The Witcher 3: Wild Hunt – den stora tråden

Permalänk
Medlem

Är GOG liknande Steam, dvs du får ett spelbibliotek med dina köpta spel? Har ingen lust att betala steam-priset för spelet

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Gustav.Henrik:

Är GOG liknande Steam, dvs du får ett spelbibliotek med dina köpta spel? Har ingen lust att betala steam-priset för spelet

Om du installerar deras nya Galaxy-tjänst så blir det väldigt likt steam, med en klient som automatiskt uppdaterar dina spel och är allmänt behagligt att använda. Men även utan det får du en virtuell spelhylla med alla dina inköp, där du kan hämta hem och spela var för sig utan att vara ansluten någonstans eftersom en av grundbultarna i GOG är att det ska vara DRM-fritt.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Om du installerar deras nya Galaxy-tjänst så blir det väldigt likt steam, med en klient som automatiskt uppdaterar dina spel och är allmänt behagligt att använda. Men även utan det får du en virtuell spelhylla med alla dina inköp, där du kan hämta hem och spela var för sig utan att vara ansluten någonstans eftersom en av grundbultarna i GOG är att det ska vara DRM-fritt.

Det låter bra det, upptäckte dock att det visst kostade 60+ usd även där. Vart får man egentligen tag på spelet under 300kr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustav.Henrik:

Det låter bra det, upptäckte dock att det visst kostade 60+ usd även där. Vart får man egentligen tag på spelet under 300kr?

Om man är VIP på greenmangaming så kostar det £19,99 nu.

Visa signatur

In Win A1 Plus || AMD Ryzen 5600X || Be Quiet! Dark Rock Slim || Asus ROG Strix B550I || Zotac RTX 3060Ti || Corsair Vengeance LPX 3200Mhz 16Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Creutz:

Om man är VIP på greenmangaming så kostar det £19,99 nu.

Hjälper nog föga då jag inte ens hört talas om det förut :/. kan det här fungera? http://www.spellyan.se/gogcom-koder/the-witcher-3-wild-hunt.h...

Permalänk
Medlem

Spelet kostar 330 kr på electroworld för fysisk version. Samma pris jag betalade vid release.

Permalänk
Medlem

Kostar fortfarande 207:- på https://www.instant-gaming.com/en/. Köpte precis en kod och fick den 5 sekunder senare. Aktiverad via GOG och laddas ner nu!

Visa signatur

NZXT H1 || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 1070 Dual OC || Ryzen 5 2600X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Manett:

Kostar fortfarande 207:- på https://www.instant-gaming.com/en/. Köpte precis en kod och fick den 5 sekunder senare. Aktiverad via GOG och laddas ner nu!

Köpte också min kod därifrån. Mycket spel för pengarna

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Patch 1.09 ska innehålla många uppdateringar för alla plattformar och dessutom prestandaförbättringar för PS4.

http://forums.cdprojektred.com/threads/56873-News-on-patch-1-...

Permalänk
Medlem

Det blev ett köp från Spellyan för min del visste inte om instantgaming så gav 265kr men det var riktigt smidigt och fick det via GOG. Det är ju riktigt snyggt också visserligen i 33-50 fps @ 4k men det flyter ok ändå för mig som inte är van vid 144Hz precis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TraxMate:

Spelet kostar 330 kr på electroworld för fysisk version. Samma pris jag betalade vid release.

Om man köper den fysiska versionen får man också en digital version på GOG.

Visa signatur

CPU:intel core i5 2500k 3.30ghz||MB:Gigabyte z68x-ud3h-b3||
RAM:corsair vengeance 8gb 1600mhz||GPU:kfa2 gtx 680 (accelero hybrid)||
PSU:corsair TX750w||CHASSI: fractal design define r3 ||
HDD:2tb||SSD:120gb||

Permalänk
Medlem
Skrivet av gwin:

Om man köper den fysiska versionen får man också en digital version på GOG.

Ja man får med en nyckel som man bara skriver in på GOG så har du det där också.

Permalänk
Entusiast

Trailer för Hearts of Stone!

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

1.10 patch log släppt nu. Herre gud vilken patch det kommer bli xD
http://bit.ly/patch110log

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

1.10 patch log släppt nu. Herre gud vilken patch det kommer bli xD
http://bit.ly/patch110log

Jösses vilken patch!

Äntligen fixar dom detta: Fixes rare issue whereby player character in combat mode would be propelled into
the air when stepping on boat tiller.
Har lett till mycket frustration när jag letat smuggelgods

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Rejäl patch. Det är väl inte fel att gissa att den släpps i samband med första expansionen nu 12:e oktober.

Permalänk
Medlem

Fel av mig. Patchen släpps idag och är tydligen redan ute på Steam och PS4.
https://twitter.com/Marcin360/status/652415961358856192

Permalänk
Skrivet av Buio:

Fel av mig. Patchen släpps idag och är tydligen redan ute på Steam och PS4.
https://twitter.com/Marcin360/status/652415961358856192

Håller på med min nu. 17GB... så se till att ha plats på era diskar

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Först äter nedladdningen upp all bandbredd så kunde inte ens surfa och sen så kraschade det efter knappt 10 minuter spelande... yay

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

1.10 patch log släppt nu. Herre gud vilken patch det kommer bli xD
http://bit.ly/patch110log

herre gud, the mother of patches, grymt jobbat av utvecklarna, om alla kunde följa samma spår skulle jag se 10 år yngre ut än vad jag gör efter alla spel jag testat genom åren.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Entusiast
Skrivet av BrottOchStraff:

herre gud, the mother of patches, grymt jobbat av utvecklarna, om alla kunde följa samma spår skulle jag se 10 år yngre ut än vad jag gör efter alla spel jag testat genom åren.

Det absolut bästa hade ju varit om utvecklare kunde släppa spel som slipper 10st monsterpatchar, men ja detta är väl näst bäst.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Någon annan som har problem med att spelet kraschar med nya patchen? Spelet har aldrig någonsin kraschat för mig tidigare men nu händer det titt som tätt när jag t.ex öppnar en dialog med vissa innkeepers.

Visa signatur

NZXT H1 || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 1070 Dual OC || Ryzen 5 2600X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz

Permalänk
Avstängd

Vill du spela Heats of stone lite tidigare och kör GOG: Click on TW3 in your library. From the "More" menu choose "Configure". Here switch from "Automatically" to "Manually". GoG will now tell you that there is an update available. Let GoG work it's magic. HoS Will now appear as a box you can tick under "DLCs Installed" (like the 16 free DLCs). Don't forget to switch back to "Automatically" if you prefer. And of course tick the "HoS" box to start the download.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manett:

Någon annan som har problem med att spelet kraschar med nya patchen? Spelet har aldrig någonsin kraschat för mig tidigare men nu händer det titt som tätt när jag t.ex öppnar en dialog med vissa innkeepers.

Om du först får att texten blir fyrkanter (typ som samsungbuggen) så ja.

Permalänk

Vad i hela friden är det här?

Level 62 för att börja på expansionen? Jag är ju bara i level 38

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sweets589:

Vad i hela friden är det här? http://i.imgur.com/4OGasQ2.png

Level 62 för att börja på expansionen? Jag är ju bara i level 38

Du kör väl NG+? Då är det väl helt naturligt med tanke på att man bör vara 30+ nånting i standardläget? Är du otålig så ladda ett save innan du startade om så borde du kunna köra direkt (jag är iaf på 35 när jag pausade efter att ha klarat slutet). Ska börja spela i morgon igen!

Felstavning
Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sweets589:

Vad i hela friden är det här? http://i.imgur.com/4OGasQ2.png

Level 62 för att börja på expansionen? Jag är ju bara i level 38

Vad fan. Överallt har jag läst att man måste vara level +30 för att kunna köra expansionen och då började jag på en ny omgång på new game plus och tog bort mitt gamla save i samma veva.

Men nu måste jag i princip köra igenom hela spelet igen för att nå level 62 för att kunna köra expansionen? Det är ju ganska... värdelöst.

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Nu kör väl NG+? Då är det väl helt naturligt med tanke på att man bör vara 30+ nånting i standardläget? Är du otålig så ladda ett save innan du startade om så borde du kunna köra direkt (jag är iaf på 35 när jag pausade efter att ha klarat slutet). Ska börja spela i morgon igen!

Japp jag kör NG+. Egentligen har jag inte så bråttom Lite irriterande bara. Tänker ta min tid och när jag väl kommer fram till questen får jag se vilken level jag är och om jag kan börja då. Annars fortsätter jag levla mer bara

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Skrivet av Barren Wuffet:

Vad fan. Överallt har jag läst att man måste vara level +30 för att kunna köra expansionen och då började jag på en ny omgång på new game plus och tog bort mitt gamla save i samma veva.

Men nu måste jag i princip köra igenom hela spelet igen för att nå level 62 för att kunna köra expansionen? Det är ju ganska... värdelöst.

Tror inte man måste vara level 62. Det är den rekommenderade leveln för questen. Du kommer alltså möte fiender kring den leveln

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sweets589:

Tror inte man måste vara level 62. Det är den rekommenderade leveln för questen. Du kommer alltså möte fiender kring den leveln

Nej det är ju sant. Man dödar ju utan ju problem fiender som är 10-15 levlar över sin egen även på death march så jag lär väl göra ett försöka att köra expansionens ändå fastän jag inte på den leveln.