rent ekonomiskt och kör på slit och släng, känns som det blir billigast i slutändan då de dyra lurarna troligen kommer gå sönder precis lika snabbt som de billiga.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk

1. Musiksmak?
DnB, house, electro och dubstep.

2. Vad är viktigt för dig ljudmässigt?
Klart ljud med tung bas.

3. Hur kommer du driva dom?
Samsung Galaxy Fame, Spotify.

4. Hur kommer du använda dom?
På bussen och på gymmet.

5. Budget?
Högst 2000 kr.

6. Önskas Mic & fjärr?
Nope.

7. Annat som är viktigt att veta?
Vänstra hörselgången är lite mindre än den högra (medium på högra).
Hur hörlurarna ser ut spelar inte jättestor roll, kvaliteten på ljudet är viktigare.
Det är viktigt att de isolerar bra.
Vill helst inte beställa ifrån utlandet.

Tack på förhand!

Permalänk

NOIR 3 knappars hörluar för Android med Hybridteknik

Nyttjar just nu Degauss Labs Dual Driver 3-knappars headset för Android, som jag tycker låter riktigt bra. Bra balans med lite extra tryck i basen och så tre knappar för Android. Se nedan för hur mina urvalskriterier var vid mitt val. Dual Driver får även bra recensioner http://www.torontothumbs.com/2014/12/26/reviews-dual-driver-e...

Mina urvalskriterier för Degauss Dual Driver var:

1. Musiksmak?
Electronisk musik i alla former, och 80-90tals heavy metal, 70-80tals Funk

2. Vad är viktigt för dig ljudmässigt?
Tydligt och klart ljud på alla nivåer, dvs bas, mittenregister och diskant. Viktigt: Sång skall hörs tydligt inte som något mumlande.

3. Hur kommer du driva dom?
Sony Xperia Z3 Compact och Nexus 5, och där att alla knappar skall funka!

4. Hur kommer du använda dom?
Till och från jobbet mestadels, så att kunna starta stoppa musik, höja sänka ljud från micens tre knappar är värdefullt.

5. Budget?
Högst 700kr

6. Önskas Mic & fjärr?
Absolut, 3-knappar för Android, INTE iPhone.

7. Annat som är viktigt att veta?
prio 1. Yttersta ljudkvalitet till rimlig kostnad, och prio 2. gärna snygg design prio 3. trasselfria kablar
prio 4. att man kan nyttja Comply foam tips till dem. Dessa är väsentligt mer formbara och ger en bättre ljudbild än "vanliga silikon" buds. http://www.complyfoam.com/ (sök på degauss)

NOIR hybridlurar med balanserade högtalarmembran
Nu har jag dock sett att de släppt en lur - NOIR som nyttjar Hybridteknik. Har tidigare tittat på Sonys Hybrid in ear men de har ju bara för iPhone vilket är märkligt med tanke på att de gör Z3:an, antar att den högra handen inte vet vad den vänstra gör i ett sånt stort bolag, nåväl. Dessa har även legat i en prisklass för högt upp, skall jag byta lurar är 1000kr max...

Intressant var att Sonys hybridlurar har ju vunnit mängder av tester pga hybridtekniken, som blandar balanserade högtalare med en dynamisk (dubbla högtalare i vardera öra, men med olika tekniker) på så sätt får man fram både grymma detaljer och bra bas. Är det någon som testat Degauss Labs Noir och vet hur den låter ? Jag är sjukt sugen på att ge mig själv en julklapp och skall köpa den, men vill gärna höra om det redan är någon som kör den. Skicka då mig gärna ett PM snarast. länk: http://degausslabs.com/earphone/noir

Permalänk

1. Musiksmak?
J-pop, Electro och allt möjligt.

2. Vad är viktigt för dig ljudmässigt?
Vet inte riktigt.

3. Hur kommer du driva dom?
LG G2 och Laptop

4. Hur kommer du använda dom?
På bussen, skolan och hemma.

5. Budget?
Högst 1.500 kr.

6. Önskas Mic & fjärr?
Skulle kunna vara bra, men inget måste.

7. Annat som är viktigt att veta?
Vill gärna kunna köpa den i en riktig butik och inte webbutik.

Tack.

Permalänk
Medlem

1. Musiksmak?
Mestadels House men är lite allround.

2. Vad är viktigt för dig ljudmässigt?
Vet inte riktigt.

3. Hur kommer du driva dom?
Sony Xperia Z3.

4. Hur kommer du använda dom?
Hemma, bussen, gymmet, skolan.

5. Budget?
Har ingen riktig gräns.

6. Önskas Mic & fjärr?
Är inget måste.

7. Annat som är viktigt att veta?
Jag skulle helst av allt vilja ha ett par hörlurar som har en form som Apples Earpods, har försökt leta en del själv men utan vidare framgång.

*EDIT* Beställde ett par Degauss Pocket

Permalänk
Medlem

Ett tips för er som vill ha lurar med en v-kurva, d.v.s. litet mer bad och diskant, är Sennheiser Momentum In-Ear. Personligen tycker jag att de låter bäst av alla in-ear-lurar jag ägt. Jag lyssnar dock mycket på olika former av EDM när jag är ute och rör på mig.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem

1. Musiksmak?
topplistorna, pop, inte så mycket rock och house

2. Vad är viktigt för dig ljudmässigt?
inte för stark bas, balanserat, "rent" ljud

3. Hur kommer du driva dom?
mobilen, s3

4. Hur kommer du använda dom?
överallt, skola, lektioner, mellan lektioner, påväg hem osv

5. Budget?
runt 500 +-

6. Önskas Mic & fjärr?
mic kvittar, fjärr är ju alltid skönt, inget måste

7. Annat som är viktigt att veta?
ljudisolerade, + ifall dom är snygga
(att du har små hörselgångar, dom måste vara snygga, viktigt att dom isolerar bra, kabeln får ej ge ifrån sig oljud när man kommer åt den, du vill inte beställa från utlandet osv)

Permalänk
Medlem

Men på riktigt?

Varför spenderar vissa flera tusen på ett par lurar,,,,och sedan lyssnar på mp3 via mobilen???

Helt bortkastat ju, blir bara en penisförlängning ingen märker av!

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Fyndjägare

Såg att JVC HA-FXT90 går att hitta till riktigt bra pris 365kr på ebay numera. Den är EOL vad jag vet så det borde förklara det fina priset.
Dual dynamic driver och ser lite rolig ut men lätt värd detta pris enligt mig. Minns att den inte var för skrikig diskanten, fint mellanregister för prisklassen och en nice basbotten senast jag lyssnade.

Tänk på att det är Kinesiskt nyår därav
"This seller is currently away until Feb 25, 2015. If you make a purchase, there may be a delay in processing your order."

Och som vanligt på ebay. Man kan aldrig vara 100% på att det inte är en kopia =(

http://www.ebay.com/itm/Original-JVC-HA-FXT90-TWIN-SYSTEM-Hea...

http://www.ebay.com/itm/Victor-HA-FXT90-Twin-System-In-ner-Ea...

L2 guldfärgad. Ska vara likadan annars.
http://www.ebay.com/itm/Victor-HA-FXT90L2-FXT90-Twin-System-I...

Recension
http://theheadphonelist.com/headphone_review/jvc-ha-fxt90/

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Fyndjägare

En jäkligt prisvärd hörlur för inga pengar.

Sony MH1C finns i snygg recable variant från Lucky Ears i Danmark. Orginalkabeln är hemsk och rätt jobbig att byta själv.
Pris $40 + frakt.
Verkar vara fri frakt över $60.

http://www.luckyears.com/earphones/re-cabled-sony-mh1/

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem

JBL Synchros Reflect A, någon som har erfarenhet av dem?

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

1. Musiksmak?
Allt möjligt, men gillar bas

2. Vad är viktigt för dig ljudmässigt?
Se #1

3. Hur kommer du driva dom?
Galaxy s6

4. Hur kommer du använda dom?
Tåget till och från skolan, samt i skolan

5. Budget?
400
6. Önskas Mic & fjärr?
Ja, till android

7. Annat som är viktigt att veta?
Ganska små hörselgångar
Platt kabel vore nice

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

Hej jag har en fråga angående beyerdynamic dx160 iE (samma som idx160 iE men utan mic).

Läste från en person att det brusar när man går med dem då de har en tunn platt kabel, är ganska säker på att de inte gör det men måste få det bekräftat av någon här.

Sedan undrar jag ifall dessa går att gymma med (tänkte med vatten/svett), det borde väl inte heller vara några problem?

Och till sist undrar jag hur dessa står sig emot Supra Nitros

Jag lyssnar mest på pop, väldigt många olika artister.

Är osäker på vad jag gillar ljudmässigt då jag alltid använt de som följer med telefonen.

Kommer drivas av en xperia z2

Kommer användas när jag går/åker buss/gymmar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GPU: MSI GTX 970 4G Gaming CPU: i5 4690k Mobo: Asus Z97-a RAM: Corsair Vengenace LP DDR3 1600MHz 8GB SSD: Kingston SSDNow V300 120GB PSU: XFX ProSeries Core Edition 550W Chassi: Cooler Master CM 690 II Basic

Permalänk
Medlem

Hejsan hoppsan! Tänkte kolla om någon kan tipsa om ett par schyssta in-ear hörlurar. Jag har fruktansvärt dålig koll på sånthär då jag inte har använt hörlurar på många år.

1. Musiksmak?
Metal.

2. Vad är viktigt för dig ljudmässigt?
Hyvsad bas.

3. Hur kommer du driva dom?
Sony Z2, Android.

4. Hur kommer du använda dom?
Jobbet. Jobbar inom industri så det är ofta i bullrig miljö och höga temperaturer.

5. Budget?
200-300kr? Med tanke på arbetsmiljön så känns det som att hörlurarna kommer gå sönder ganska snabbt, vill därför inte lägga ut några stora summor.

6. Önskas Mic & fjärr?
Njet.

7. Annat som är viktigt att veta?
Tror att jag har ganska små hörselgångar, det brukar vara lite problematiskt att använda normalstora öronproppar. De behöver ej vara snygga, dock får de gärna vara svarta eller annan mörk färg så att det inte syns att de har blivit smutsiga. Beställer helst inte från utlandet. De får gärna stänga ute buller/oljud.

Tack på förhand!

/ schectoo

Permalänk
Skrivet av abbe99:

Hej jag har en fråga angående beyerdynamic dx160 iE (samma som idx160 iE men utan mic).

Läste från en person att det brusar när man går med dem då de har en tunn platt kabel, är ganska säker på att de inte gör det men måste få det bekräftat av någon här.

Sedan undrar jag ifall dessa går att gymma med (tänkte med vatten/svett), det borde väl inte heller vara några problem?

Och till sist undrar jag hur dessa står sig emot Supra Nitros

Jag lyssnar mest på pop, väldigt många olika artister.

Är osäker på vad jag gillar ljudmässigt då jag alltid använt de som följer med telefonen.

Kommer drivas av en xperia z2

Kommer användas när jag går/åker buss/gymmar

Skickades från m.sweclockers.com

Tyvärr så är de felsta "mainstream" lurar typ Supra,beyer,jays osv helt okej ljudmässigt. Men "platt trasselfri mirakelkabel" är det värsta man kan använda på en in-ear lur. Speciellt om du går eller ska träna. Det enda du kommer höra är ett kraftigt "smällande" från kabel när den nuddar minsta luftpartikel.

är det någon form av fysisk aktivitet inblandad, typ som att röra sig på stolen eller andas så MÅSTE man enligt mig ha en lur där kabeln går över örat. Typ shure SE215, Vsonic VSD5, VSD2 och VSD3.

Kan vara något att tänka på om det nu inte är så att du redan köpt lurar dvs

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agustavsson:

Tyvärr så är de felsta "mainstream" lurar typ Supra,beyer,jays osv helt okej ljudmässigt. Men "platt trasselfri mirakelkabel" är det värsta man kan använda på en in-ear lur. Speciellt om du går eller ska träna. Det enda du kommer höra är ett kraftigt "smällande" från kabel när den nuddar minsta luftpartikel.

är det någon form av fysisk aktivitet inblandad, typ som att röra sig på stolen eller andas så MÅSTE man enligt mig ha en lur där kabeln går över örat. Typ shure SE215, Vsonic VSD5, VSD2 och VSD3.

Kan vara något att tänka på om det nu inte är så att du redan köpt lurar dvs

Tack men har redan köpt beyerdynamic dx 160ie. Är väldigt nöjd men du har lite rätt i det med kabeln, man får fixa till de lite då och då :/

Hör dock knappt hört något brus från kabeln, en gång när det blåste väldigt mycket hörde jag det och någon gång då och då när det blåser ganska mycket fast endast mellan låtar då.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GPU: MSI GTX 970 4G Gaming CPU: i5 4690k Mobo: Asus Z97-a RAM: Corsair Vengenace LP DDR3 1600MHz 8GB SSD: Kingston SSDNow V300 120GB PSU: XFX ProSeries Core Edition 550W Chassi: Cooler Master CM 690 II Basic